Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kult veddemål og absolutt en oppgradering som setter prikken over Ien på en bil som dette. Hils din far å si at han høres ut som en kul fyr 👍

Artig at du vurderte M140i, jeg sikla sterkt på ny M240i en periode. Prøvekjørte en M135i og en M240i..de bilene der har faktisk sjel. De har noe man ikke finner i tilsvarende biler, er du mer enn litt BMW mann så er dette så riktig som det kan få blitt. Men jeg har jo ofte bilene i 3-4 år så jeg må tenke langsiktig, M240i egner seg dårlig som familiebil hvis det skulle bli nødvendig i tiden som kommer. Jeg prøvekjørte ett par eksemplarer av G30/31 540i før jeg handlet. Ingen av de hadde Performance eksos, men selv da er lyden lekker og utrolig passende til denne bilen. Jeg bestemte meg i fjor egentelig for at det måtte bli 540i skulle det bli G30. Men så begynte bensinen å koste 18 kr litern, samt at jeg synes 540i stadig sto høyt i pris. Så prøvekjørte jeg G30 530d, og diesel var jeg jo veldig fornøyd med fra F10en. 540d var nesten 80 000,- billigere å importere enn 540i, forbruket er lavere samt at jeg kan fylle for 13 kr litern i stede for 18,-. I tillegg går den bittelitt bedre enn 540i, iallfall i følge "boka"...om det er noe man merker skal jeg ikke ha sagt. Så da ble det diesel nok en gang, tenker at jeg ville ha BMW sekser diesel en siste gang. Særlig nå som dieselmotorene er blitt så bra 😀 Men det er jo også det som er den største sorgen med bilen, det at den mangler den godlyden en B58 ville gitt. Du har helt rett i at B58 er en enestående motor, rett og slett en skikkelig flott konstruksjon. Gå for en M140i, la oss kose oss med de gode fossilmotorene nå mens vi kan 😉

Den E30 smellen må ha vært veldig kraftig, det er sånn man håper aldri skjer. Det skjedde utrolig mye på sikkerhetsfronten i biler i løpet av 80 tallet. Det gjør at en 80 taller fortsatt er sånn tålig trygg å kjøre i trafikken i dag. En fun fact er at E39 fortsatt tilferdstiller en del dagens sikkerhetskrav. Eneste som hadde gitt den stryk i en Euro NCAP test i 2019 er fraværet av moderne førerassistent systemer som har kommet på markedet etter E39 var i handelen.  

Han har jo nesten blitt han som vekker naboer med kaldstarten 😂 

Var for to år siden så fikk jeg muligheten til å teste M140i xDrive en våt høstdag. Noe av det morsomste jeg har gjort med en bil, bortsett fra å teste hva en M4 har å gå på autobahn. Gode seter som holdte deg fast i sete samt lanuch control i regn var helt magisk. :)
Jeg skjønner at du gikk for diesel. For min del har jeg blitt vant til bensinforbruket og klarer sånn noenlunde å fylle på de dagene hvor det er billigst. Tur - retur jobb så ligger min på 1,3 l pr mil. 😶 

Den smellen var veldig kraftig. Den som var litt rart at dette var i 1989 og bilen ble siste EU i 1998. Så noen må ha  rettet den ut og brukt den i 8-10 år etter den krasjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M135/M140 står, og kommer til å stå helt til jeg en gang kjøper meg en, på bil-bucket-lista mi. Satt på med en M135iA for noen år tilbake. For en herlig bil. Synd slike biler har blitt biler kun for petrolheads i disse elbil-tider. Noe annet enn hybrid- eller elbil i denne klassen er jo dessverre nesten skambelagt. Ikke at det hadde hindret meg i å anskaffe en.. :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

M135/M140 står, og kommer til å stå helt til jeg en gang kjøper meg en, på bil-bucket-lista mi. Satt på med en M135iA for noen år tilbake. For en herlig bil. Synd slike biler har blitt biler kun for petrolheads i disse elbil-tider. Noe annet enn hybrid- eller elbil i denne klassen er jo dessverre nesten skambelagt. Ikke at det hadde hindret meg i å anskaffe en.. :D 

Har hatt både 2013 modell M135i og 2017 modell M140i. Fantastiske kjøremaskiner! Man får en gokart følelse. Eneste minuset (etter min mening) er at jeg synes M performance eksos på M140ix gir en del dronelyd... (hadde ikke det fulle anlegget med karbontupper på M135ix’en) det blir litt slitsomt i lengden. Spesielt om du skal på fjellet med familie eller kompiser. Blir fort til at man ikke kan holde samtaler på normalt nivå (selv med kjøremodus Eco.)

Kjørte M135i og senere M140i på isbane på Gol. Det var der jeg i utgangspunktet ble overbevist før kjøp av 1’er. Der fikk man virkelig kjenne på bilens egenskaper i tillegg til å kunne ligge bredt hele banens lengde :P.

Har kun bilde av M135’en. Var ikke store løftet på nye 1’ern.

FBCC6B7B-E558-4318-9CE3-34D4D761C300.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

Han har jo nesten blitt han som vekker naboer med kaldstarten 😂 

Var for to år siden så fikk jeg muligheten til å teste M140i xDrive en våt høstdag. Noe av det morsomste jeg har gjort med en bil, bortsett fra å teste hva en M4 har å gå på autobahn. Gode seter som holdte deg fast i sete samt lanuch control i regn var helt magisk. :)
Jeg skjønner at du gikk for diesel. For min del har jeg blitt vant til bensinforbruket og klarer sånn noenlunde å fylle på de dagene hvor det er billigst. Tur - retur jobb så ligger min på 1,3 l pr mil. 😶 

Den smellen var veldig kraftig. Den som var litt rart at dette var i 1989 og bilen ble siste EU i 1998. Så noen må ha  rettet den ut og brukt den i 8-10 år etter den krasjen. 

Naboen til pappa har visst også M performance eksos, spurte når jeg snakka med han i dag. Kaldstarten er skikkelig grom, nesten så de låter bedre enn en M3/4.

Jeg testkjørte M240i på en sånn BMW karavane som Bavaria arrangerte. Jeg synes dette er fantastiske biler, det at BMW nå har gått bort fra rekkesekser i 1-serien har gjort hele merket litt mer mainstream og mindre unikt. M140i var en hjørnestein i BMW utvalget, noe ingen annen kunne tilby. Men den bilen som satte størst inntrykk på meg var M550i, den gikk som ett tordenvær. Nydelig V8er dur, du føler hele tiden at her har du mye krutt å rutte med. Jeg ble rett og slett litt småforelsket i den, får se hvordan priser utvikler seg på den etterhvert. 

Det som var før var jo at det var veldig enkelt å foreta ett karrosseri bytte. Reglene var veldig slakke, fettern min hadde en Nissan Primera som besto av tre biler som var skjøta sammen. Naboen hadde en Audi 100 hvor fronten var fra en tysk bil mens hekken var norsk husker jeg. Bilen til din far ble nok enten skjøtet med en annen E30 eller fikk flytta chassinr over på en E30 importert fra f eks Tyskland. I de senere år og særlig etter Olsen Bil saken så har dette blitt utrolig strengt og vanskelig. Men det skjer fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som har greie på mye, noen som kan løse et irritasjonsmoment innen hjemmekino?
Flyttet for ikke så lenge siden og etter at jeg koblet opp greiene i ny kåk får jeg ikke velge lydinnstilling på avr fra ps4, kun pcm/dd/eller dts som kommer automatisk ettersom hva jeg velger på ps4 ut. Så når jeg feks spiller musikkvideoer på youtube, fra ps4, kan jeg ikke lengre velge feks dts music i avr, som er en Pioneer sånn for ordens skyld.
Det funker fra andre kilder, også fra ps4 før jeg flyttet, så det må nesten ha noe med ps4 å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 12.44, liffi skrev:

Jeg mangler bare å ha hatt første og siste i 5’r rekka ( dog selvfølgelig ikke fra ny da jeg ikke er gammal no! ) 

men hatt x antall av 5 serie. 
 

bare E34 E61 og F11’n som har vært Diesel ellers går det vel i bensin👹

Det må vel være artig?! Jeg driver og titter på F11 535i bensin. Lurer litt på og bytte ut M550d’n med bensin bil.. 550i hadde jo også vært noe men sliter med og finne dem i noe annet en sedan.. 

Ligger f11 550i på finn nå faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Ligger f11 550i på finn faktisk

Jepp jeg har sett den ;) skal legge ut dieselen over ny året og se om jeg ikke får tak på en bensin 🤘🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mest pga lyden . Og lyst å prøve de også selvom jeg har lest litt negativt om 550i’n .. 6’r bensin er også en mulighet men får se. 
 

dama sier også at hu savner lyd noen ganger. Hu smiler litt ekstra hvis hu låner M5’n eller kjører 525’n :) 

men vi får se. Er så fornøyd med den M550’n så .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...