Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, tennbrikket skrev:

Dette kan diskuteres så mangt, og er nok ikke veldig relevant for tråden her. Men de som kjører taxi er jo ute etter å tjene mest mulig penger. Hvordan gjør de det? betaler en haug med penger på vedlikehold og utgifter? eller holder utgiftene minimale, så skal det også sies at mercedes gir vell en 14% rabatt på biler som blir brukt i taxi. Har ikke helt sjekket meg opp på om det tallet stemmer, men vet hvert fall at noe rabatt får man.

Satte opp ett raskt søk på mercedes og bmw. BMW hadde 8 stykk over 400 000km og mercedes har 111 (2 av bmwene har feil km stand og 1 av mercene har det) dette gjør da det om regnestykket til 6 bmwer og 110 mercer.

Har lite for å tro at alle 110 mercene er taxikjørt, og tviler på at noen av bmwene er det. Hvor har det da blitt av resten av bmwene på listen? Bmw kan uten tvil gå langt, vi hadde selv en e28 518i i over 10 år som bikka over 400 000km, men da begynte den å bli sliten, etter litt over 400 000km så plutselig en dag smalt det, og det var over for den bilen.

Jeg tror du må lese innlegget mitt over en gang til. Hadde BMW vært like populære som MB i drosje markedet så hadde også vært 110 BMWer på Finn.no med kilometerstand på over 400 000 km. Du ser hvor jeg vil hen nå ikke sant? Jeg vil nok tippe at gode 80 prosent av Mercedesene som har gått over 400 000 km har gått som taxi, det kan du se på standen de er i. Se på standen til en privatbil som har gått 500 000 km, for det første så er det uhyre sjelden og for det andre så ser de ikke ut. 

Hvorfor er Mercedes så populære som taxi? Kan det hende at importøren har de gunstigste garanti og service ordningene? Kan det være gamle tradisjoner som henger igjen ifra den gang Mercedes lagde kvalitetsbiler? Kan det ha med at Mercedes verksteder har egene drosje lånebiler når de må på reparasjon? Dette tilbyr ikke BMW Norge til sine kunder som ønsker å kjøre BMW som drosje, likevel går overraskede mange BMW som taxi. 

Alle biler kan gå lang, derfor bør det ikke være noen overraskelse at en BMW som en kvalitetsbil også kan gå langt. Gi den samme stellet som en Mercedes og du skal se de går like langt begge to :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror du må lese innlegget mitt over en gang til. Hadde BMW vært like populære som MB i drosje markedet så hadde også vært 110 BMWer på Finn.no med kilometerstand på over 400 000 km. Du ser hvor jeg vil hen nå ikke sant? Jeg vil nok tippe at gode 80 prosent av Mercedesene som har gått over 400 000 km har gått som taxi, det kan du se på standen de er i. Se på standen til en privatbil som har gått 500 000 km, for det første så er det uhyre sjelden og for det andre så ser de ikke ut. 

Hvorfor er Mercedes så populære som taxi? Kan det hende at importøren har de gunstigste garanti og service ordningene? Kan det være gamle tradisjoner som henger igjen ifra den gang Mercedes lagde kvalitetsbiler? Kan det ha med at Mercedes verksteder har egene drosje lånebiler når de må på reparasjon? Dette tilbyr ikke BMW Norge til sine kunder som ønsker å kjøre BMW som drosje, likevel går overraskede mange BMW som taxi. 

Alle biler kan gå lang, derfor bør det ikke være noen overraskelse at en BMW som en kvalitetsbil også kan gå langt. Gi den samme stellet som en Mercedes og du skal se de går like langt begge to :) 

Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig, men Det jeg vill fram til er at det et flere ikke taxi kjørte mercer med høyere gjennomsnitts km enn bmw. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tennbrikket skrev:

Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig, men Det jeg vill fram til er at det et flere ikke taxi kjørte mercer med høyere gjennomsnitts km enn bmw. 

Det hadde vært veldig interessant å sett kildene du har på denne påstanden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror du må lese innlegget mitt over en gang til. Hadde BMW vært like populære som MB i drosje markedet så hadde også vært 110 BMWer på Finn.no med kilometerstand på over 400 000 km. Du ser hvor jeg vil hen nå ikke sant? Jeg vil nok tippe at gode 80 prosent av Mercedesene som har gått over 400 000 km har gått som taxi, det kan du se på standen de er i. Se på standen til en privatbil som har gått 500 000 km, for det første så er det uhyre sjelden og for det andre så ser de ikke ut. 

Hvorfor er Mercedes så populære som taxi? Kan det hende at importøren har de gunstigste garanti og service ordningene? Kan det være gamle tradisjoner som henger igjen ifra den gang Mercedes lagde kvalitetsbiler? Kan det ha med at Mercedes verksteder har egene drosje lånebiler når de må på reparasjon? Dette tilbyr ikke BMW Norge til sine kunder som ønsker å kjøre BMW som drosje, likevel går overraskede mange BMW som taxi. 

Alle biler kan gå lang, derfor bør det ikke være noen overraskelse at en BMW som en kvalitetsbil også kan gå langt. Gi den samme stellet som en Mercedes og du skal se de går like langt begge to :) 

Jeg kan si meg ganske enig med Fredrik og han har ganske rett i det han sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det hadde vært veldig interessant å sett kildene du har på denne påstanden :) 

Du skrev jo at du trodde ca 80% av mercene over 400 000km var taxi kjørt, noe som da gjør at vi sitter igjen med 20%(av 110 ish), mot BMW sine 3?(og den ene e60en). 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig går alle biler langt med godt stell, men noen merker er flinkere enn andre på å lage et godt utgangspunkt. At bilen har gått som taxi kan se ut som en fordel (alle volvoene med over (500 på telleren som ligger ute nå, har vært taxi bortsett fra s80en). Toyota er ingen typisk taxi, men de går langt fordet. Volvo er absolutt en god kandidat for høy kmstand også. Det er ikke akkurat få 240, 740, 940 og 850 som har gått 5-600kkm. Gjerne først som familebil, før en råner overtok bilen.. Likevel holder de seg godt! Spesielt interiørfinish etter 400++ er jeg imponert over.

Deretter er det typiske modeller som skal tåle tøff bruk. Pajero og patrol er gode eksempel på biler som tåler bank i 5-600kkm hvis ikke rusten tar de.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Haha, burn til alle dere som disser og sier at E60 er dårlige biler :P Dette er kvalitet tvers igjennom!

Også et stikk til alle MB entusiaster som tror det bare er deres drosjer som kan gå langt.  

Jeg har en e61 og kan bekrefte at det er mye tull med disse bilene. Da jeg har hatt 10 forskjellige feil som ikke burde vert der, og alle er det gode guider på nett om hvordan man fikser. Fordi alle har disse feilene.

Ledningsnett i bag.luke, panoramaluke, CCC navigasjon, IBS sensor osv. osv. Dette er ting som burde funke på en relativt ny bil som har gått lite.

Motoren er kjempe :) Men det er fryktelig mye dill dall som ville kostet en formue og reparert på verksted.
Heldigvis har 95% av e61 eiere vert borti dette så er mange guider som gjør det billig og fikse for en som er litt nevenyttig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, E.C. skrev:

Ah, ingenting harmonenerer så godt som 7-seriens eleganse og gulvmatter i ekte aluminiumsfolie!

Link

Grusom farge på det interiøret, halvlys diare-bærsjebrunt. skal det se slik ut eller er det bare det bare dårlige bilder

Endret av t06afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84394822

Denne bilen har *unikt reg.nr* - for det har jo ikke absolutt alle andre biler i verden også, din suppegjøk... Mulig du kan ha et tøft eller morsomt skiltnummer, men å fremheve registreringsnummeret som unikt er jo total skivebom. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...