Otis Skrevet Søndag kl. 08:32 Skrevet Søndag kl. 08:32 2 timer siden, bricks skrev: Men kan du ikke bruke signalet rett i en forsterker, dingsen har jo styresignal i tilegg for å slå på forsterker? https://www.billyd.no/products/ground-zero-gzia-2135-iridium-2-kanaler-med-auto-onoff Eller er jeg helt på jorde?(mange år siden jeg har holdt på med bilstereo ) Ja, nei. Du har jo forsåvidt rett i det. Derfor jeg spør etter en til dings for å sende høynivå, til en annen forsterker. Men den dingsen som det linkes til virker jo å gå rett i en forsterker. Men bare med lav pass.
Yngvejos Skrevet Søndag kl. 17:46 Skrevet Søndag kl. 17:46 20 hours ago, Otis said: Den så jo fiffig ut! Men den har jo bare lavnivå ut. Mao sub lyd. Må da finnes en til som er høy nivå? Lavnivå betyr at den sender ut ett svakt signal som må kobles gjennom en forsterker før det går videre til høyttalerene. Det står i spesifikasjonene at den har: Frekvens respons: 20 – 20kHz ±1dB Dvs at den sender ut hele frekvensspekteret. I teorien kan denne kobles direkte til forsterker for å streame musikk fra telefonen, men høyttalere og hørsel vil leve farlig hvis volumet på telefonen står på max. Det kan være lurt å justere gain på forsterkeren slik at det spiller på ett behagelig nivå med volumet på max. Skulebollen og Otis reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet Onsdag kl. 21:26 Skrevet Onsdag kl. 21:26 Da går jeg nok for en slik til raggarbilen med kasettspiller😬 Over til noe helt annet: S843 power reduction på en 16 mod. 730d.. Får man kjøpt originalt "tilbakestillingskit" fra Bmw? For og få tilbake originaleffekt. 211hk blir veel tamt.
laffe Skrevet Onsdag kl. 21:34 Skrevet Onsdag kl. 21:34 @Skulebollen BMW "bruksbil" nummer 4 som skal handles? Slet litt med statistikken på Høgskolen, men det bør vel øke sannsynligheten for at du har en som fungerer til enhver tid? 😅
Skulebollen Skrevet Onsdag kl. 21:38 Skrevet Onsdag kl. 21:38 2 minutter siden, laffe skrev: @Skulebollen BMW "bruksbil" nummer 4 som skal handles? Slet litt med statistikken på Høgskolen, men det bør vel øke sannsynligheten for at du har en som fungerer til enhver tid? 😅 Da må nok g31 vike. Jævlig dumt og bytte ut en praktisk stv. Med en sedan med litt for smalt midtsete bak og alt for lite bagasjerom når man har 3 unger.. Meen jah, man er jo svak for en riktig 7er.. Håper jeg får sovet det av meg laffe og fupsaker reagerte på dette 2
ehaugsnes Skrevet Onsdag kl. 21:51 Skrevet Onsdag kl. 21:51 13 minutter siden, Skulebollen skrev: Da må nok g31 vike. Jævlig dumt og bytte ut en praktisk stv. Med en sedan med litt for smalt midtsete bak og alt for lite bagasjerom når man har 3 unger.. Meen jah, man er jo svak for en riktig 7er.. Håper jeg får sovet det av meg Håper ikke du får sove inatt, du trenger både 7er og g31🥰 BimmerFan! og fupsaker reagerte på dette 2
Rune-K Skrevet Onsdag kl. 22:24 Skrevet Onsdag kl. 22:24 Er det bare meg eller er det flere av dere som blir irritert på elendig teksting av bilprogram på TVen. en klassiker er jo alle bilene som har frontvinger i stedet for framskjermer ,den har jeg gitt opp. Trodde jeg hadde hørt det dummeste for noen år siden da de påsto at den eneste svakheten med M30 motoren var drivakselen på toppen av motoren som mistet smøringen men i dag tok det virkelig kaka. De fant en sjelden AC Aceca, forløperen til AC Cobra, og det ble oversatt med en sjelden klimaanlegg Aceca. 🤣Tydelig at det er mye automatisk teksting. fupsaker og Paulus reagerte på dette 2
ehaugsnes Skrevet i går, 06:30 Skrevet i går, 06:30 8 timer siden, Rune-K skrev: Er det bare meg eller er det flere av dere som blir irritert på elendig teksting av bilprogram på TVen. en klassiker er jo alle bilene som har frontvinger i stedet for framskjermer ,den har jeg gitt opp. Trodde jeg hadde hørt det dummeste for noen år siden da de påsto at den eneste svakheten med M30 motoren var drivakselen på toppen av motoren som mistet smøringen men i dag tok det virkelig kaka. De fant en sjelden AC Aceca, forløperen til AC Cobra, og det ble oversatt med en sjelden klimaanlegg Aceca. 🤣Tydelig at det er mye automatisk teksting. Er vel sikkert ai-genenert oversettelse. Prøv og legg ut bilde av noe på finn og la finn’s ai-assistent prøve og fylle ut annonsen, kommer mye gøyale forslag da😂
ahj Skrevet i går, 06:48 Skrevet i går, 06:48 9 timer siden, Skulebollen skrev: Da går jeg nok for en slik til raggarbilen med kasettspiller😬 Over til noe helt annet: S843 power reduction på en 16 mod. 730d.. Får man kjøpt originalt "tilbakestillingskit" fra Bmw? For og få tilbake originaleffekt. 211hk blir veel tamt. Mener å lest at å fjerne koden og programmere så får du full effekt. @Saltkjelen du har mer peiling her enn meg.
flobben Skrevet i går, 06:52 Skrevet i går, 06:52 Ser Naf har gjennomført vintertesten sin av elbil. Må si at at rekkevidden de får er ganske ræva. Mellom 30 og 40 mil, kjører fra oppvarmet garasje med 100% og kjører til null. de fleste vil begynne å se etter lading før bilen har under 10% og man oppfordres til ikke å lade 100 ofte. Trekk fra 70% på 40 mil, så er du på 25 mil. Har du ikke lading på stedet du skal til, må du lade for en kjøre tur på 12 mil. Oh yeah….elbil er blitt skikkelig bra.
Saltkjelen Skrevet i går, 07:12 Skrevet i går, 07:12 9 timer siden, Skulebollen skrev: Da går jeg nok for en slik til raggarbilen med kasettspiller😬 Over til noe helt annet: S843 power reduction på en 16 mod. 730d.. Får man kjøpt originalt "tilbakestillingskit" fra Bmw? For og få tilbake originaleffekt. 211hk blir veel tamt. Fjerne 843 Power Reduction fra VO og legge i programvare fra en fulleffekts 730d. Tviler på at forhandler gjør dette, så da må du ty til tredjepart.
Fredrik 90 Skrevet i går, 07:58 Skrevet i går, 07:58 9 timer siden, Rune-K skrev: Er det bare meg eller er det flere av dere som blir irritert på elendig teksting av bilprogram på TVen. en klassiker er jo alle bilene som har frontvinger i stedet for framskjermer ,den har jeg gitt opp. Trodde jeg hadde hørt det dummeste for noen år siden da de påsto at den eneste svakheten med M30 motoren var drivakselen på toppen av motoren som mistet smøringen men i dag tok det virkelig kaka. De fant en sjelden AC Aceca, forløperen til AC Cobra, og det ble oversatt med en sjelden klimaanlegg Aceca. 🤣Tydelig at det er mye automatisk teksting. Synes det var fornøyelig når de tekstet "Hot lap" rundt Nurburgring til "Varmt fang". Eller når Peugeot 505 Turbo Injection mesterlig ble oversatt til Peugeot 505 Turbo Sprøytenarkoman... fupsaker, Rune-K og laffe reagerte på dette 3
Skulebollen Skrevet i går, 08:05 Skrevet i går, 08:05 51 minutter siden, Saltkjelen skrev: Fjerne 843 Power Reduction fra VO og legge i programvare fra en fulleffekts 730d. Tviler på at forhandler gjør dette, så da må du ty til tredjepart. Skulle vel ikke fucke opp motor og gir dette vel? Da er det vel bare og ta kontakt med feks. Tommi?
Saltkjelen Skrevet i går, 08:08 Skrevet i går, 08:08 2 minutter siden, Skulebollen skrev: Skulle vel ikke fucke opp motor og gir dette vel? Da er det vel bare og ta kontakt med feks. Tommi? Nei, hvorfor skulle det fucke opp motor og gir? Det er jo slik bilen opprinnelig var, før de kom med en annen programvare med effektreduksjon av avgiftshensyn. Ja, bare sende Tommi en melding.
Marius2002 Skrevet i går, 08:28 Skrevet i går, 08:28 @flobben tja, bilene som er noe å ha ligger på omtrent 40 mil. Nå var det jo bikkjekaldt da NAF kjørte også, så man må vurdere sine egne behov. Jeg kjørte 12 mil totalt tur/retur her for 2 uker siden. Startet på 98% og var hjemme med 77%. Da var det -4 til -9 grader. Runder vi ned til 10 mil og 20% forbruk så ville dette ha gitt meg 50 mil. Vi vet alle at det ikke er reelt, det var speilis de siste 3 milene så jeg kjørte i 30kmt der, selv da ville hekken ut for hver minste berøring på rattet og forhjulene skled i hver sving. Skulle hatt piggdekk der. Men uansett. Som du sier så lader alle før 0, jeg lader gjerne når det står 20-30% igjen hvis det passer bedre enn å pushe rekkevidden til neste lader. Så da har jeg ca. 35-40 reelle mil på vinter. Det er bra nok det. Kjørte til Trondheim i fjor vinter(0 til -4 grader) Var på 40% gjenstående på 25 mil, startet på 99/100% og forvarmet batteri og bil. Fortsatt snuser vi på 40-milstallet. At man lader til 100% de få gangene man er på langtur må gå fint, ellers - hva er vitsen? Lader til 80% i det daglige. Elbil er ikke ille på en grei norsk vinter som for de fleste vil si +1 til -5 grader, med noen unntaksdager. Men, en må jo vite hva en kjører og fokusere på det positive. Sålenge rekkevidden på hovedbilen har 40 mil pluss så er det meste greit og man kan se på det fine med bilen(e). Du finner både negative og positive ting med alle drivlinjer, så spørs det hva som veier opp mest hos hver enkelt. fupsaker, Ron Jeremy og uglefossen reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå