papertiger Skrevet Torsdag kl. 22:35 Share Skrevet Torsdag kl. 22:35 Jeg leste fra toppen av siden og håpte, jo lenger jeg kom ned, at noen plukket opp kommafeilen her før jeg kom til slutten Heldigvis! hadde vært en saftig tjukk betongplate med 3m3 på 6m2 😂 ahj og Saltkjelen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet i går, 08:06 Share Skrevet i går, 08:06 Jeg falt iallfall helt ut her, var det platting eller bomberom som skulle støpes? Det avhenger vel av hvor man setter komma mr.pingu, ahj, Ingvaldsen og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet i går, 10:50 Share Skrevet i går, 10:50 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg falt iallfall helt ut her, var det platting eller bomberom som skulle støpes? Det avhenger vel av hvor man setter komma Preppere avslører ikke alle planene sine, så anta det siste Ingvaldsen og Otis reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet i går, 11:53 Share Skrevet i går, 11:53 (endret) Det her minnet meg veldig om fysikkeksamen jeg hadde på universitetet der jeg skulle beregne hastigheten til intravenøst drypp som hang rundt 1 m over armen til pasienten og gikk på gravitasjonskraften. Da jeg først regnet meg fram til ca. 120 km/t ut nåla og inn i armen skjønte jeg fort at her burde jeg se over en runde til. Endret i går, 11:54 av E.C. Otis, Rune-K, Marius2002 og 10 andre reagerte på dette 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet i går, 12:26 Share Skrevet i går, 12:26 1 time siden, flobben skrev: Preppere avslører ikke alle planene sine, så anta det siste Kan bekrefte at "støttemuren" til Saltkjelen er et bomberom ja. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet i går, 12:43 Share Skrevet i går, 12:43 12 minutter siden, ahj skrev: Kan bekrefte at "støttemuren" til Saltkjelen er et bomberom ja. Den er ikke sååå stor med sin 2 meters høyde og 25 meters lengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet i går, 12:59 Share Skrevet i går, 12:59 15 minutter siden, Saltkjelen skrev: Den er ikke sååå stor med sin 2 meters høyde og 25 meters lengde. Høres ut som en godt beskyttet utedo med andre ord 💩 Saltkjelen, papertiger, ///M-ini95 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet i går, 13:50 Share Skrevet i går, 13:50 1 time siden, Saltkjelen skrev: Den er ikke sååå stor med sin 2 meters høyde og 25 meters lengde. Bare å peise på å bygge nå før nyttår. En fugl visket om ekstraordinær prisjustering på trelast 1. januar fra diverse trelastleverandører på noen prosent. En justering betyr vel i realiteten heving. 💁🏼♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet i går, 13:51 Share Skrevet i går, 13:51 1 hour ago, E.C. said: Det her minnet meg veldig om fysikkeksamen jeg hadde på universitetet der jeg skulle beregne hastigheten til intravenøst drypp som hang rundt 1 m over armen til pasienten og gikk på gravitasjonskraften. Da jeg først regnet meg fram til ca. 120 km/t ut nåla og inn i armen skjønte jeg fort at her burde jeg se over en runde til. Dom Toretto approves med å medisinere pasienter i den farta der 😅 E.C., Eystein Ose, ahj og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet i går, 14:09 Share Skrevet i går, 14:09 2 timer siden, E.C. skrev: Det her minnet meg veldig om fysikkeksamen jeg hadde på universitetet der jeg skulle beregne hastigheten til intravenøst drypp som hang rundt 1 m over armen til pasienten og gikk på gravitasjonskraften. Da jeg først regnet meg fram til ca. 120 km/t ut nåla og inn i armen skjønte jeg fort at her burde jeg se over en runde til. Vi har alle vært der. Skule ha ny platting på hytta for noen år siden og fant en liten desimalfeil når vi begynte og lesse handlevogna full med skruer. Er en liten forskjell på 2,5 pakke og 25 pakker. Den stakkars handlevogna knelte jo nesten. Saltkjelen og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet i går, 14:37 Share Skrevet i går, 14:37 37 minutter siden, Marius2002 skrev: Bare å peise på å bygge nå før nyttår. En fugl visket om ekstraordinær prisjustering på trelast 1. januar fra diverse trelastleverandører på noen prosent. En justering betyr vel i realiteten heving. 💁🏼♂️ Jeg rekker nok ikke starte på byggingen før nyttår, men satser på godkjent byggesøknad og ferdig støpt såle og støttemur til jul. Det blir et lite kappløp mot kulda sånn det ser ut nå, men det viktigste er å ha godkjent byggesøknad med dagens søknadsgebyrer (som allerede er horrible før de blir enda mer horrible) før 1. januar. Blir det en snøfattig vinter og jeg har fått på plass støp, peiser jeg på med å få tett bygg fortløpende, og så får jeg heller komme krypende til fuglen og tigge etter ekstra prosenter. Ampera, ahj og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet 13 timer siden Share Skrevet 13 timer siden Hva er «smartest» ved bygging av mindre garasje. En eller to porter? Eneste grunnen til at jeg setter opp denne garasjen er for å slippe å måke snø av bilen, samt at den står litt «lunere» til. For så vidt ikke bestemt meg for om det blir carport eller garasje enda. Sistnevnte krever støpe dugnad, dette skal koste minst mulig. Delevegg stjeler fort litt plass, men så blir det bæringen ved en stor port. Kommer ikke til å sette porten på gavlveggen. Godt det er en stund til våren, men klarer ikke helt å slippe tanken heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet 12 timer siden Share Skrevet 12 timer siden Carport for bruksbil på vinteren. Tenker bilen vil slite med å tørke i en garasje og være lengre våt, om du i tillegg kjører inn i en oppvarma garasje hver gang vil det trolig ruste en del raskere. Carport kan da være det beste alternativet, kan også kjøre Webasto på en fossilbil. Jeg kjører riktignok min E61 inn i garasjen etter bruk på vinter, men prøver å spyle av først og det er som regel ikke mer enn 1-2 turer per måned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet 12 timer siden Share Skrevet 12 timer siden 15 minutter siden, E.C. skrev: Carport for bruksbil på vinteren. Tenker bilen vil slite med å tørke i en garasje og være lengre våt, om du i tillegg kjører inn i en oppvarma garasje hver gang vil det trolig ruste en del raskere. Carport kan da være det beste alternativet, kan også kjøre Webasto på en fossilbil. Jeg kjører riktignok min E61 inn i garasjen etter bruk på vinter, men prøver å spyle av først og det er som regel ikke mer enn 1-2 turer per måned. Denne forblir uisolert. Har jo plass i den andre garasjen for e34en står, men den er isolert så der ønsker jeg ingen bruksbil om vinteren. Her blir det reisverk og panelen rett på, ingen duk eller asfaltplater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 12 timer siden Share Skrevet 12 timer siden Skal du ha isolert garasje må du først og fremst ha sluk i gulvet og god ventilasjon. Jeg gjorde feilen der med å verken lage sluk eller ha ventilasjon. Med det resultat at vannet flommet på gulvet og bilen tørket aldri. Så jeg laget noen huller i gulvet der vannet samler seg samt at jeg har satt inn fem ventiler, videre setter jeg loftsluka på gløtt. Jeg har også investert i en luft avfukter som surrer og går når bilene er våte, samt gode rutiner på å ikke kjøre bilene fulle av snø inni garasjen så funker det veldig bra. Dunker alltid av skvettlappene før jeg kjører inn også. Jeg kan kjøre regnvåt bil inn i garasjen også er den tørr dagen etterpå, tror den luft avfukteren tar unna en del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå