Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Marius2002

Det viser seg at freden kun går på tomgang, dør ut når man gir gass. Men den kan fint frese snø på tomgang, tar bare lenger tid. Så det er ikke noe med girverket.

Bensinen er nok vanlig 95 e10. Men den har brukt det før, helt siden det kom. Det er en Hyundai som er ca 12 år gammel. Stått inne, tørt i alle år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er med i BMWCCN har kanskje fått en e-post som sier at BMWCCN har mekket til en avtale med Bestdrive om tilbud på Conti dekk? 

Bestdrive (gamle Dekkmann) skal nå gi 28 % rabatt på Continental dekk til BMWCCN-medlemmer, så her skulle jeg se om deres overprisa dekk kunne bli noe mer spiselige med dette tilbudet. Det er mulig å velge klubbtilhørighet på nettsiden til Bestdrive og få rabatt direkte der. BMWCCN har de ikke fått lagt inn på nettsidene enda, så det funket jo ikke. Også er det en annen ulempe ved å bestille fra nett: Dekk kan kun kjøpes med komplett omlegg av/på bil, til den nette sum av 1960 kr (18"). Ved å velge Amcar-medlemskap fikk man ca. 10 % avslag og NAF-medlemskap ga ca. 17 % avslag (på Conti-dekk). Så da kontaktet jeg min nærmeste avdeling og sjekket om de kunne finne rabatten i systemet sitt og gi meg et tilbud på dette, samt på omlegg uten å ha hjul av og på bil. 

Da var det "kun" 1390 spenn for å få nye dekk på felg + balansering, altså for dekk kjøpt hos de. Og prisen på dekk? Vel, der brukte han en annen listepris enn den som er på nett, så de 28 % fra BMWCCN ble hele 1,5 kr billigere enn 17 % NAF-rabatt på nettsiden. På mitt spørsmål om vedkommende ikke hadde bommet på listeprisen ble jeg møtt med et svar i full caps lock om at det var dette som var prisen. Han så åpenbart ikke noe feil med å kjøre et slikt scam-opplegg. Så Bestdrive med "28 % rabatt" ble fortsatt 10 % dyrere enn den lokale sjappa som gir meg 0 % rabatt. Mulig det har glippet hardt hos de, men førsteinntrykket mitt er totalt dritt.

Worstdrive 1/10, would not recommend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med alle rabattavtaler er jo før-pris. Den er vilkårlig.

Vi hadde minst 51% rabatt på en dekk forhandler via jobb, de var fremdeles dyrere enn en annen dekk forhandler uten rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2024 den 17.49, Otis skrev:

@Marius2002

Det viser seg at freden kun går på tomgang, dør ut når man gir gass. Men den kan fint frese snø på tomgang, tar bare lenger tid. Så det er ikke noe med girverket.

Bensinen er nok vanlig 95 e10. Men den har brukt det før, helt siden det kom. Det er en Hyundai som er ca 12 år gammel. Stått inne, tørt i alle år.

Noen som hadde noe tips her?

Fresen dør ved annet turtall enn tomgang. Men den kan frese snø på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Otis skrev:

Noen som hadde noe tips her?

Fresen dør ved annet turtall enn tomgang. Men den kan frese snø på tomgang.

Lett synsing er at den ikke får nok bensin. Blir det bedre om du kjører med choken på? ( om det er manuell choke)

Tenker det kommer seg langt med en forgasserrens. Trykkluft, nåler og forgasserrens når man langt med. Kan også være relatert til at gnisten ikke henger med, plugg, kabel og plugghette kan også være syndere. Greit med en sjekk på luftfilter i samme slengen selv om det sjeldent er ei plage på snøfresere.

Uansett lurt å fylle 98, det blir ikke mange kvikklunch i minus over en sesong kontra etanolgreiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

@CHNilsen Kan du kanskje utdype litt mer om BMWCCN rabatt hos Best Drive?

Skal gjøre mitt beste ☺️ er selv medlem i BMWCCN og jobber i Bestdrive(tidligere Dekkmann) Så jeg har vell en fot i begge camper på en måte. 
 

Det jeg vet er at det har vært en utydelighet mellom Bestdrive og BMWCCN i formidlingen av avtale vilkårene til klubbens medlemer, men dette skal bli ryddet oppi rimelig raskt. Nye vilkår skal også på plass.

Rabatten på dekk som var gitt var på listepriser og ikke utsalgsprisene til Bestdrive på nett. Det kan være en ok løsning, men også være utfordrende for privatkunder å finne denne prisen og skjønne helt hva som er den endelig prisen. Endringen som kommer blir at man får rabatt på den prisen som er på nett eller butikk. Hva denne rabatten blir vet jeg ikke, men det blir en rabatt som gjør at medlemer som handler hos Bestdrive er sikret en bra pris. Vil det være mulig å finne samme dekk til en billigere penge et annet sted? Ja helt sikkert. Jeg vet at klubben har et ønske om å ha en tilbyder som er landsdekkende. De har allerede et samarbeid med Continental Norge så da var det naturlig å prøve å få til et samarbeid med Bestdrive(eies av Conti Norge) 

håper det gir litt klarhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er veldig bra at folk i BMWCCN står på og får til avtaler, særlig når disse er landsdekkene. Stor tommel opp der.

Det at man trolig kan finne samme dekk billigere et annet sted er helt fair. Jeg har tidligere kjøpt dekk lokalt og betalt et par hundrelapper mer enn "det billigste fra nett". Så lenge de lokalt har hatt akkurat de dekka jeg skulle ha så ser jeg absolutt poenget med å støtte lokale sjapper. Jeg reagerer mest på at selgeren drar opp en helt ny og ukjent utsalgspris før rabatter skal beregnes. For private sluttkunder oppleves sånne praksiser mer eller mindre som lureri. Man gjør sin research og rett før man skal slå til så får man "prisen" og står litt der som en idiot som har glemt å lese alt med små skift. Regner med at dette ikke var intensjonen til BMWCCN og forhåpentligvis ikke til Bestdrive heller, så om dette blir ordnet blir det sikkert bra!

PS: Det burde være separate valg for omlegg av dekk på felg og av/på bil på nettsiden også. Trolig flere enn meg i en bilklubb som ønsker å kjøpe nye dekk litt på forhånd og legge om hjula når det passer en selv. Vet ikke om det er noe feedback som man får spilt inn noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.C. skrev:

Jeg synes at det er veldig bra at folk i BMWCCN står på og får til avtaler, særlig når disse er landsdekkene. Stor tommel opp der.

Det at man trolig kan finne samme dekk billigere et annet sted er helt fair. Jeg har tidligere kjøpt dekk lokalt og betalt et par hundrelapper mer enn "det billigste fra nett". Så lenge de lokalt har hatt akkurat de dekka jeg skulle ha så ser jeg absolutt poenget med å støtte lokale sjapper. Jeg reagerer mest på at selgeren drar opp en helt ny og ukjent utsalgspris før rabatter skal beregnes. For private sluttkunder oppleves sånne praksiser mer eller mindre som lureri. Man gjør sin research og rett før man skal slå til så får man "prisen" og står litt der som en idiot som har glemt å lese alt med små skift. Regner med at dette ikke var intensjonen til BMWCCN og forhåpentligvis ikke til Bestdrive heller, så om dette blir ordnet blir det sikkert bra!

PS: Det burde være separate valg for omlegg av dekk på felg og av/på bil på nettsiden også. Trolig flere enn meg i en bilklubb som ønsker å kjøpe nye dekk litt på forhånd og legge om hjula når det passer en selv. Vet ikke om det er noe feedback som man får spilt inn noe sted.

Vi har flere kunder som ønsker å kjøpe nye dekk i god tid og legge om selv når tiden kommer. Så jeg er enig med deg at det burde være et valg i nettbutikken. Pr i dag så løses dette som oftest over telefon, Mail eller når man kommer innom for å levere hjulene. 
 

Jeg skal spille det videre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som betaler full pris for dekk? Husker godt første gangen jeg kjøpte sommerhjul for sikkert 25-30 år siden. Da fikk man beskjed om at prisen var så og så også slår man av 30% på det for og finne ut hva man skal betale. Sånn var det over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt der at jeg forventer prisen jeg får er reell. Har de siste 6-7 årene handlet på en lokal sjappe her, og de har kommet ganske bra ut prismessig sammenlignet med dekkonline og slikt. De var tidligere Dekkmann, men er nå med i noe Dekkpartner-greier.

I «gamle dager» husker jeg derimot at 40-50% var standarden rundtom, og det var bare tull og vas. Forskjellige rabatter her og der alt etter hvor man jobbet og hva man var medlem av. Noen ganger fikk man bedre pris uten disse medlemsrabattene også.

Svindelopplegg alt sammen, og jeg trodde det var mer eller mindre slutt på dette nå(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siste 4-5 åra handla med den lokale dekkpusheren. Men nå ble utvalget litt tynt der så sjekket Dekk365. Her ble det 2500kr billigere for 2 stk 205/40-17 og 2 stk 225/35-17. Hankook Ventus V12 produsert i uke 50 i 23. Meget fornøyd og kommer nå til å sjekke der før jeg eventuelt kjøper lokalt. 

Er for å støtte lokale forhandlere, men ikke til en hver pris.

Endret av Eystein Ose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten flire litt her nå .

Jeg har aldri hatt amcar biler selv ,dog liker jeg mye av det og skulle med letthet hatt enkelte typer .

Vel ..datteren min er russ i år og hun og fire andre jenter har kjøpt seg en 1982 modell Chevrolet sportvan (Noe jeg protesterte noe voldsomt på tidligere ).

Jeg holdt en tordentale om forbruk ,delepriser osv 😊

Bilen ble nå kjøpt og var en ryddig bil .

Uansett så må denne bilen ha ny tenningslås nå og her kommer sjokket.

Altså en ny komplett tenningslås med to nøkler og nytt bakstykke komplett med ledningsnett KUN 600 kr 😂😂.

Er jo latterlig så skjønner godt de som driver med amcar

Er jo det må man betale for en nøkkel på Finn som ikke passer til våres merker jo 😊😊.

Det fine med Chevy er visst det at man kan bruke alt om hverandre og det er jo genialt .

Heldigvis er bestekompisen min amcarmann og han har forklart hvordan man bytter disse ,så nå skal jeg forsøke meg på Yankeeskruing.

Må jo være knallgøy å drive med bilhobby der vanlige deler omtrent er gratis i forhold til andre merker .

Når det kommer til usa biler så er jo jeg Chevrolet mann og to av mine drømmer er disse fra fra 50 og 60 tallet :

Chevy 57 :

IMG_9550.thumb.jpeg.0517a51117509dee34ffb4da6fd4c1a8.jpeg

Corvette 1968 :

IMG_9552.thumb.jpeg.23b261789a32c87f359824b53b518b66.jpeg

Flotte linjer :

IMG_9551.thumb.webp.b86738cc59c9d2b0463007581321851c.webp

IMG_9553.thumb.jpeg.ee7b222bb543832f57069c53949b3704.jpeg

Dette er biler som står på min bucketlist av amcars ,selvsagt mange andre og da😊

Misunner dere som har og har hatt litt amcars her for må jo være knallgøy å kjøre rundt i .

Jeg kan derimot aldri diskutere komfort og holdbarhet på en amcar kontra europeisk eller japansk så her er jeg på tynn is .

Men er sikker på at det er gode biler dette og .

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Jeg kjenner meg igjen vedr. hvordan klassiske amerikanske biler har vokst på meg ettersom jeg har blitt eldre. Bortsett fra et par gode venner som alltid har vært interessert i amcars har jeg ingen spesielle relasjoner til disse bilene. Jeg kjøpte imidlertid en ny Chrysler Voyager II 3,0 liter i 1993, men den kan vel knapt sies å være en amcar og bygget i Graz i Østerrike var den også.

Allikevel ser jeg jevnlig på Youtube der folk holder på med klassiske amcars. Det nye er at selv 80 og 90-talls modellene nå er populære. Motorene er uansett store i forhold til hva som begynner å bli standarden i dag så dette er forståelig. Jeg liker imidlertid spesielt 60-talls modellene og selv noe så enkelt som en 1965 Plymouth Fury stasjonsvogn er jo bare råkul i dag (den eneste generasjonen med stående doble hovedlys). Denne modellen var tilgjengelig med V8 motorer fra 5,2 liter til 7,2 liter. 4-trinns manuelt gear var også tilgjengelig (relativt uvanlig på den tiden). 

Denne kanalen "NNKH" er forøvrig fornøyelig og veldig god underholdning. Chris er en artig fyr fra byen Scranton i Pennsylvania som sammen med kjæresten Jennifer samt dachshunden Gusman og katten Turbo lager fine programmer som ikke kun handler om amcars. De har også flere videoer der de kjøper en gammel amcar i f.eks Utah og Arizona og kjører den hjem til Pennsylvania med alt hva dette innebærer av eventyr.

         

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...