Skulebollen Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Er her noen som vet hva det vil si og sette panoramaluke på g31 i servicemode? Har ikke Ista så får ikke gjort det der, har Bimmerlink men klarer ikke finne noe om det i den appen
RNJ Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 15 hours ago, Fredrik said: Mange leaser uansett fradrag eller ikke en leasingbil, men jeg tror ikke at like mange kommer til å fornye leasingen når den går ut etter typisk 3 år. Da sitter de igjen med ingenting, men har typisk betalt 50-60% av nyprisen for den leasede bilen. Jeg er godt kjent med at mange privatleaser i Danmark. Folk er forskjellige, men for meg hadde leasing vært helt uaktuelt. En stor del av gleden ved å ha bil er nettopp å eie bilen og at vite den er min 8 hours ago, Marius2002 said: Kjør på med i3, lettvint byhamster. Lett og kvikk bil, med en svingradius de fleste kan drømme om. Det er "stor" forskjell på i3 og i3S, prøv begge og finn ut hva som passer deg. i3 lå vel toppen av elektriske biler med minst feil også. Jeg vet at alle ikke er enige men for meg er i3 og i3s helt topp! Jeg har en av hver som nå disponeres av to av mine sønner. Hadde den fortsatt vært i salg med naturlige oppdateringer på interiør og utstyr så hadde jeg glatt kjøpt i3 igjen. 7 hours ago, papertiger said: Ikke et problem overhodet. Originaldimensjon fra Bridgestone til vår i3S koster utav hvitøyet per dekk (snakker rundt 4k ferdig lagt på), men gikk opp en profil bak og litt bredde og profil foran, så fikk jeg premiumdekk fra Goodyear til 1900kr per dekk ferdig lagt på felg hos lokal Goodyear-forhandler i en dimensjon som er vanlig (derfor lavere pris). 2-3% større rulleomkrets, litt mindre morsom men mer komfortabel å kjøre. Jeg har nettopp byttet vinterdekk på i3s'en: Nokian Hakkapeliitta R5 155/70R19. Med hjulstillingskontroll og nye viskere (klarer ikke å si nei til mersalg hos Bilia) så kom det på litt over 18k Fredrik, Saltkjelen og Marius2002 reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 36 minutter siden, RNJ skrev: Jeg vet at alle ikke er enige men for meg er i3 og i3s helt topp! Jeg har en av hver som nå disponeres av to av mine sønner. Hadde den fortsatt vært i salg med naturlige oppdateringer på interiør og utstyr så hadde jeg glatt kjøpt i3 igjen. ..og akkurat her tror jeg BMW for en gangs gjorde en stor bommert med å fase ut i3 da de gjorde (sett fra et økonomisk ståsted nå som bilen omsider ble profitabel). Bilen er såpass futuristisk og moderne den dag i dag at en "i3 150Ah" og "i3 180Ah" med et par små utstyrsjusteringer ville solgt som hakka møkk. Det hjelper også på at bilen ser moderne nok ut til å kunne ha rullet ut fra fabrikken i går. Snagg30, uglefossen, BimmerFan! og 5 andre reagerte på dette 8
Lars89 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Ser at det nå tilbys uoriginale "154ah" batteripakker til i3. Den måtte ihvertfall vært oppdatert med fungerende selvoppretting og fjærlagring, raskere hurtiglading samt radarbasert ACC og div andre støttesystemer. Ovservererer både på auksjoner, på jobb og div fora at endel får HV-feil så motor/drivverk-forsikring er obligatorisk. Men ja den er futuristisk. Synd at ikke flere produsenter tenker nytt med tanke på materialbruk. Marius2002 og RNJ reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 time siden, Saltkjelen skrev: ..og akkurat her tror jeg BMW for en gangs gjorde en stor bommert med å fase ut i3 da de gjorde (sett fra et økonomisk ståsted nå som bilen omsider ble profitabel). Bilen er såpass futuristisk og moderne den dag i dag at en "i3 150Ah" og "i3 180Ah" med et par små utstyrsjusteringer ville solgt som hakka møkk. Det hjelper også på at bilen ser moderne nok ut til å kunne ha rullet ut fra fabrikken i går. Vi er på i3 nr 3 nå, hatt 16’ og 19’, nå ratter vi en Imperialblå FC LCI 18’ med 94Ah batteri. Foreløpig ikke bekymret for hverken batteri eller dekk. Bilen har gått 113k nå. Ifht ladehastighet så trenger jeg ikke mer en 50kW, det er for meg først og fremst bybil, ikke en pendlerbil. Men en versjon som hadde hatt litt mer rekkevidde enn 19’ hadde vært hyggelig. Så syns jeg at iDrive 8.5/9 med touch og minus iDrive hjul er raskere å bruke, så savner jeg rattvarme! Sett enkelte monterer på F30 ratt, det hadde vært kjærkomment å byttet ut det billige plastrattet med skinn og varme! Så vurderer jeg å bytte til den metalplata bak i bagasjerommet som lager et lite oppbevaringsrom på høyre siden der. Ellers, tut og kjør liffi og RNJ reagerte på dette 2
RNJ Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 4 hours ago, RNJ said: Jeg vet at alle ikke er enige men for meg er i3 og i3s helt topp! Jeg har en av hver som nå disponeres av to av mine sønner. Hadde den fortsatt vært i salg med naturlige oppdateringer på interiør og utstyr så hadde jeg glatt kjøpt i3 igjen. Ahh, jeg frykter at jeg nettopp har jinx'et BMW i3 og kanskje hele mitt BMW eierskap. Umiddelbart etter at jeg skrev positivt om i3 så fikk jeg bilde fra junior hvor bilen har senket seg selv på venstre bakhjul. Den er nå transportert til Bilia og så får vi se hva de sier. Er en 2019 120Ah med alt utstyr som vi har hatt fra ny. Den har kjørt litt under 90k. Jeg kjøpte min første BMW i 2002 og har hatt ganske mange siden da. Akkurat nå har jeg/vi 6 forskjellige. Skrur ikke selv men er nøye med å overholde serviceintervaller på alle. På alle disse årene har det vært et par småting som er fikset på garanti men utover dette er de eneste feilene jeg har hatt en bagasjeromslås som måtte skiftes og en coil som har blitt byttet. I tillegg har jeg nettopp fått skiftet casterstag på vår X5 45e på ca 82 000 km. Ut over dette har jeg aldri hatt problemer med bilene Endret 2 timer siden av RNJ Ron Jeremy og Fredrik reagerte på dette 2
Fredrik Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 3 hours ago, Lars89 said: Synd at ikke flere produsenter tenker nytt med tanke på materialbruk. I relasjon til i3 er dette nesten umulig i dag. BMW tjente i lang tid ikke penger på i3 fordi den var kostbar å bygge nettopp fordi den hadde en avansert konstruksjon. BMW bygget sogar en egen fabrikk til bl.a i3 i Leipzig. Det er også samme årsak til at mange bilmodeller har blitt temmelig dyre (f.eks det aller meste fra Porsche). Det er vanskelig å tjene penger hvis volumet er relativt lite og bilene samtidig er avanserte. BMW var i tillegg for tidlig ute med i3. Markedet forsto ikke modellen da den kom fordi den var så radikalt annerledes. Tesla med Model S åpnet opp markedet nettopp fordi den så ut som en alminnelig bil selv om den var elektrisk. Ettersom markedet modnet ble også i3 mer verdsatt for hva den er. Jeg har alltid likt i3 og BMW skal ha det at de noen ganger virkelig tør å gå deres egen vei. Endret 1 time siden av Fredrik RNJ og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Vanlig feil det der. Her er fjæra på min. Vel og merke foran. Ble vond å kjøre ja 😄 Men kunne vært verre. Fikk inn en Tesla Y i dag der bremsepedalen hadde gått rett i gulvet. Gnagd hull i begge bremseslanger bak. Galskap å kjøre med dette til verksted, men er ofte frustrerende lenge å vente på bergingsbil. RNJ og Ron Jeremy reagerte på dette 2
tennbrikket Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden solskjerming/ zip screens noen som har anbefaling av leverandør i innlandet? Er vel mange som driver i garasjeportbransjen som også leverer zip screens, men når man ser kvaliteten på garasjeporten, så blir jeg skeptisk til zip screens. Spesielt siden det er en meget kostbart innvestering. Begynner å planlegge allerede nå hva feriepengene skal gå til. Tok meg ikke råd da jeg bygde huset, men gjorde klart alt av kabling og med drivhus av ett tek17hus så er det på tide å stenga sola utenfor vinduet. Bruker jo vanvittig mengder med strøm om sommeren da varmepumpa må stå på maks kjøling fra april til oktober.
Ingvaldsen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden jeg tar kostnaden med nordan sine innbygde screens når jeg skal bytte vinduer her, slipper man å få alt dilldallet på utsiden av kledning på huset. koster fort det samme eller mindre en å ettermontere screens. dette er jo forseint for din del såklart, kjøp av den aktøren det er størst sjans du får hjelp fra senere om/når det blir trøbbel. veldig overrasket over hvor mange som bygger nytt "drivhus" med god solgang forså å montere screens etterpå, men man må vell bygge 3 hus før det blir riktig sier proffene.
tennbrikket Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden Skylder på dårlig PR fra nordan, aldri hørt om produktet dems engang 😅. Hadde jeg skulle bygd på nytt så tror jeg kanskje jeg skulle ha klart det riktig på 2. forsøk, men er riktig det mange sier. Ikke lett å tenke på alt når man driver, blir så mye som skjer samtidig på nybygg, så det er mange baller i luften samtidig. Jeg har allerede montert små bokser på utsiden av kledningen som er overraskande lite sjenerende, så løsningen skal for så vidt bli ganske så pen.
Ingvaldsen Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden 10 minutter siden, tennbrikket skrev: Skylder på dårlig PR fra nordan, aldri hørt om produktet dems engang det er nok mye av sannheten, jeg ble ironisk nok anbefalt denne løsningen av vår lokale markisemann når han var på befaring hos meg utvilsomt den beste løsningen vist man bygger nytt eller bytter vindu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå