Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

V10ern min (S85) hater 98. Begynte å jage og gå ugjevnt, men på 95 er null problem og nesten 1 liter på mila😌 Greit å kunne fylle for 17 kr og. 

Skrevet
1 minutt siden, Markus E30 skrev:

V10ern min (S85) hater 98. Begynte å jage og gå ugjevnt, men på 95 er null problem og nesten 1 liter på mila😌 Greit å kunne fylle for 17 kr og. 

Første gang jeg har hørt om en ytelses motor som går dårligere på 98 enn 95...🤣 Det pleier jo som oftest å være motsatt. Ikke at det er noen ytelses motor men jeg merker ingen forskjell på min B58.

Husker jeg merka at min G30 540d var litt hvassere på sånn super duper diesel som de har i Tyskland. Jeg tok feil pumpe og stussa først på prisen når jeg så på kvitteringa dagen etter, så det utelukker placebo vil jeg mene. Gønna på oppover mot Hamburg og følte at bilen var skikkelig i god form. Hadde kanskje ikke merka så mye til det på sånn lusekjøring som vi gjør her hjemme, men når du stadig akser opp over og forbi 200 km/t så merket jeg forskjell på denne bilen. 

Skrevet
5 timer siden, Skulebollen skrev:

Har du testet og fylle 95 igjen? Min funker gullegodt på 95. 

11,1 i forbruk ved en snitthastighet på 105 på våte vestlandsveier ( Utvik - Kaupanger ) med ikke mindre enn to fjelloverganger er jo smått imponerende på 2 tonn bil med svære vinterhjul!

20251219_063024.jpg

Edit:

13 min etterpå stortsett i 120 gikk forbruket ned til 10.8..

Man må faktisk kjøre Ekstremt aktivt for å bikke literen på langkjøring😅

Har ikke fylt 95 igjen, men det skjedde så akkurat kort tid etter at jeg hdde fylt 95 at den begynte å tulle, og det varte jo i flere uker hvor jeg kjørte på 95 og så ble den bra igjen andre tur jeg kjørte etter å ha fylt 98 igjen. Forrige eier sa han kun hadde kjørt 98 så visste ikke noe om dette. Jeg trives veldig godt med hvordan bilen fungerer nå med tanke på forbruk, bunndrag og sammspill motor-gir, så kvier meg litt for å fylle 95 igjen. 2-3 kr/l ekstra for bensin er jo heller ikke det som velter biløkonomien når alt kommer til alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...