Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hmmm... etter all fargelegging i blokk av Elsa og Anna, samt Peppa gris sammen med ungen gikk undertegnede lei. Etter et kjapt søk nettet flyter det over av biltegninger for fargelegging man kan skrive ut. Det ble stor suksess for voksne og barn :D
 

1880A1EA-7A80-4E92-97C7-3BB85086AFD8.thumb.jpeg.6517f9deae04b456e7142e1fb946e361.jpeg

Dette til tips! :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hmmm... etter all fargelegging i blokk av Elsa og Anna, samt Peppa gris sammen med ungen gikk undertegnede lei. Etter et kjapt søk nettet flyter det over av biltegninger for fargelegging man kan skrive ut. Det ble stor suksess for voksne og barn :D
 

1880A1EA-7A80-4E92-97C7-3BB85086AFD8.thumb.jpeg.6517f9deae04b456e7142e1fb946e361.jpeg

Dette til tips! :) 

Er det nå jeg skal spørre hvilke du har fargelagt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum at jeg trodde jeg kjøpte en fargeleggingsbok med bilbilder. Burde vel reagert litt mer på prisen, men ble mest irritert på meg selv når det dukket opp en PDF-fil i mailboksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Jeg var så dum at jeg trodde jeg kjøpte en fargeleggingsbok med bilbilder. Burde vel reagert litt mer på prisen, men ble mest irritert på meg selv når det dukket opp en PDF-fil i mailboksen..

Shit happens ! :) Har farget Elsa og Peppa i lang tid sammen med ungen så måtte prøve og gjøre en vri. Så da tenkte jeg gratis BMW-print ville gjøre susen og et tips til flere når det blir ensformig farging :) 

Peppa er forøvrig ganske morsomt om man ser litt på, jeg tillater meg å le med, selv om Peppa Gris ved første øyekast ser helt krise ut! Mulig det sier noe om meg at jeg finner dette morsomt, men jeg velger å tro det er utbredt blant barnefamilier (?) 😬

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2020 den 23.27, Marius2002 skrev:

Shit happens ! :) Har farget Elsa og Peppa i lang tid sammen med ungen så måtte prøve og gjøre en vri. Så da tenkte jeg gratis BMW-print ville gjøre susen og et tips til flere når det blir ensformig farging :) 

Peppa er forøvrig ganske morsomt om man ser litt på, jeg tillater meg å le med, selv om Peppa Gris ved første øyekast ser helt krise ut! Mulig det sier noe om meg at jeg finner dette morsomt, men jeg velger å tro det er utbredt blant barnefamilier (?) 😬

Du er ikke helt alene - er jo også litt voksenhumor i hva de voksne i serien gjør på noen av jobbene som får meg til å flire litt. Som da Pappa Gris drar med seg hele familiene til Italia for å teste betong (skal ikke røpe for mye av hva som skjer i tilfelle noen ikke har sett den episoden enda;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Evopower Jeg er temmelig sikker på at Tesla sitter på et gullegg med Model Y. Alt med bilen stemmer etter dagens smak når det gjelder elektriske biler selv om designet kanskje kunne ha vært litt mer spennende. Det er imidlertid intet galt med designet etter min mening, men i likhet med de andre Tesla modellene savner jeg litt mer dramatikk og ikke minst innlevelse.

Her er det viktig å stoppe litt opp for det strømlinjede designet på Model Y er langt fra tilfeldig valgt. Tesla gjør seg virkelig umaken med å få bilene til å gå lengst mulig på en lading (les: dette er et viktig konkurranseparameter vis a vis andre elektriske biler og rekkeviddeangst). Utfordringen er imidlertid at dette ikke gjelder i samme grad for bl.a BMW, Audi og de andre store bilprodusentene som ikke har kommet like langt når det gjelder elektriske biler.

De kan derfor i større grad spille på følelsene våre og leke med designet. Kjempestore griller og massive luftinntak gjør definitivt noe med designet og ikke minst fortsetter dette bare vårt syn på hvordan en kraftig motorisert bil bør være - også selv om Tesla's modeller er reelt mye hurtigere i de fartsområdene som de fleste av oss opplever til daglig. At f.eks en BMW SUV er tildels mye hurtigere over 150 Km/t er egentlig ikke så interessant i Norge og i de fleste andre land bortsett fra Tyskland (enn så lenge).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik tilfeldig design eller ikke, strømlinjeformet design er ingen hindring for skikkelige proporsjoner. Se på S’en - der stemmer det, og den er etter min mening uten tvil den fineste Teslaen i dag. Jeg synes faktisk den står seg svært bra mot alt av biler i den størrelse - det er rett og slett en lekker bil å se til i mine øyne. Men X ser dessverre ut som en S som har hatt en runde i FatBooth-appen, og det ser ut til å gjelde for Y vs 3 også. 
i4 concept, der har du elbil etter min smak.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Jeg er helt enig i at Model S har det beste designet av Tesla's modeller, men se på prisen... du får ikke engang en BMW X3 xDrive30e for prisen av en Model Y - og BMW'en er bare en halvhjertet elektrisk bil. Det er helt klart med Model 3 og den kommende Model Y vi ser hvor langt foran foran Tesla virkelig er.

Design er som kjent subjektivt, men jeg er faktisk mer enn villig til å tilgi Tesla at f.eks Model Y kunne ha sett mer sexy ut hvis teknikken og rekkevidden er stort sett perfekt (hvilket jeg tror at den er iom. at Model Y grunnleggende er bygget på Model 3). Når BMW en dag kommer med større modeller som er bygget som elektriske biler fra bunnen av (som i3) vil BMW også måtte ta mer hensyn til bl.a luftmotstand og dette vil igjen påvirke designet relativt kraftig. Tesla er bare tidlig ute med et effektivt design som tillater en lengst mulig rekkevidde. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe de evner å skru denne litt bedre sammen enn de andre modellene da. Tesla har hatt så dårlig tid med å klemme ut flest mulig biler at det har gått på kvaliteten løs. Det har vært viktigere å lage flest mulig biler for å blidgjøre investorene enn å lage ett produkt med en kvalitet som står i stil til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...