sveigis Skrevet August 2 Skrevet August 2 54 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Det er så synd at det har blitt sånn at vanlige merker som Opel og Ford ikke lenger har den statusen de hadde for mange år siden. Den gangen er Senator eller Granada Giha kunne konkurrere mot BMW og Mercedes. For ett mangfold det var før 😀 Men jeg har tenkt på en ting, vi er jo glade i E34 og E39. Disse modellene var jo sterkt medskyldige i drapet på premium modellene til Opel og Ford. Akkurat Ford klarte jo å ta livet av Scorpio selv slik siste generasjon av den så ut. Men siste Omega var jo faktisk en bra bil, med seriøse utstyrspakker og motorer. Men E39 var bare for god og kosta ikke så veldig mye mer.. Enig . Helt slutt på når vanlige biler og hadde litt og trumfe med 😩. Savner tiden når man kunne gå på Opel og se på tøffe modeller ,vet jo ikke hvordan de nye ser ut en gang Fredrik 😊
Shattered Skrevet August 3 Skrevet August 3 15 timer siden, sveigis skrev: Enig . Helt slutt på når vanlige biler og hadde litt og trumfe med 😩. Savner tiden når man kunne gå på Opel og se på tøffe modeller ,vet jo ikke hvordan de nye ser ut en gang Fredrik 😊 Jeg synes de fleste nye (som regel el) biler som kommer i dag ser mer og mer like ut, alle ser ut som firkanta bokser ala det man tegnet på barneskolen men det er min mening. sveigis reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 3 Skrevet August 3 1 time siden, Shattered skrev: Jeg synes de fleste nye (som regel el) biler som kommer i dag ser mer og mer like ut, alle ser ut som firkanta bokser ala det man tegnet på barneskolen men det er min mening. Ja det er mye el SUV på ca 4,7 meter som ser mer eller mindre like ut. Biler blir mer og mer som hvitevarer dessverre. Jeg skal ikke si at alt var bedre før, men veldig mye var bedre før. fupsaker og sveigis reagerte på dette 2
Dusy Skrevet August 4 Skrevet August 4 (endret) Tips til alternative ruter inn til Sarpsborg som unngår E6, og som byr på aktiv kjøring, fine landskap og gjerne fine steder å stoppe? Kjører Oslofjordtunnelen. Endret August 4 av Dusy
Kvasi Skrevet August 4 Skrevet August 4 Etpar nerdespørsmål noen av dere nesten garantert har erfaring med, prøver å finne et ipkamera med god rekkevidde på wifi men sånt står det ikke noen om noen plass. Har en bod som liffer 4 leiligheter unna routeren min og tlf finner ikke wifi i boden, men jeg vil ha et kamera der. Ekstender osv er ikke et tema. Og, nioen som faktisk har fått Danalock og Homey pro til å snakke sammen og har knep å dele? Fått paret alt på tilsynelatende riktig måte men de snakker overhodet ikke sammen. Det er en V3 Z-Wave bør selvsagt nevnes.
flobben Skrevet August 4 Skrevet August 4 2 timer siden, Dusy skrev: Tips til alternative ruter inn til Sarpsborg som unngår E6, og som byr på aktiv kjøring, fine landskap og gjerne fine steder å stoppe? Kjører Oslofjordtunnelen. Sikt deg inn på Askim og bakveiene derfra og ned til Sarpsborg. En del svingete strekker. Rakkestad, kerringåsen mener jeg skal være bra veier for litt inspirert kjørimg Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet August 4 Skrevet August 4 3 minutes ago, flobben said: Sikt deg inn på Askim og bakveiene derfra og ned til Sarpsborg. En del svingete strekker. Rakkestad, kerringåsen mener jeg skal være bra veier for litt inspirert kjørimg Herlig, takk for tips! Rakkestad er på lista, havna der forrige helg og for noen nydelige veier det var der og lite trafikk.
Snagg30 Skrevet August 4 Skrevet August 4 20 minutter siden, flobben skrev: Sikt deg inn på Askim og bakveiene derfra og ned til Sarpsborg. En del svingete strekker. Rakkestad, kerringåsen mener jeg skal være bra veier for litt inspirert kjørimg Mine favoritt veier når jeg har hatt trøbbel med M3’n og måtte til Netlandet. Veldig godt forslag! Dusy reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet August 4 Skrevet August 4 (endret) 2 timer siden, Dusy skrev: Tips til alternative ruter inn til Sarpsborg som unngår E6, og som byr på aktiv kjøring, fine landskap og gjerne fine steder å stoppe? Kjører Oslofjordtunnelen. Fine landskap er jeg usikker på, nå er jo Østfold stort sett jorder og skog. det kan være fint nok det. Det er vel tre hovedveier og velge mellom hvis du vil unngå E6. Du kan kjøre gamle E6, du kan også ta veien om Skiptvedt eller så kan du ta veien om Rakkestad. Jeg fant veinummerne her. vegkart.atlas.vegvesen.no Hvis du vil ta gamle E6 så tar du bare sørover så fort du er ute av tunnelen også kjører du gjennom bl.a. Drøbak, Vestby og Son. Ved Son er det nok greiest og ta en liten tur på E6 så du slipper og kjøre igjennom Moss også kan du ta FV118 til Sarpsborg så fort du har passert Moss. Ulempen de er at du kjører igjennom Rygge og Råde og det er tettsteder med 30 og 40 soner. Ellers så tar du ut på E18 og når du nærmer deg Spydeberg så følger du skiltingen mot Skiptvedt Da kjører du FV122, FV115 og FV114 så er du snart i Sarpsborg. Fine svingete veie med lite trafikk men mye skog på enkelte plasser. Alternativt tre så kjører du videre mot Askim også tar du FV124 mot Rakkestad, hvis du ikke vil helt inn i Rakkestad, men da kan du ikke ta en burger på Raymonds diner, så tar du av mot Brekke og Krosby, FV1210 og FV581 gjennom Varteig. Også en artig vei og kjøre. Jeg kjører mye der når jeg skal til Askim og Spydeberg. Når du kommer til Varteig kirke så kan du velge om du fortsetter rett fram mot Sarpsborg men der er det en del veiarbeid om dagen ellers så tar du til venstre mot Ise og kjører til Sarpsborg den veien. Da kjører du rett forbi hjemme. Bare du sjekker ut kartet litt på forhånd så er det mange artige veien i Østfold. Du kan f.eks ta FV120 ved Moss og kjøre til Sarpsborg der via Grøttvet og Trøsken. Da kjører du FV120, FV115 og FV114 Endret August 4 av Rune-K Dusy og fupsaker reagerte på dette 1 1
Dusy Skrevet August 4 Skrevet August 4 (endret) 1 hour ago, Rune-K said: Fine landskap er jeg usikker på, nå er jo Østfold stort sett jorder og skog. det kan være fint nok det. Det er vel tre hovedveier og velge mellom hvis du vil unngå E6. Du kan kjøre gamle E6, du kan også ta veien om Skiptvedt eller så kan du ta veien om Rakkestad. Jeg fant veinummerne her. vegkart.atlas.vegvesen.no Hvis du vil ta gamle E6 så tar du bare sørover så fort du er ute av tunnelen også kjører du gjennom bl.a. Drøbak, Vestby og Son. Ved Son er det nok greiest og ta en liten tur på E6 så du slipper og kjøre igjennom Moss også kan du ta FV118 til Sarpsborg så fort du har passert Moss. Ulempen de er at du kjører igjennom Rygge og Råde og det er tettsteder med 30 og 40 soner. Ellers så tar du ut på E18 og når du nærmer deg Spydeberg så følger du skiltingen mot Skiptvedt Da kjører du FV122, FV115 og FV114 så er du snart i Sarpsborg. Fine svingete veie med lite trafikk men mye skog på enkelte plasser. Alternativt tre så kjører du videre mot Askim også tar du FV124 mot Rakkestad, hvis du ikke vil helt inn i Rakkestad, men da kan du ikke ta en burger på Raymonds diner, så tar du av mot Brekke og Krosby, FV1210 og FV581 gjennom Varteig. Også en artig vei og kjøre. Jeg kjører mye der når jeg skal til Askim og Spydeberg. Når du kommer til Varteig kirke så kan du velge om du fortsetter rett fram mot Sarpsborg men der er det en del veiarbeid om dagen ellers så tar du til venstre mot Ise og kjører til Sarpsborg den veien. Da kjører du rett forbi hjemme. Bare du sjekker ut kartet litt på forhånd så er det mange artige veien i Østfold. Du kan f.eks ta FV120 ved Moss og kjøre til Sarpsborg der via Grøttvet og Trøsken. Da kjører du FV120, FV115 og FV114 Tusen hjertelig takk for et utfyllende svar! Hadde håpa på at du skulle svare. Er du hjemme på formiddagen, på onsdag? Endret August 4 av Dusy Rune-K reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet August 4 Skrevet August 4 20 minutter siden, Dusy skrev: Er du hjemme på formiddagen, på onsdag? Beklager, tenkte og kjøre ut på hytta tirsdag kveld og bli der til torsdag kveld. Dusy reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet August 4 Skrevet August 4 (endret) 4 hours ago, Dusy said: Tips til alternative ruter inn til Sarpsborg som unngår E6, og som byr på aktiv kjøring, fine landskap og gjerne fine steder å stoppe? Kjører Oslofjordtunnelen. Jeg likte veldig godt å sykle «gamle Mossevei» langs gjersjøen. Siden det har jeg alltid tenkt å ta en kjøretur ditt men jeg har ikke gjort det hittil. Spesielt her er fint stoppested: https://maps.app.goo.gl/iQChwLaoZnRvav8F6?g_st=ipc også litt lengre ned var det https://maps.app.goo.gl/Asy4oQhFgty6KVrX6?g_st=ipc Endret August 4 av mr.pingu fupsaker og Dusy reagerte på dette 1 1
Shattered Skrevet August 4 Skrevet August 4 Husker jeg var med en kompis og henta noe deler til en bil han hadde en gang, vi kjørte og kjørte og til slutt kom vi til Slitu. Det så ut som en helt død plass med noen få hus, minnes jeg å huske. Da vi skulle hjemover igjen ramla vi forbi et kjøpesenter som ikke akkurat var lite midt i ingenmannsland Mener det var mye flate og fine veier der men dette er 10 år siden ca så husker ikke helt. Rune-K og Dusy reagerte på dette 1 1
liffi Skrevet August 7 Skrevet August 7 Utrolig hva man ser langs veien Ampera, ehaugsnes, Lars89 og 2 andre reagerte på dette 2 3
ehaugsnes Skrevet August 7 Skrevet August 7 59 minutter siden, liffi skrev: Utrolig hva man ser langs veien Endelig noe langs veien som med sikkerhet har MYE dårligere kjørekomfort enn min ❤️ hiace ❤️ liffi og Saltkjelen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå