Orjan Skrevet September 8 Skrevet September 8 (endret) Porsche har presentert sin nye 911 Turbo, så da måtte jeg jo inn på konfiguratoren. "Lettvekts vindusviskerarmer i karbon" til 15300kr er vel et must? 😅 Endret September 8 av Orjan BMWE39turbo, Marius2002, laffe og 6 andre reagerte på dette 4 4 1
Marius2002 Skrevet September 8 Skrevet September 8 Uansett hvor teit det er å bruke 15000,- på viskerarmer i karbon, så er det jo kult at det er en mulighet tenker jeg BMWE39turbo, Orjan, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
ehaugsnes Skrevet September 8 Skrevet September 8 18 minutter siden, Orjan skrev: Porsche har presentert sin nye 911 Turbo, så da måtte jeg jo inn på konfiguratoren. "Lettvekts vindusviskerarmer i karbon" til 15300kr er vel et must? 😅 «What - du kjørte sub 7 BTG med de standard tunge viskerarmene?!» fupsaker, Dusy, Marius2002 og 4 andre reagerte på dette 1 6
flobben Skrevet September 8 Skrevet September 8 Blir karbonviskearmer som 18-veisseter? Ikke mulig å selge på bruktmarkedet hvis man ikke har? Orjan reagerte på dette 1
ahj Skrevet September 8 Skrevet September 8 1 time siden, flobben skrev: Blir karbonviskearmer som 18-veisseter? Ikke mulig å selge på bruktmarkedet hvis man ikke har? Helt korrekt. Blir som 918 uten titan chassis bolter. Markus E30, fupsaker, Orjan og 1 annen reagerte på dette 4
E.C. Skrevet September 8 Skrevet September 8 Når kommer det kombinert snøbørste og isskrape i karbon da? Det er fort dødvekt som ligger i bilen vinterstid det. Bør vel være mulig å få solgt noen enheter om priset rimelig, f.eks. til 9 995 kr? ahj, Otis og fupsaker reagerte på dette 3
ahj Skrevet September 9 Skrevet September 9 14 timer siden, E.C. skrev: Når kommer det kombinert snøbørste og isskrape i karbon da? Det er fort dødvekt som ligger i bilen vinterstid det. Bør vel være mulig å få solgt noen enheter om priset rimelig, f.eks. til 9 995 kr? Enig. Jeg har ikke slik i min bil nettopp på grunn av vekt. jeg hadde lett betalt 10 ganger så lenge den er i karbon. E.C., fupsaker og Otis reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet September 9 Skrevet September 9 Ettersom jakten på kilo er så stor blant enkelte Porsche purister så er det jo noen grep de kan gjøre med seg selv også før man tar plass bak rattet: * Alltid kjøre bil på tom mage * Gå skikkelig på do før hver kjøretur, ta gjerne lakserende middel for å tømme systemet for all unødig vekt * Hold håret kort, langt hår er ekstra vekt * Kjør bil barbeint * Gå i linklær, okei du ser ut som Odd Nerdrum men du sparer vekt fremfor ei tung dongeri bukse og skinnjakke. * Ikke ha for mange tanker i hodet, litt usikker på vektbesparelsen her men jeg har hørt at hodet føles mye lettere hvis man ikke har så mange tanker i hodet. Med disse enkle grepene tror jeg man kan spare sekunder på ei runde tid altså, det er jeg helt sikker på laffe, Saltkjelen, Shattered og 2 andre reagerte på dette 1 4
Eystein Ose Skrevet September 9 Skrevet September 9 En kompis med banebil som jaget rundetider på Rudskogen kom til det punktet at det var lettere å slanke mannen enn å trimme bilen Marius2002, fupsaker og ahj reagerte på dette 1 2
Marius2002 Skrevet September 9 Skrevet September 9 (endret) 14 minutter siden, Eystein Ose skrev: … lettere å slanke mannen enn å trimme bilen Ja. Eller er det? Jeg var i diskusjon med en kollega på fredagen. Han påsto hardnakket at han veier 75kg uansett ifølge vegvesen og ved vektkontroll så blir han beordret ut av bilen før veiing. Dette synes jeg høres helt feil ut. Jeg sa at du veier 75kg på papiret, og resten av vekta til sjåføren går på nyttelasten. Så fikk jeg til svar "hadde det vært slik så kan jeg ikke ha passasjerer jeg da?". Da svarte jeg at det kan godt hende. Nyttelast på under 300kg på den bilen. Men så sa jeg også at han kan glemme å se på nyttelast, se heller på tillatt totalvekt. Pga. utstyr og div så kan det være mindre nyttelast tilgjengelig enn i vognkortet. Vel, vi er ikke kjempevenner. Ergo det er ikke alltid lett å slanke mannen, de må innse det selv først og det mentale står hardt hos enkelte og jeg er iallefall ingen psykolog. 🤷♂️ Det kan hende han har rett, men jeg synes det høres helt feil ut. 🤷♂️ Endret September 9 av Marius2002 ahj, Eystein Ose, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Bensin Skrevet September 10 Skrevet September 10 Hei, har en F25 og en F31. Ser at det kan være fordelaktig å ha tilgang på ISTA. Tenkte å handle en brukt Thinkpad å få det installert på, og en OBD ENET kabel. Hadde dette vært godt nok til å komme i gang med systemet? Det som presser mest akkurat nå er at F25 har en dpf som har gått ut på kilometer, så skulle hatt mulighet til å nulle kilometer på dpf etter bytte
Otis Skrevet September 10 Skrevet September 10 Det er helt greit for å komme i gang med ISTA. Nå tror jeg at de fleste bærbare (PC) i dag har SSD, men pass på at den har det hvertfall. For uten SSD så går ting drit tregt. Ang DPF så kan man rense DPF så blir det så og si som nytt, så skifte DPF er en passelig dårlig idè for økonomien.
Bensin Skrevet September 10 Skrevet September 10 Tusen takk Otis, ja var egentlig planen å rense den, men må vel likefullt nulle km. stand med ISTA etterpå
Lars89 Skrevet September 15 Skrevet September 15 Noen flinke Apple-folk her? Prøver å logge inn på Apple-kontoen for å administrere abonnement, men får bare feilmelding. Dette er da etter å ha skrevet inn passord, sikkerhetskode på kort og kode fra SMS. Bruker Android telefon hvis det har noe å si.
Otis Skrevet September 15 Skrevet September 15 Forsøk fra en kommpjuter. Og andre ganger så henger prosessen seg, om man forsøker for mye. Mulig det virker i morgen. E.C. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå