Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
22 minutes ago, Ranger1000 said:

https://www.finn.no/404459891

Blir disse solgt for annonsert pris for tiden? Jeg solgte min F80 M3 i 2019 for 980k, den hadde da gått 17000km. 6 år senere er kilometer høy og prisen knapt beveget seg.

Bruktprisene holdes vel kunstig høye ettersom nye er blitt skamdyre. Vurderte litt å skaffe meg en M2 eller i den gaten, men nesten alt er priset i taket og samtidig høy kilometer. Så den tanken har kjølnet litt kan man si.

Ingen tanker om bilen i annonsen, kun brukt som et eksempel.

Vet ikke hva de går for, men denne er jo en Competition, som enkelte er villig til å betale mer for. En vanlig F82/80 mener jeg har ligget rundt 700k, uten at jeg er veldig oppdatert.

For øvrig tror jeg aldri jeg har sett så slitte lykter på en M-bil før.

image.png.84731b58a80a497a75766fdf18f78443.png

Skrevet
2 hours ago, Ranger1000 said:

Blir disse solgt for annonsert pris for tiden?

Skjønner ikke bruktbilprisene på entusiastbiler i Norge. Har jeg lyst på de så står enten prisen stille eller så stiger de i verdi, men svært mange annonser forblir usolgt. Basert på mobile og cars&bid så følger ikke prisen i Norge trenden andre steder. Eneste jeg ser som gjør Norge AS spesielt er avgtiftene og NOK.
Så antar det har vært en gradvis avgiftsøkning siden 2018 samtidig som at norske kronen gradvis har tapt seg.

On 4/23/2025 at 9:03 PM, sdhild99 said:

Ja, prisen er nok noe høy mhp dyrtid med fortsatt høye renter og generell uro i verdensbildet.

Veldig pen bil, bra bilder og ærlig annonse. Pluss for begge de lekkreste felgsettene jeg kan tenke meg til E34.
MEN: km stand er høy, motor er modifisert/uorginal, tidligere kollisjonsskadet, ikke rustfri (men nylakkert i 2019?!?), køddet med vin, importert, mangler historikk, den fusker, ac defekt også er prisen satt til det absolutt dyreste jeg har sett en E34 M5 til noen gang. 

Så kjære sdhild99 hva fikk deg til å verdsette bilen til 599.00 nok? Er prisen satt kunstig høyt fordi du har tenkt å møte potensiell kjøper halvveis kanskje? :D

Jeg innser at jeg er et rasshøl sammenlignet med resten her som skriver dette svart på hvit. Har hatt lyst på M-bil i 20 år, men aldri eid en selv. Så ta det jeg skriver med en klype salt, anse meg som en blakk useriøs bygdetulling som har fått i seg 2 bjørner og viktigst av alt, ikke bli fornærmet! 😄

Skrevet
6 minutes ago, Gustav C. said:

Veldig pen bil, bra bilder og ærlig annonse. Pluss for begge de lekkreste felgsettene jeg kan tenke meg til E34.
MEN: km stand er høy, motor er modifisert/uorginal, tidligere kollisjonsskadet, ikke rustfri (men nylakkert i 2019?!?), køddet med vin, importert, mangler historikk, den fusker, ac defekt også er prisen satt til det absolutt dyreste jeg har sett en E34 M5 til noen gang. 

Så kjære sdhild99 hva fikk deg til å verdsette bilen til 599.00 nok? Er prisen satt kunstig høyt fordi du har tenkt å møte potensiell kjøper halvveis kanskje? :D

Jeg innser at jeg er et rasshøl sammenlignet med resten her som skriver dette svart på hvit. Har hatt lyst på M-bil i 20 år, men aldri eid en selv. Så ta det jeg skriver med en klype salt, anse meg som en blakk useriøs bygdetulling som har fått i seg 2 bjørner og viktigst av alt, ikke bli fornærmet! 😄

Neida, jeg blir ikke fornærmet. Det er dog vanskelig å gi et godt svar på det du spør om. Et forsøk på svar må vel være at mennesker er veldig ulike og vi vektlegger ting veldig forskjellig. Nå har jo du plukket ut det negative og fremhevet dette spesielt, og dersom man kun ser på dette isolert sett, fremstår det kanskje i overkant negativt. Hvis det er disse tingene man ønsker å fokusere på, kjøper man selvsagt ikke denne bilen. Da kjøper du enten en til 200 som du må bruke 200-250 i rustsveising og deretter lakkering på. Eller så kjøper du et samleobjekt som er langt langt dyrere enn min. 

Dersom man ser på bilen i virkeligheten, har litt kompetanse til å skru selv, og er av typen som ikke synes servicehefte på en 33 år gammel bil er det viktigste i verden, så er det kanskje ikke så ille. Når alt kommer til alt, hvilke deler på denne bilen er det som drar nytte av servicen de første 20 årene? Ingen, absolutt ingen. 

Da jeg kjøpte bilen i 2020 var det flere folk, både mekanikere og ikke, som tippet at jeg hadde betalt 400K for den. 5 år senere vil jeg si at bilen er bedre nå enn den var den gang. Den er i alle fall ikke dårligere. At man får noe prisstigning på en klassiker på 5 år er kanskje ikke helt urealistisk? Prisen er et utgangspunkt, som jeg erkjenner er noe høy.

Skrevet
19 minutter siden, Gustav C. skrev:

Skjønner ikke bruktbilprisene på entusiastbiler i Norge. Har jeg lyst på de så står enten prisen stille eller så stiger de i verdi, men svært mange annonser forblir usolgt. Basert på mobile og cars&bid så følger ikke prisen i Norge trenden andre steder. Eneste jeg ser som gjør Norge AS spesielt er avgtiftene og NOK.
Så antar det har vært en gradvis avgiftsøkning siden 2018 samtidig som at norske kronen gradvis har tapt seg. 

Ja, er vel i grunn ikke så rart at forrige generasjons M3 holder seg såpass i pris når den nye ser helt jævlig ut og samtidig starter på 1,7 mill 😅 

Skrevet
2 minutes ago, Ranger1000 said:

Ja, er vel i grunn ikke så rart at forrige generasjons M3 holder seg såpass i pris når den nye ser helt jævlig ut og samtidig starter på 1,7 mill 😅 

🤣👍

Skrevet
2 hours ago, Gustav C. said:

Enig med deg, @Gustav C.

En "halvveis" 3.8 sedan er ikke verdt 600k. 

Selger må være realistisk -  denne bilen er uoriginal og krever løpende påkost.  En klassisk lapskaus-bil. 

Gå for 360 000 etter pruting, det er en noe mer realistisk pris. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...