Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her inne som vil ta seg en kjøretur fra Drammen til Ålesund (Vigra flyplass)?. 5000kr, jeg dekker bensin. Må skje i løpet av et par dager om så :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/5/2024 at 6:46 AM, sveigis said:

Fra den tiden da det virkelig var fine modeller stående hos forretningene til Bmw .

IMG_9929.thumb.jpeg.dd0f889871a5881105747a64160314f7.jpeg

 

Siterer med bilde for å kunne nyte bilene også på neste side. 

Minner meg litt om broren til en kamerat, han kjøpte en 1998 E36 320i sedan m/M-pakke i Arktissilber mener jeg, en av de siste E36ene med andre ord. Mener han hadde den i 2000-2002, og selv da såpass sent inn i E46-æraen syntes jeg den bilen var grom. Dessverre endte den sine dager etter at lillebroren hans tjuvlånte bilen og endte opp sidelengs inn i en hage 😄

En annen lokal helt hadde en mørkeblå 1992 320i Coupe manuell på samme tid som gikk javnt rundt i bygda, den trakk fjortisberter som fy og jentene elsket den. Dessverre endte også den sine dager gjennom en hekk og på taket inn i en hage 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja at det var mange e36er som fikk en grusom skjebne er det ingen tvil om .😩

Disse var jo superpopulære og alle ungdommer skulle jo ha de.

Barndomsvennen min kjøpte i 1997 en Mauritius blå 1994 modell 325 i Coupe .Den var nydelig med 18 toms Alpina felg på .

Den hadde han i 3 uker for den var flat som en pannekake..

En brutal kappkjøring med våres fellesvenn som hadde kjøpt seg 1992 modell s4 sørget for dette .

Det vittige nå er jo at han kompisen som jeg pratet om ,er på jakt etter samme bil .

Som han sa at nå er jeg 50 og bør vel klare å ha en sånn nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det fortsatt er mulig for nordmenn å sende melding til selgere på Blocket.se? Har ikke hatt problemer med det tidligere, men nå må jeg logge inn med svensk bankid, og det er jo håpløst for personer utenfor Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Marlo skrev:

Noen som vet om det fortsatt er mulig for nordmenn å sende melding til selgere på Blocket.se? Har ikke hatt problemer med det tidligere, men nå må jeg logge inn med svensk bankid, og det er jo håpløst for personer utenfor Sverige.

Det er blitt helt håpløst. Jeg har vært i kontakt med Blocket.se kundeservice og de kunne ikke hjelpe, var sånn det var blitt med så mye svindel fra utlandet. Så kjøp fra privat personer i Sverige ble plutselig vanskeligere. Heldigvis så hadde selger lagt nummeret sitt i annonseteksten sist jeg kjøpte en bil i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er blitt helt håpløst. Jeg har vært i kontakt med Blocket.se kundeservice og de kunne ikke hjelpe, var sånn det var blitt med så mye svindel fra utlandet. 

Utrolig frustrerende. Eneste måte å kontakte aktuell selger er via blocket, ikke noen annen kontaktinfo i annonsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sikkerhetsgrepet til Blocket er rimelig håpløst. Spesielt håpløst er det at Blocket er eid av Schibsted som vi også har i Norge, slik at bankID-verifisering på tvers av landene i bunn og grunn bare burde være et enkelt tastetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Saltkjelen said:

Ja, sikkerhetsgrepet til Blocket er rimelig håpløst. Spesielt håpløst er det at Blocket er eid av Schibsted som vi også har i Norge, slik at bankID-verifisering på tvers av landene i bunn og grunn bare burde være et enkelt tastetrykk.

Det er sikkert ikke sammen teknologi bak, ellers har denne «tastetrykk» sikkert bli gjort. Ser ofte at det kan blir en langt vei når en selskap ble kjøpt opp og få det på sammen teknologisk plattform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marlo skrev:

Utrolig frustrerende. Eneste måte å kontakte aktuell selger er via blocket, ikke noen annen kontaktinfo i annonsen. 

Ja eneste sjanse er om brukernavnet til selger består av navnet hans. Så må man se hvor i Sverige bilen står for så å gjøre litt detektiv arbeid for å finne frem til selger. Hvis man ser på en bil hvor profilen som selger heter "Göran_Svensson" og bilen står i Malmø så må man inn på Hitta.se og leite frem til alle i Malmø som heter dette. Så kan man f eks gå på Google Streetview og er man heldig finner man bilen som selges stående i oppkjørselen til en av disse. Problemet er at svensker er glade i å bo i blokk eller rekkehus med felles parkering, men denne taktikken har likevel funka for meg noen ganger. Heter derimot profilen som selger bilen "Bimmerboy86" eller liknende så er det verre. 

Jeg har lurt på om kundeservice kunne satt meg i kontakt med selger, om man klarer å legitimere seg på noe vis eller bevise at man ikke er svindler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...