mr.pingu Skrevet September 20 Share Skrevet September 20 19 minutes ago, awt said: Jeg samler egentlig på blå Bosch, men forskjellige merker har sine styrker, og på 12V ser det ut til at Milwaukee er veien å gå på «mekkeverktøy». I tillegg er de ganske greit priset over dammen. Til trearbeid er jeg derimot fornøyd med Bosch. Det er sant. Den milwaukee imponerer meg og jeg synes ikke makita sin styrke er «mekkeverktøy» awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 20 Forfatter Share Skrevet September 20 27 minutter siden, HakonLimseth skrev: Nå snakker jeg mest på mine egne vegne, men jeg tror dette gjelder for mange andre også. Forventningen er at forskjellen ligger i selve verktøyet, ikke i batteriet. Det jeg mener med dette, er at batteriene som var tilgjengelige da første generasjon M12 Stubby kom ut, fortsatt burde være adekvate den dag i dag. De fleste som kun kjøper fra ett merke, gjør det nettopp fordi de er bundet til en batteriplattform. Du har absolutt et poeng, og jeg er enig med deg. Forsåvidt litt enig med de i videoen også, at litt av «kompaktheten» forsvinner når man må ha klumpbatteri. Samtidig er det jo praktisk å kunne sette den fra seg på gulvet. Ser forøvrig at batteriet koster rundt 6-700,-, så er jo ikke helt avskrekkende. HakonLimseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet September 20 Share Skrevet September 20 Kan ikke få i både pose og sekk. For deg passer dette helt perfekt hvis det er første gang du kjøper fra Milwaukee sin M12-serie. Jeg måtte selv innse at Dewalt ikke strakk til for alle mine behov, og at Milwaukee sin M12-serie kunne dekke kravene som Dewalts 18-volts serie ikke gjorde. Ulempen var at jeg var så uheldig å kjøpe både en nå utdatert muttertrekker og batterier bare en måned før Milwaukee lanserte sin Gen 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 20 Forfatter Share Skrevet September 20 Ja, ingen krise for meg, men veldig greit å vite om det slik at man ikke gjør et bomkjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet September 21 Share Skrevet September 21 3 hours ago, awt said: Jeg samler egentlig på blå Bosch, men forskjellige merker har sine styrker, og på 12V ser det ut til at Milwaukee er veien å gå på «mekkeverktøy». I tillegg er de ganske greit priset over dammen. Til trearbeid er jeg derimot fornøyd med Bosch. Jeg bruker 12V blå Bosch privat og Milwaukee 12v på jobb (brukte 18v Bosch før jeg ble kontormann). For det meste foretrekker jeg Bosch fordi turtall/kraft kan reguleres presist med bryteren mens Milwaukee føles mer som en av/på bryter. Jeg har en 12v Bosch muttertrekker som fungerer greit til en del mekking, men mangler det lille ekstra for å løsne hjulbolter. Jeg kjøpte en 12v Milwaukee trekker til å ha i firmabilen og ble meget imponert over denne. Den er ikke så mye større enn Bosch sin, men du verden for en kraft. Denne greier å løsne de fleste bolter jeg kommer borti når jeg mekker bil og er liten nok til at den kommer til de fleste steder. Den er mindre og oppleves kraftigere enn Bosch GDX 18 V-200C som jeg tidligere brukte i felt hver dag. Utallige ganger har jeg måtte ty til skralle på jobb fordi jeg har glemt å legge den tilbake etter å ha lånt den til garasjen, så jeg vurderer sterkt å kjøpe en privat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 21 Forfatter Share Skrevet September 21 Ja, her blir det kjøpt inn Milwaukee 2567-20 (skralle) og nevnte muttertrekker (gitt at den er kommet i salg) så fort anledningen byr seg. Så får vi ha Bosch der jeg driver med oppussing (har en del «treverktøy» i 12V-serien), og det andre i garasjen. 🙃 Har også Ryobi sin kraftigste muttertrekker, så en 12V muttertrekker er kanskje ikke så nødvendig, men kjekt å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet September 21 Share Skrevet September 21 3 timer siden, awt skrev: Ja, her blir det kjøpt inn Milwaukee 2567-20 (skralle) og nevnte muttertrekker (gitt at den er kommet i salg) så fort anledningen byr seg. Så får vi ha Bosch der jeg driver med oppussing (har en del «treverktøy» i 12V-serien), og det andre i garasjen. 🙃 Har også Ryobi sin kraftigste muttertrekker, så en 12V muttertrekker er kanskje ikke så nødvendig, men kjekt å ha. Hvordan fungerer ryobi sin kraftigste muttertrekker ? Sikler litt på denne. Har den som klarer 400nm, men det er for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 21 Share Skrevet September 21 Blir fort et annet innstegsnivå å kjøpe den nye M12 om man må kjøpe det som et kit med det store HO-batteriet. Blir vel snakk om nærmere 3500-4000 kr da med ett batteri? Størrelsesmessig er det vel ingen som bryr seg nevneverdig om man bruker et lite 1,5 - 3,0 Ah batteri eller et 4-6 Ah batteri med plattform under. På skralle er de store batteriene kanskje litt i veien, men på en muttertrekker hadde ikke jeg brydd meg. Ellers kommer det alltid noe bedre om man venter litt lengre, så man får bare spørre seg selv om man var fornøyd med det man kjøpte i kjøpsøyeblikket før "det nye" ble lansert. Hvis svaret er ja, så er det bare å være fornøyd videre. At det stadig lanseres fetere saker gjør heldigvis ikke de tingene man allerede eier noe dårligere til jobben de ble kjøpt inn for. Ron Jeremy og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 21 Share Skrevet September 21 29 minutter siden, E.C. skrev: Blir fort et annet innstegsnivå å kjøpe den nye M12 om man må kjøpe det som et kit med det store HO-batteriet. Blir vel snakk om nærmere 3500-4000 kr da med ett batteri? Størrelsesmessig er det vel ingen som bryr seg nevneverdig om man bruker et lite 1,5 - 3,0 Ah batteri eller et 4-6 Ah batteri med plattform under. På skralle er de store batteriene kanskje litt i veien, men på en muttertrekker hadde ikke jeg brydd meg. Ellers kommer det alltid noe bedre om man venter litt lengre, så man får bare spørre seg selv om man var fornøyd med det man kjøpte i kjøpsøyeblikket før "det nye" ble lansert. Hvis svaret er ja, så er det bare å være fornøyd videre. At det stadig lanseres fetere saker gjør heldigvis ikke de tingene man allerede eier noe dårligere til jobben de ble kjøpt inn for. Nettopp. Dessuten er det enkelte verktøy man bruker mer enn annet, som det kanskje er verdt å legge mer penger i enn annet. F.eks børsteløs motor eller evt mer premium merke til enkelte tunge jobber. Selv har jeg en herlig blanding av Stihl, Ryobi og De Walt. Går i blå Bosch og Milwaukee på jobb. Marius2002 og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 21 Share Skrevet September 21 Blanding her hjemme også. 18V DeWalt, 12V blå Bosch og 12V Milwaukee. sveigis og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 21 Share Skrevet September 21 VAG produkter ser jeg skjelden på men gamle golfer liker jeg 😊 Disse her er superartige og gøye å kjøre . Skulle lett hatt en sånn men disse er jo i ferd med å nå e30 325 priser . Klassisk 80 talls interiør : Denne ligger ute for 180 000. For 20 årsiden 10 til 20 000. Denne her er enda dyrere : Men denne er Mint. Fra en tid da alle merker hadde noe morro og særegent.😊 laffe, ///M-ini95, awt og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 21 Forfatter Share Skrevet September 21 4 timer siden, tennbrikket skrev: Hvordan fungerer ryobi sin kraftigste muttertrekker ? Sikler litt på denne. Har den som klarer 400nm, men det er for lite. Nå har den ikke fått utfordret seg så mye hos meg, men jeg ble positivt overrasket, og angrer absolutt ikke på kjøpet. Den har en «maks 120Nm»-funksjon som også er utrolig grei når man skal montere hjul (går naturligvis over med momentnøkkel etterpå). 1 time siden, E.C. skrev: Blir fort et annet innstegsnivå å kjøpe den nye M12 om man må kjøpe det som et kit med det store HO-batteriet. Blir vel snakk om nærmere 3500-4000 kr da med ett batteri? Størrelsesmessig er det vel ingen som bryr seg nevneverdig om man bruker et lite 1,5 - 3,0 Ah batteri eller et 4-6 Ah batteri med plattform under. På skralle er de store batteriene kanskje litt i veien, men på en muttertrekker hadde ikke jeg brydd meg. Batteriet som muttertrekkeren «krever» koster rundt $65, så kunne jo vært verre der. Selve trekkeren koster $199. Totalt sett blir det fort nærmere tre lapper. Absolutt ikke gratis, men likevel ikke så galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 21 Share Skrevet September 21 @awt 69 USD + frakt + moms? Her på berget er det fort 1500 spenn for et slikt batteri. Skal man kjøpe med norsk garanti/reklamasjon så blir det fort litt dyrere. Tenker det er mest fair å sammenligne norske priser når de fleste ikke kjøper fslikt ra utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 21 Forfatter Share Skrevet September 21 Her blir det med hjem i bagasjen, så det blir prisen jeg betaler. Jeg tror rett og slett ikke jeg hadde kjøpt det her til lands, blir litt for mye for «kjekt å ha»-verktøy. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 22 Share Skrevet September 22 Ikke dårlig å kjøre utaskjærs i 30 knop og sitte i t-skjorte uten å fryse…i slutten av September 😎 På land har de liksom begynte å sette opp brøytestikker 😂 Ampera, papertiger og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå