lws Skrevet August 13 Share Skrevet August 13 Meanwhile on facebook..🫣 Marius2002, papertiger, Snagg30 og 4 andre reagerte på dette 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 14 Share Skrevet August 14 For meg som er den fødte E28 fanatiker så er dette sånn mitt drømmebygge ser ut . Enkelt ,stilfullt og ikke minst med en skikkelig sekser S38 ❤️ Her hadde jeg hatt alt . Godsaken : S38🫡🤗: Skulebollen, laffe, StigJ og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 16 Share Skrevet August 16 Noen her som skal på CCN-treff i Sokndal i morgen? Tenkte å ta turen, men bare for å se på denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet August 16 Share Skrevet August 16 3 timer siden, Lars89 skrev: Noen her som skal på CCN-treff i Sokndal i morgen? Tenkte å ta turen, men bare for å se på denne gangen. Jeg slapper av på hotellet nå, sees i morgen. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 For de av dere som måtte være interessert i annet enn BMW... Kjøpte jo en 2019 Ford Transit Connect 1.5TDCI for 5 uker siden....Har kjørt ca 3500km, og for et par dager siden begynte den å "fuske" på full gass. Problemet er jo at en 1.5tdci 100hk er notorisk undermotorisert, så den vil ofte bli kjørt på full gass, og nå merker man det godt på pådrag i 5 og 6 gir i hastigheter over 80. Som om ikke bilen var undermotorisert nok fra før, så må jeg offisielt konstatere at den nå går som en bøtte møkk...Virker som feil på LMM, dyser eller turbo...Har vel hatt 9 Ford, og dette er første gang jeg har opplevd motorproblemer sett bort i fra en sliten automatchoke på en 1985 Sierra 2.0l. Kjenner at det er BRA provoserende at en 2019-modell fortsatt innenfor garanti begynner å kødde, mens de eldre bilene - 1980 911 og 1998 Z3 skurer og går helt uten problemer. Må opp til Trøndelag til uka (gode 100mil+), og gambler ikke på å kjøre langkjøring over fjellet med en humørsjuk turbodiesel, så da blir det oldschool luftkjølt 911 der man kun er avhengig av luft og olje... Så mye for enkelt liv med billig pizzabil. Kanskje jeg skulle ha kjøpt elbil som alle andre, Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 @Werther Hvis du har nybilgaranti så ville jeg bare tatt kontakt med forhandler og fått feilen utbedret. Det er jo selvsagt irriterende, man forventer mer av en nyere bil. Men shit happens og det er veldig kjedelig. Når garantien går ut så ville jeg vurdert chipping av bilen for å gjøre den mer kjørbar. 100 hester er for lite i en moderne bil i moderne trafikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 På 14.8.2024 den 0.12, lws skrev: Meanwhile on facebook..🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 Er vel andre her som også sitter og regner på litt svensk import i ny og ne.. Noen her som vil sjekke om mitt reknestykke stemmer? Tar utgangspunkt i kjøp av denne, med litt pruting for 430sek. https://www.blocket.se/annons/1001599229 Kommer da frem til at den vil komme på rundt 740k. Andre som får det til og stemme noenlunde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 (endret) Det ble nylig diskutert bensin priser og måtte nesten dele prisene vi har hatt hjemme siste uken. Fra 24kr literen på diesel til 16,59kr i dag. Jeg tok ikke bilde av det men tanket opp bilen i går kveld til 16,99kr pr liter. På turen min til Hønefoss i dag så koster det meg 350kr for en vei minus mva fradrag - da må det nesten være like dyrt med hurtiglading snart? Om ikke dyrere. Dette er ikke for å skape en debatt da elbil er i løpet av året mye billigere i både service og drivstoff kostnader. Men trivelig å kunne tanke både diesel og bensin til slike priser! Men logikken bak prisene er en annen ting Endret August 18 av Snagg30 Skulebollen, BimmerFan! og Markus E30 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 Bare synd pumpene stopper på +/- 1500 kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 Nå som snøen snart kommer så minnes jeg at det var noe diskusjon om snøfresere her i vinter. Tenkte å se på denne i morgen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=365519601&ci=3 Jeg kan ikke så mye om disse, men stemmer det sånn noenlunde: Honda - gode greier Belter: kan kjøre på diverse underlag, deriblant terrasse (og trapp)? 760 - stor nok til at man kan løfte opp skuffa (uten at freseren hviler på den) så man unngår å kaste grus fra grusunderlaget Hydrostat: trinnløs fart på kjøringa og alltid full-pupp på fresedelen Clutcher: snur veldig lett på trange plasser? Joystick: kjekk for å justere utkast Noe annet å tenke på her? Pris er vel ok ish? Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 (endret) 7 minutter siden, E.C. skrev: Nå som snøen snart kommer så minnes jeg at det var noe diskusjon om snøfresere her i vinter. Tenkte å se på denne i morgen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=365519601&ci=3 Jeg kan ikke så mye om disse, men stemmer det sånn noenlunde: Honda - gode greier Belter: kan kjøre på diverse underlag, deriblant terrasse (og trapp)? 760 - stor nok til at man kan løfte opp skuffa (uten at freseren hviler på den) så man unngår å kaste grus fra grusunderlaget Hydrostat: trinnløs fart på kjøringa og alltid full-pupp på fresedelen Clutcher: snur veldig lett på trange plasser? Joystick: kjekk for å justere utkast Noe annet å tenke på her? Pris er vel ok ish? dette er roll royce innen snøfres. belter er flotte greier ! hydrostatdrift er flott og er veldig lettkjørt med tuten på joystick. har noen timer med akkurat slik fres, den bare virker. prisen ser bra ut og dette er penger i banken. ja den kan tiltes og står stabilt på beltene. edit. etter et viss årstall rundt 2010 så ble det noe dårligere kvalitet på disse selv om den fortsatt er bra/best, men du bør se nøye på viftehus at det ikke er gjort no jallamek iforhold til å tette evt hull etter slitasje. den i annonsen så jo bra ut. Endret August 18 av Ingvaldsen E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 42 minutes ago, E.C. said: Nå som snøen snart kommer så minnes jeg at det var noe diskusjon om snøfresere her i vinter. Tenkte å se på denne i morgen: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=365519601&ci=3 Jeg kan ikke så mye om disse, men stemmer det sånn noenlunde: Honda - gode greier Belter: kan kjøre på diverse underlag, deriblant terrasse (og trapp)? 760 - stor nok til at man kan løfte opp skuffa (uten at freseren hviler på den) så man unngår å kaste grus fra grusunderlaget Hydrostat: trinnløs fart på kjøringa og alltid full-pupp på fresedelen Clutcher: snur veldig lett på trange plasser? Joystick: kjekk for å justere utkast Noe annet å tenke på her? Pris er vel ok ish? Jeg kjøpte en ny Honda 1380A ETD i fjor høst. Er ikke ekspert men tror det er noe i samme stil som den du linker til. Er veldig fornøyd og kan svare ja på alle punktene. Eneste er at jeg nok ikke ville være komfortabel med å kjøre i trapper med freseren - til det er den for stor og tung. Maskinen er et villdyr og har mer en nok krefter selv nå snøen fyller hele inntaket. Eneste jeg savner er varme i holkene. Endte med å kjøpe hansker med varmeelement. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 1 time siden, Skulebollen skrev: Er vel andre her som også sitter og regner på litt svensk import i ny og ne.. Noen her som vil sjekke om mitt reknestykke stemmer? Tar utgangspunkt i kjøp av denne, med litt pruting for 430sek. https://www.blocket.se/annons/1001599229 Kommer da frem til at den vil komme på rundt 740k. Andre som får det til og stemme noenlunde? Det ser ut som du har regnet riktig her ja. Jeg kommer frem til det samme 👍 Og for ca 740 000,- så er faktisk ikke dette så galt. Disse går vel for 800 000,- pluss når de dukker opp på Finn.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet August 18 Share Skrevet August 18 12 minutter siden, RNJ skrev: Eneste er at jeg nok ikke ville være komfortabel med å kjøre i trapper med freseren - til det er den for stor og tung. du har en stor jævel, tøft. men 760 er veldig lett å håndtere siden den er liten å lett samtidig som den har stor kapasitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå