Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hm... Kommer litt an på hva som kan dokumenteres av utbedringer av de dyre feila som disse etterhvert eldre bilene kan/vil få. Slakk i diff, subframe, vanos, rådelager osv.

Uten dokumentert service ville jeg vært svært skeptisk.

Innbyttepris mellom 250 og 280k avhengig av hva som dokumenteres. Det er utenfor sesong nå (gjelder forsåvidt for Camaro også) 

Det med senk, eksos og dekk er vel som forventet på biltypen.

Tenker du å beholde eller videresalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Blir nok til at jeg står over denne tror jeg, selv om det hadde vært veldig gøy å prøve en E46 M3 så tror jeg ikke dette er bilen. 

9 timer siden, Lars89 skrev:

Tenker du å beholde eller videresalg?

Nei jeg tror nok jeg ville solgt den videre med en gang. Er ute etter en litt billigere bil med fire dører selv om det er aldri så gøy med Camaro som nr 2 bil. Mitt V8er behov dekkes nå av Alpina B10 så derfor er det på tide å la Chevyen noe motvillig gå. Den er relativt upraktisk og lite komfortabel å dailydrive. Jeg kunne tenkt å hente inn en E87 130i eller E90/91 335i hvis jeg får solgt Camaroen. Per nå har jeg bare en daff bensin sekser i 520en, kunne tenkt meg å ha en litt mer potent bensin sekser å ratte rundt med :) 

 

1 time siden, Skulebollen skrev:

Michelin dekk på ene aksling og Falken på andre trenger på ingen måte ha noe med dårlig økonomi og gjøre. Eksos og coilovers trenger bilen 😊

Nei det er ikke noe automatikk i det. Men hvorfor ikke ha samme dekk foran og bak? sliter man ut bakdekka så kjøper man nye i samme type. Det er selvsagt mer kostbart å kjøpe nye PSS kontra Falken, men da kan man fort tenke at dette har vært mentaliteten til øvrig vedlikehold ved bilen også. Sett det i sammenheng med hull i servicehistorikk og litt annet småtteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daniel. skrev:

Bare å gi opp, det er opplest og vedtatt at dette er en wannabe hardcore racer ungdom med dårlig råd 😂

Ja jeg sitter å skal bestille senk til X3M’n nå men vet ikke om jeg tør 😬 Synd å gjøre den om til en wannabe ricer bil

For øvrig noen som har erfaring med Eibach? Greit redusert pris nå til X3M

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Skulebollen skrev:

Eller at han fikk en punktering og ville ha nye dekk på dagen? Michelin har hatt store problemer med levering bl.a 

Jeg kunne få tak i Michelin på to dager til B10en nå for to uker siden. 

10 minutter siden, Daniel. skrev:

Bare å gi opp, det er opplest og vedtatt at dette er en wannabe hardcore racer ungdom med dårlig råd 😂

Jøss, du kjenner fyren du..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kunne få tak i Michelin på to dager til B10en nå for to uker siden. 

Jeg punkterte i utlandet med kliss nye hjul. Fikk ikke tak i like dekk på stedet, så endte med to forskjellige dekkmerker. Kunne jeg skaffet det i Norge igjen? Helt sikkert. Er det synd å kaste helt nye dekk? For min del er det synd.

Så for meg handlet det ikke om dårlig økonomi, men heller at jeg ikke sløser penger :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ja jeg sitter å skal bestille senk til X3M’n nå men vet ikke om jeg tør 😬 Synd å gjøre den om til en wannabe ricer bil

For øvrig noen som har erfaring med Eibach? Greit redusert pris nå til X3M

Eibach produserer ACS sine fjærer, så kvaliteten er den samme, men ACS kan ha en annen senk eller stivhet, men det kan du finne ut av hvis du leser TUV papirene fra bagge leverandører. Jeg har hatt begge deler, uten å tenkt på at det er en forskjell. Tror det var til F36 jeg hadde at framfjærene hadde samme spec, men ACS sine bakfjærer var litt lavere og stivere, så jeg gikk for de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lars S skrev:

Eibach produserer ACS sine fjærer, så kvaliteten er den samme, men ACS kan ha en annen senk eller stivhet, men det kan du finne ut av hvis du leser TUV papirene fra bagge leverandører. Jeg har hatt begge deler, uten å tenkt på at det er en forskjell. Tror det var til F36 jeg hadde at framfjærene hadde samme spec, men ACS sine bakfjærer var litt lavere og stivere, så jeg gikk for de. 

Kom over en tråd angående akkurat dette nå nylig, det viser seg at Eibach sine gjør bilen 14% mykere foran og 8% mykere bak så da utgår de for min del, jeg vil beholde stivheten eventuelt enda litt mer. Problemet mitt med AC er at de kun senker 15-20mm noe som er litt lite. H&R senker en del mer bak en foran for å jevne ut, og beholder samme stivhet eller noe mer slik jeg har tolket andre sine erfaringer. Så spørs om H&R er riktig for meg, synes bare de nesten er så billig at man automatisk tenker kvaliteten er der etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Den med ulike dekk foran og bak var vist litt tung å svelge ser jeg… Folk får gjøre som de vil, jeg synes det er mest ryddig når alle fire dekk er av samme merke og gjerne samme modell. Det er med på å trekke opp mitt helhetsinntrykk 👍

Såklart ser det mer ryddig ut, og at det er uten tvil det mest optimale. Det er jo ingen som krangler om det, så ser ikke hva som er tungt å svelge. 

Ville bare komme med et eksempel på at ulike dekkmerker ikke alltid betyr en som slurver med resten av vedlikeholdet. That's all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Såklart ser det mer ryddig ut, og at det er uten tvil det mest optimale. Det er jo ingen som krangler om det, så ser ikke hva som er tungt å svelge. 

Ville bare komme med et eksempel på at ulike dekkmerker ikke alltid betyr en som slurver med resten av vedlikeholdet. That's all.

Da er vi enige 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Ville bare komme med et eksempel på at ulike dekkmerker ikke alltid betyr en som slurver med resten av vedlikeholdet. That's all.

Sant, men det er heller ikke merkelig at man evt. stiller spørsmålstegn ved hvorfor bilen har ulike dekkmerker. For min egen del gjør dette bare at totalinntrykket blir enda litt dårligere. Når dette er nevnt er dette min mening og for andre spiller slikt liten rolle. Jeg ville ikke ha kjøpt en E46 M3 med en slik kombo av modefikasjoner, men jeg liker originale biler. For andre er dette ikke like viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med akkurat samme skepsis som deg @Fredrik 90 !

her kommer du nok dårlig ut om direkte videresalg er planen, dette hadde jeg ansett som et prosjekt.

Coilovers kan være både minus og pluss, men det avhenger veldig hvilket coilovers det er snakk om! Kw v2 og oppover er pluss mens supersport hadde fått meg til å styre unna!

dekk viser litt skepsis

 

kilometer tatt i betraktning hadde jeg forventet endel historikk, ivertfall om rådelager osv

hadde også forventet etterslep i understell

smg trenger ikke å være minus, får den alt for dyre påkost på hydraulikken der så kan du bygge om til manuell og vipps så har du ei getrag 420 som aldri har vært bomgira!

første bud før evt salg er å få hivd rattet på dynga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...