Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kan anbefale Sixt på det sterkeste, flotte biler, ryddig og seriøst. Har brukt de en del ganger nå, veldig fornøyd. Bukker du i forkant så kan du også få veldige bilmodell selv og ikke bare ta til takke med "liknede". Ypperlig anledning til å forsøke litt forskjellige biler hvis man leier ofte. 

Kunde loungen synes jeg er oppskrytt, har ikke tid til å sitte der å henge. Ser greia med gratis mat da, men når jeg skal hente bil så vil jeg fortest mulig avgårde. 

Har sjekket Sixt, men er jo ingen sportsbiler til utleie i Italia? I alle fall ikke ut ifra nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok leie i München.

Ellers er jeg ikke direkte imponert over mine leier hos Sixt Schiphol de siste seks ukene. Er platinum og skal i utgangspunktet få gratis oppgradering både en og to klasser.

Første uke: bestilte «Golf-klasse» (Citroën C3 AirCross eller noe slikt fjas) og fikk Volvo S90. Ganske bra, og fornøyd med den.

Uke to: bestilte samme bil, fikk en Qashqai.

Uke tre: akkurat det samme.

Uke fire: bestilte det samme. Kunne velge mellom Qashqai og Citroën C5 Cross et-eller annet. Gikk for sistnevnte.

Uke fem: bestilte 1-serie/A3 etc. Kom til skranken og fikk høre «sir, we have a nice upgrade for you, a Nissan Qashqai!». Sa veldig tydelig fra at en Qashqai var alt annet enn en oppgradering, og endte opp med en 118i.

Uke seks (altså nå): bestilte 3-serie/A4 etc. Endte opp med en G20 320i totalt skrapet for alt som kan minne om utstyr. Hadde håpet på noe bedre her.

B4A55516-ADFC-4BDD-974E-537D7D8F960F.thumb.jpeg.cd7bdfdb27070b439626b8c9a60a2e2b.jpeg
 

Så får vi se om det blir en tur til hit, og hva som evt. dukker opp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt har du satt fra deg campingvogna i Holland igjen og har omdøpt den til feriebolig i utlandet? 6 besøk på 6 uker er bra belegg!

 

edit: slenger meg på Sixt-anbefaling, har egentlig utelukkende gode erfaringer med de. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Shattered skrev:

Hmm, leste i dag at det er høyeste bensinpris på lenge. Så skriver noen at elbilsalget stuper og dieselsalget går opp. Er vel ikke vanskelig å skjønne hva myndighetene prøver på... :P

Stemmer det. Fylte i dag 98 oktan, kr. 17.25. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekordforsøket til Tesla på Nurburgring gikk visst ikke helt veien de ønsket, nå pakker de sammen uten en offisiell tid som er bedre enn den Porsche Taycan satte. Det må irritere Musk noe voldsomt :D 

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier vel å kunne fylle diesel til rundt 13 kr litern, noen ganger nede på 12 taller også men det er sjelden nå for tiden. Bensin er vel aldri under 14 kr litern, det røkker godt i lommeboka det når jeg skal ha 70 liter på E34en 😂 Pleier å fylle på Mandags formiddag, da er der billigst. Har også skaffet meg det 365 kortet, får 80 øre av literprisen. Funker greit det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Conquest skrev:

Fylte nitrodiesel til 17.62 nesten 1100,- for full tank! Men Koser meg likevel :) 

Får du mer effekt eller er denne dieselen bare placebo?

Jeg betaler 440 DKK for en full tank diesel (ca. 600 NOK) og tenker at dette er ganske billig. Etter å ha kostet rundt 12 DKK pr. liter tidligere i år koster dieselen nå godt under 9 DKK pr. liter her i Danmark (f.eks ubemannede Ingo - eiet av Circle K). 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...