Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, LoKi skrev:

Fun fact:
Jeg kjører 12 tonn Scania på 1,8-1,9 på mila. 9 liters motor. 😛

Regner ikke med du kjører Bensin Scania 😂
M550’n gikk på 0.6 til hytta i fjor. Bensin dråg skal ha suppe men fikk Alpina’n på drøye liter’n Trondheim - Oslo men den veier ikke 2.4 tonn og har v8 å sneglehus hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli en stund siden sist nå! Ser at det er diskutert mye forskjellig slik som man skal på en god off-topic tråd! 😎

Har 2 spm.
1. Noen som vet hvor man kan finne automatisk påfyll av luft i Oslo? Typ at man stiller inn ønsket trykk (gjerne i PSI) og hører «pip-pip-pip» når det er riktig trykk? Jeg prøver å få fylt riktig trykk i vinterhjulene. Sliter med at det er avvik ved bruk av analog trykkmåler.... får da 0.1 bar forskjell på alle fire hjul når jeg prøver å fylle luft med analog trykkmåler... både fordi mange av disse er utslitt, og fordi det er vrient å havne helt på når man fyller med f.eks «strek» som ikke er godt nok synlig.

2. Hva mener dere er riktig trykk på Nokian vinterdekk: 245/45R20 og 285/40R20? Er det slik at man bør fylle på 10% ekstra for å få bedre grep slik man ofte leser på nett? P.t har Venstre og Høyre hjul foran 2.4 og 2.5 bar. Bak: 2.6 og 2.7 (ja... ujevnt da jeg ikke klarer å fylle nøyaktig med analog 🤣)


 

Edit: Fant digital/automatisk trykkmåler på Circle K Abildsø.

Fikk også funnet riktig trykk med 2.6 foran og 2.8 bak.

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens spøkelsesgåte. Jeg fikk tilsendt en video av ei venninne nå som lurer på noe jeg ikke klarte å svare på.
Hun har et batteridrevet telys(led med cr2025 e.l. batteri). Telyset er på i hele 1.etasje, men når hun beveger lyset ut i gangen til trappen til 2. etasje slukkes det. Beveger hun den tilbake å blir det tent igjen. Hun fant punktet i luften og kunne da bevege lyset med en cm. frem og tilbake og det slo seg av/på. Skikkelig spøkselsesgreier. :D Det fungerer heller ikke i hele 2. etasjen, bare enkelte plasser på 2 rom. Det er et eldre hus. Batteriet er nytt, da hun kjøpte det og lyset idag. 

Noen som har en forklaring? Og selv om det høres ut som et spøkelse så kan vi vel si at det ikke er det :D
 

Edit: Problem løst. Det er nesten flaut, da jeg regner slike tinger som basic før man spør om hjelp. Altså at slike ting er sjekket og konkludert. Lyset er lyssensitiv og skrur seg av når det blir lyst. Så lyset står på på de rommene som er sjekket og ikke fungerer :lol: Herregud... Jaja, hun skal få høre det fremover. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolk har det med å se spøkelser over alt når det er ting de ikke kan forklare. Det vet jeg alt om fordi jeg bor sammen med ei selv, ho er så husredd at det går ikke an. Jeg mener...huset vårt er bygget i 1998...de som bodde der før oss lever i beste velgående og er ikke eldre enn slutten av 40 åra...hvem skal da gå igjen her? 😅 De eneste som nattestid vandrer hvileløst gjennom gangene våres er meg, med en trassig fem måneder gammel baby på armen som synes søvn om natta er noe ordentlig dritt...

Jeg personlig tror ikke på spøkelser, er man dau så er man dau. Men det finnes nok en god del ting i denne verden som vi ikke kan forklare, enten fordi vi ikke er kommet dit utviklingsmessig eller fordi det er noe som ikke kan "måles". Hadde spøkelser eksistert, så hadde noen en eller annen plass klart å fange det på film eller bilde. Vi går alle rundt med kamera på oss, til en hver tid...til og med biler har jo kamera som kan aktiveres ved bevegelse nå. Så det at vi ennå ikke har klart å fange ett spøkelse eller en UFO på et bilde eller film kan jo ha en sammenheng med at...vel...det finnes ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke på spøkelser, men bodde i et ca 100år gammelt hus tidligere der flere som har vært på besøk sa de så ei jente som sto i den ene stua og fulgte med på hva vi gjorde. Møtte en som har bodd der før meg, ikke så lenge etter at jeg hadde flyttet inn, og han spurte om jeg hadde sett dama i hvit kjole mens han smilte lurt.
Og, en ettermiddag fikk jeg besøk av en kompis som hadde med 1,5 liter solo som han satte på stuebordet når han satte seg. Etter noen min flyttet den seg minst en halv meter fra den ene siden til den andre av bordet mens vi begge satt godt tilbakelent i hver sin sofa og så på.
Ikke vet jeg hva som flyttet flaska og får bare hjerneblødning av å spekulere på det så lar heller være  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Kvasi skrev:

Interessant, jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har noen logisk forklaring på hva det der er. Jeg føler vi kan utelukke noe annet flygende fartøy iallfall som vi kjenner til i dag, farten og måten dette flytter seg på er noe vi aldri før har sett. Men om det er aliens?....det sitter langt inne altså selv om jeg ikke kan utelukke det. Føler bare det om dette var tilfelle og de kommer hit, hvorfor har ingen andre sett dem?

Universet er uendelig og vi er helt klart ikke alene her, men jeg har mine tvil om intelligent besøk fra andre planeter. Og jeg må si at jeg liker ikke tanken på at det skulle finnes en sivilisasjon der ute som kan ta seg hit uten probem, hvilken agenda  kan de ha? Vi har da nok konflikter på denne kloden fra før om ikke vi skal begynne å deale med romvesener også. Men det funker bra på film da 😅

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så godt å si hva det er nei, men definitivt ikke twin åtter.   Går stadig dokunemtarer om disse og flere mer eller mindre "offisielt bekreftede" videoer fra flere land på tv hvor høyt ansette tjenestefolk bekrefter å ha sett lignende.
Kan ikke si at jeg direkte tror det fins UFOer men det er samtidig litt rart hvis jorda er den eneste planeten med bevisste vesener.
Se på utviklingen her siden 50tallet og til nå, hvis en sivilisasjoen en annen plass startet feks 500år før oss er de jo krøkke hvis de ikke kan bygge sånne farkoster enda  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Marius2002 skrev:

Edit: Problem løst. Det er nesten flaut, da jeg regner slike tinger som basic før man spør om hjelp. Altså at slike ting er sjekket og konkludert. Lyset er lyssensitiv og skrur seg av når det blir lyst. Så lyset står på på de rommene som er sjekket og ikke fungerer :lol: Herregud... Jaja, hun skal få høre det fremover. 

Det var jo en naturlig forklaring, men LED lys/pærer (lysdiode) er egentlig et litt merkelig fenomen som både påvirker og påvirkes av omgivelsene. LED pærer kan f.eks påvirke AM radioer og TV signaler. Vi har en brødrister fra Russell Hobbs som får LED lyset under et kjøkkenskap til å blinke. Vi har også hatt LED pærer fra Ikea som har lyst ujevnt på bestemte steder i huset. Nå har vi Philips Hue pærer og de blir ikke påvirket.

Det er helt klart et eller annet med bølgelengden som benyttes på lysdiodene som interfererer med tilsvarende bølgelengder fra andre komponenter i huset. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Universet er uendelig og vi er helt klart ikke alene her, men jeg har mine tvil om intelligent besøk fra andre planeter. Og jeg må si at jeg liker ikke tanken på at det skulle finnes en sivilisasjon der ute som kan ta seg hit uten probem, hvilken agenda  kan de ha? Vi har da nok konflikter på denne kloden fra før om ikke vi skal begynne å deale med romvesener også. Men det funker bra på film da 😅

Det var i denne sammenhengen forøvrig en del diskusjoner da NASA i 1977 skulle sende opp romsondene Voyager I og II. Den kjente astronomen professor Carl Sagan fikk ansvaret for en spesiell LP-plate av gull som ble festet på begge sondene. Den kan avspille et bredt utvalg av verdens språk, musikk og lyder fra naturen. Det er i tillegg illustrasjoner for hvordan platen skal avspilles, hvordan mennesket ser ut og en eksakt posisjonsbeskrivelse (ved hjelp av div. pulsarer) av hvor jorden befinner seg i universet. Man visste at sondene ville reise ut av vårt solsystem og inn i det såkalte interstellare rom (altså området mellom stjernene). Mange var bekymret for spesielt hva evt. fremmede sivilisasjoner kunne gjøre dersom de klarer å tyde jordens posisjonsbeskrivelse. Begge sondene har nå forlatt vårt solsystem og er på vei til det man tror er den såkalte Oorts skyen (etter nederlenderen Jan Oort som var en kjent astronom). Oorts skyen befinner seg ca. 50000 AU (astronomiske enheter) fra jorden (1 AU er middeldistansen fra solen til jorden) og man tror at den består av rester fra da solsystemet ble dannet. Dvergplaneten Eris, som er den ytterste av av de kjente planetene i solsystemet, befinner seg gjennomsnitlig ca. 70 AU fra jorden. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på shoppingtur med fruen idag og hadde Tdsen .

Vi parkerte da på siden en flett ny 5 serie Touring ,men herregud hvor liten og gammeldags en e34 ser ut nå i forhold.😅😅

Ja vet den er 27 år men det er liksom ikke måte på utvikling her heller .

Sa det til konemor at dette er lik bil bare ny ,noe hun ikke trodde på .

Likevel så koser jeg meg  i denne selv pm den er hønn gammal som vi sier her.

Vittig å se altså 😊

Men fremdeles så er e34 en vakker bil i mine øyne:

274FFDA9-F942-4085-B257-56BC218AA0BD.thumb.jpeg.50965759e4813ec37dc8b64f866f2ce5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...