Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er den for rust? 

Tipper den ikke er så ille utifra km og årsmodell, men om det finnes gravrust eller noe slikt så er det ikke vitsi. Lett overflaterust som pusses ned / børstes ned, da man er helt avhengig av at rusten kun er i overflate, så funker det greit. Personlig synes eg det er noe oppskrytt, spesielt ved feil bruk. Det virker som endel av de som driver med dette bare sprayer rett oppå all rust også tror man at alt er bra, om man legger det oppå flakrust er det luft mellom lano/fluidfilmen og selve stålet, da ruster det under like bra som før. Viktig å finne noen som faktisk vet hva de driver med.

Har hatt dette selv på 4 biler nå, er fornøyd, disse bilene har knapt hatt overflaterust så da er det helt topp. Litt grisete å skru på men det har ikke plaget meg nevneverdig.

Rustbeskyttelse er stortsett alltid verdt det om man skal bevare bilen lenge, du kan vaske så mye du vil, men du får ikke vasket inni alle hulrom etc der det legger seg fukt og skit.

Skrevet

Har jo begynt å dukke opp noen tester av Merecedes GLC 400e nå. Ble litt overrasket da jeg så den faktisk hadde 2-trinns girkasse på bakaksel. Er vel omtrent bare Porsche Taycan jeg har lagt merke til som har hatt dette tidligere av elbiler.

Vet ikke om dette er noe de gjør for å få bedre effektivitet i høyere hastighet eller for å forbedre akselerasjoen. Men de fleste elbiler akselerer jo godt nok selv uten girkasse, og jeg vil tro at den lille forbedringen i effektivitet i høyere hastighet kanskje ikke veier opp for ulempene med å introdusere en ekstra komponent i drivlinjen selv om det ser ganske kompakt ut . Blir jo litt interessant å se om dette blir vanligere etterhvert.

image.png.4fe5f5bceee2061186b7b7b4cdd2aefd.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...