Espen.st Skrevet Søndag kl. 20:29 Skrevet Søndag kl. 20:29 Le Mans og cinnamon 🤤 Sverre 2468, BMWE39turbo, RNJ og 4 andre reagerte på dette 5 2
ehaugsnes Skrevet Søndag kl. 21:22 Skrevet Søndag kl. 21:22 Noen som veit andre sider med billige bildeler til bmw? Skulle hatt meg ny oljenivå-sensor til e65, og ikke gira på og bruke 3600 på en ny😅 hella som er orginal, men finner ikke hella på hverken autodoc, skruvat, ideler, koed, gs eller eurodel delenr er 12617607910
Ampera Skrevet Søndag kl. 22:06 Skrevet Søndag kl. 22:06 42 minutter siden, ehaugsnes skrev: Noen som veit andre sider med billige bildeler til bmw? Skulle hatt meg ny oljenivå-sensor til e65, og ikke gira på og bruke 3600 på en ny😅 hella som er orginal, men finner ikke hella på hverken autodoc, skruvat, ideler, koed, gs eller eurodel delenr er 12617607910 https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=12617607910&norover=1&mkevt=1&mkrid=711-156598-763386-7&mkcid=2&mkscid=102&keyword=12617607910&crlp=678251253732_&MT_ID=590126&geo_id=&rlsatarget=kwd-297132889633&adpos=&device=t&mktype=&loc=9192982&poi=&abcId=9320537&cmpgn=20507406193&sitelnk=&adgroupid=149769251501&network=g&matchtype=b&gad_source=1&gad_campaignid=20507406193&gbraid=0AAAAAD_QDh9cwBqUMP7lOLjwR4PgVRziY&gclid=CjwKCAiA86_JBhAIEiwA4i9JuwIr-_SuVMKqafIeEbeDnaWm9kpTBl6OXmq-2pH7dvwhap-gaJ75XBoCKS4QAvD_BwE
awt Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden X4-en skal nok en gang på service, og jeg får nå igjen for at jeg ikke kjøpte serviceavtale forrige gang. I følge BMW/Hedin skal følgende byttes; - Olje (og filter) - Dieselfilter - Mikrofilter - Luftfilter - Bremsevæske Bremsevæske er en egen service, så forstår ikke hvorfor denne er tatt med. Jeg har også gjort det tidligere i år. Videre spurte jeg om jeg kunne ta luftfilter og mikrofilter selv, og at de tok oljeskift og dieselfilter. Det kunne jeg forsåvidt, men da ble det ikke en "godkjent" service i systemet, og dermed heller ikke for forsikringsselskapene (motor og drivverksforsikring). Luftfilter kan jeg under tvil gå med på, men mikrofilter? Forhørte meg også hos et Meca-verksted, og prisen her var skremmende lik det Hedin skulle ha. Da har nok ikke Meca brukt originaldeler. Skrev her at jeg kun ville ha det som var nødvendig rent forsikringsmessig. De har i tillegg til det over da lagt inn; - batteri fjernkontroll - Dyserens Diesel 1D+ - Aircond refresh v/bytte av pollen filter - Pollenfilter aktiv kull - Pollenfilter sirkulering BMW hadde lagt inn et filter, hvorfor Meca har funnet et til vet jeg ikke. Uansett, er det noen som vet hva som faktisk kan regnes som en service og ikke? Jeg har If, og der er det spesifisert at servicer må tas av godkjent verksted.
Makky123 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Såvidt jeg vet, så er kravet fra forsikringsselskapene å "følge serviceintervallene". Hva dette er, er opp til enkelt bilprodusent. Så i dette tilfellet, er det faktisk det som BMW har satt opp.
Yngvejos Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 46 minutes ago, awt said: X4-en skal nok en gang på service, og jeg får nå igjen for at jeg ikke kjøpte serviceavtale forrige gang. I følge BMW/Hedin skal følgende byttes; - Olje (og filter) - Dieselfilter - Mikrofilter - Luftfilter - Bremsevæske Bremsevæske er en egen service, så forstår ikke hvorfor denne er tatt med. Jeg har også gjort det tidligere i år. Videre spurte jeg om jeg kunne ta luftfilter og mikrofilter selv, og at de tok oljeskift og dieselfilter. Det kunne jeg forsåvidt, men da ble det ikke en "godkjent" service i systemet, og dermed heller ikke for forsikringsselskapene (motor og drivverksforsikring). Luftfilter kan jeg under tvil gå med på, men mikrofilter? Forhørte meg også hos et Meca-verksted, og prisen her var skremmende lik det Hedin skulle ha. Da har nok ikke Meca brukt originaldeler. Skrev her at jeg kun ville ha det som var nødvendig rent forsikringsmessig. De har i tillegg til det over da lagt inn; - batteri fjernkontroll - Dyserens Diesel 1D+ - Aircond refresh v/bytte av pollen filter - Pollenfilter aktiv kull - Pollenfilter sirkulering BMW hadde lagt inn et filter, hvorfor Meca har funnet et til vet jeg ikke. Uansett, er det noen som vet hva som faktisk kan regnes som en service og ikke? Jeg har If, og der er det spesifisert at servicer må tas av godkjent verksted. Har du hørt med forsikringsselskapet hvilke krav de har? Svigerfaren min forhørte seg med sitt forsikringsselskap og fikk beskjed om at han kunne utføre servicene selv hvis han dokumenterte med feks bilder og kvitteringer.
Ingvaldsen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 12 minutter siden, Yngvejos skrev: Svigerfaren min forhørte seg med sitt forsikringsselskap og fikk beskjed om at han kunne utføre servicene selv hvis han dokumenterte med feks bilder og kvitteringer. dette er verdiløst vist han ikke fikk det svart å hvitt på mail eller brev. Ron Jeremy reagerte på dette 1
awt Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 56 minutter siden, Makky123 skrev: Såvidt jeg vet, så er kravet fra forsikringsselskapene å "følge serviceintervallene". Hva dette er, er opp til enkelt bilprodusent. Så i dette tilfellet, er det faktisk det som BMW har satt opp. Du har sikkert rett, kunne bare tenkt meg å spart noen kroner. 13 minutter siden, Yngvejos skrev: Har du hørt med forsikringsselskapet hvilke krav de har? Svigerfaren min forhørte seg med sitt forsikringsselskap og fikk beskjed om at han kunne utføre servicene selv hvis han dokumenterte med feks bilder og kvitteringer. Nei, ikke noe annet enn det som står i vilkårene. Dette har blitt endret de siste årene hos If, tidligere stod det kun at den måtte dokumenteres. Nå står det ganske klart at det skal utføres av godkjent verksted. Jeg har forsåvidt ikke noe problem med det, men f.eks. bytte av mikrofilter til nesten 1500,- kan jeg fint stå over.
Skulebollen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Tok nettopp service på min g31 hos Bmw. Den skulle ha pollenfilter og oljeskift. Tok KUN oljeskift, og fikk grønn OK i iDrive. Sier meg happy med det og bytter pollenfilter selv 😅 Det er garantert godt nok for IF også. Luftfilter er nok en fordel du tar hos Bmw el.
papertiger Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) @awt bilen din skal mao ha hovedservice? Hvor mye har du fått tilbud på for dette gildet? Regner også med du har fått 30% på delene ettersom det er Service 5+ og bilen nå vel er 10 år (ref denne infoen hos BMW)? Jeg forhørte meg om hovedservice hos Bavaria/Hedin for 1 år siden, da endte jeg opp med å ta den hos Moe Auto - vi snakker nesten halv pris. Mener jeg betalte ca 6500kr for denne, der Bavaria skulle ha rundt 12-13000kr. Motorene er jo sånn sett like, så sikkert i samme prisleie. Så om du har en fridag er det kanskje litt å spare å dra over fjorden. Moe registrerer også i iDrive. Endret 3 timer siden av papertiger
awt Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Jeg har fått 10% flat rabatt på alt. Totalpris på 12339, men det inkluderer bremsevæske som jeg ikke trenger, så rundt 11 for resten. Uansett så er det tydeligvis litt rom for pruting her. Jeg er ukentlig på feil side av fjorden, så skal absolutt høre med Moe også. Skader sånn sett ikke å høre med Hedin Stavanger heller for moro skyld.
Makky123 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hedin har prismatch på service også, greit å ha i bakhodet.
E.C. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 5 hours ago, awt said: X4-en skal nok en gang på service, og jeg får nå igjen for at jeg ikke kjøpte serviceavtale forrige gang. I følge BMW/Hedin skal følgende byttes; - Olje (og filter) - Dieselfilter - Mikrofilter - Luftfilter - Bremsevæske 19 minutes ago, awt said: Jeg har fått 10% flat rabatt på alt. Totalpris på 12339, men det inkluderer bremsevæske som jeg ikke trenger, så rundt 11 for resten. Uansett så er det tydeligvis litt rom for pruting her. You bet det er rom for pruting. Halve prisen er vel delene om de skal ha OE BMW logo, røfft sjekket på pris hos GS med BMWCCN-rabatt. Øvrige verksteder som bruker Bosch/Mann/Mahle-filtre vil nå betale rundt halvparten eller mindre i innkjøp. Jobben tar jo ikke en hel dag på et profft verksted. Det ser forresten ut å være 2 kupefiltre på din bil, en hoved og en for resirkulering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå