Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Jeg fant en tråd som handlet om det jeg tenkte på, så da starter jeg ikke noen ny tråd likevel.. (regner med det hadde blitt linket til denne tråden uansett)

Min første bil var en '90 eller '91 Toyota MR2 SW20 Rev1 som hadde gjennomgått et karosseribytte. Den var originalt Crimson Red tror jeg, men den var omlakkert i en heller spesiell rødfarge, lakkert over lister osv så bra jobb :P

Clutchen røk under mitt eierskap og toppakning ble også defekt. Så klarte jeg kjøre den tom for olje, men det handler vel mer om at den plutselig drakk olje.. Så da var det over for den, eller iallfall motoren..

Jeg liker 2. generasjon Toyota MR2 veldig godt fortsatt så er ikke umulig det blir noe slikt en dag igjen også.. Utrolig artig bil å kjøre og veldig kul på glatta. Så ja totalt sett er jeg fornøyd med mitt valg av førstebil :D

Sikkert en jævla artig bil når man skal ha mer enm 3 ting på butikken også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Shattered skrev:

Sikkert en jævla artig bil når man skal ha mer enm 3 ting på butikken også :lol:

Ja det har du forsåvidt rett i, men det var da plass til en firepakning store lettbrus og en boks med tanntråd baki kofferten :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt bil til en Sunnmøring jeg, mulig de er gode til å prutte men de kom ikke langt med en sta og tverr Sørlending 😂😂 Men når han innså at risikoen for å kjøre de 9 timene tilbake til Sunnmøre tomhendt var til stede så ble det handel 😅 Pruting er jeg ikke noe fan av, også er jeg opptatt av å selge til rett mann for å spare meg for bryderi i ettertid. Tar lenger tid å selge en ting da, men det er som regel verd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Har solgt bil til en Sunnmøring jeg, mulig de er gode til å prutte men de kom ikke langt med en sta og tverr Sørlending 😂😂 Men når han innså at risikoen for å kjøre de 9 timene tilbake til Sunnmøre tomhendt var til stede så ble det handel 😅 Pruting er jeg ikke noe fan av, også er jeg opptatt av å selge til rett mann for å spare meg for bryderi i ettertid. Tar lenger tid å selge en ting da, men det er som regel verd det.

Pruting er det beste jeg vet om, bedre en X3m på en varm sommerdag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, StigJ skrev:

 

 

Mitt krav er bensin, hybrid eller kanskje til og med el... Og da automat siden hun nok tar lappen på det. 

Andre krav er maks 5 år gammel og maks 100k km. Sikkert maks 150.000ish kroner (jeg skal ikke betale :lol:). Liten bil er nok å foretrekke. 

Jeg gikk jo straks inn på MINI for å se etter noe kjekt, og gikk jo rett i knestående da jeg så denne herlige fargeklatten! Skamkul, men hun likte den jo selvfølgelig ikke :rolleyes: Var jo uansett over budsjettet....

Ellers så synes jeg Mazda er pene biler hvis en ser på andre merker. Mazda 2 synes jeg er en liten og kjekk bil, men hvordan er kvaliteten? Føler litt at Mazda går under radaren. Velger lett en slik enn en Yaris.

 Så har man disse forskjellige VAGene. Polo, Fabia etc. Skeptisk...?

Har begynt å se litt på i3 også hvis det skulle bli el. Da som 94Ah. her må det vel være anledning til å finne noe bra vel? Men disse har jeg ingen peiling på. Har kun konkludert at det brune skinninteriøret ser virkelig bæsj ut. Er dette kun på Fully Charged modellene? Charged og Fully Charged, er det kun utstyr eller ligger det andre elementer i de?

 

Mazda CX-3

A3 e-tron/Golf GTE

BMW 1-serie 

Ford Fiesta 

Citröen av diverse utgaver? 

 

Mazda 2 er driiiiit kjedelig for oss som bryr seg om sånt, men du får greit med utstyr og en relativt ny bil for en lav pris. Har inntrykk av at kvaliteten er god også, uten at jeg har veldig stor kjennskap til akkurat det. 

Moro med sånne "oppgaver" som dette :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marius2002 skrev:

Hepp! Noen som har peiling på ATV? Jeg lurer på, det bare falt fra oven nå, om jeg skal kjøpe med en. T3b så jeg kan kjøre på billappen. Det som er hele poenget er brøyting. Innkjørselen er lang og snøen er tung. Vi er 4 boenheter(2 vertikaldelte hus) som har samme oppkjørsel og garasjeanlegg. Noen(les:jeg) er flink til å ta brøytekanten ved veien, andre gir blanke og turer over. Vi har innleid brøyting, men han kommen litt når det passer han(forståelig at han prioriterer bedrifter osv. først), men er blitt ganske dyr(750,- pr. halvtime ink. mva). Så når det laver ned så flyger pengene. Jeg kan måke for hånd, men blir oftest stående alene, for resten gir blanke, det blir jo brøytet engang..
SÅ: Hva om pengene heller gikk til en ATV, hør: gøy og fornuftig. "Fornuftig" jeg prøver jo å lure meg selv her. Men da kunne jeg brøytet selv og den betalte seg selv. Fant en i nærleiken:

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=246258116
 Firehjulstrekk og vinsj. Hva om jeg monterer skjær på denne? Blir den for svak? Prismessig er den iallefall gunstig.

Eller er jeg bare fanget i oppgittheten over snø og "lav" bil og dette er en dårlig ide? Hvordan er ATV å brøyte med?
Har montert skjær på en gaffeltruck å fartet rundt på utearealet på min tidligere jobb og det fungerte OK.

Er det helt dust opplegg så tar jeg den! :) Jada, snøfreser bla bla, jeg prøver å lure megselv.

Å brøyte med Atv er ikke problem ,men du må nødt til å ha en med litt tyngde og skjær som du faktisk og har tyngde på .

Har selv brukt dette på jobben og her så man fort hvor mye kvalitet hadde og si.

Brukte først en sånn Kina Atv Pling Plong Atv som bare var møkk..

Drivaksler sprutet rundt den samt at den var altfor lett foran /skjær som la seg oppå snø osv .

Men med en Polaris 700 og brøyteskjær med diverse vekter så ble alt så meget bedre 😊

Nå snakker vi om en større industritomt ,men er nok like viktig for deg å få bort hardpakket snø og da er kraft og tyngde viktig hvertfall sånn jeg ser det .

Ps med en Atv er det gøy å måke snø 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hallgrim86 skrev:

225xe? 

 

Nei hun kan ikke kjøre rundt i en familiecontainer :P Er jo nesten større den enn X2en til fruen. I alle fall samme base. 

Synes personlig den er litt for irriterende uoversiktlig med de feite A-stolpene som lager en halv mil dødsone. 

12 timer siden, Snagg30 skrev:

 Vi handlet oss en i3 idag, vi hadde 94ah før men målet var en nyest og billigst mulig bil og da ble i3ah 64ah en no brainer. Kiket litt på forskjellige modeller men i3 trumfet alle sammen. Vi kjøpte en 2014 modell med 100k på telleren, moderat utstyr men med mye kostnader som nylig er tatt i forhold til vedlikehold og slite deler. Fikk prutet oss helt ned i 80.000kr 

Hørtes ut som et lite kupp her ja :applause: Jeg ser nok på det å få tak i en så ny som mulig, og med mest mulig rekkevidde om elbil skal være aktuell. Så slik som feks. Fiat 500e er ikke aktuelt. 

12 timer siden, Lars89 skrev:

@StigJ

Absolutt mye greie biler å velge mellom. Men en ung dame tenker muligens litt annerledes enn en bilentusiast?

Uansett lurt å velge så nytt som mulig.

F20 Lci

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247874214

Ford Focus og Fiesta

www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=247666926

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=246779739

 

Audi A3 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=235020530

 

Seat Ibiza 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=243101773

 

 

kun den Seaten som kunne vært aktuelt av de da den er automat. Men hadde ikke vært feil med en F20 med halvsekser :D Sett litt på Fiesta, og det er en kandidat. Få en slik i ST-line så hadde nok både jeg og hun vært fornøyd. Skulle hun hatt bil nå hadde denne kunne blitt meget aktuell. Står for salg kun et par kilometer fra meg i tillegg :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=244331974

Hvis Audi hadde nok en A1 vært mest aktuelt. Men da kan man jo se på Polo også. 

9 timer siden, sandersander skrev:

Mazda CX-3

A3 e-tron/Golf GTE

BMW 1-serie 

Ford Fiesta 

Citröen av diverse utgaver? 

 

Mazda 2 er driiiiit kjedelig for oss som bryr seg om sånt, men du får greit med utstyr og en relativt ny bil for en lav pris. Har inntrykk av at kvaliteten er god også, uten at jeg har veldig stor kjennskap til akkurat det. 

Moro med sånne "oppgaver" som dette :) 

 

Om de er kjedelige i en bilentusiast sine øyne så er nok ikke det noe man skal vekte. Her er det lettkjørt og praktisk som blir stikkordet. Selvfølgelig må det jo se bra ut også. Hun har sine meninger :) 

Fransk skal ikke inn på tunet vårt i alle fall. Har en søster med en maks trøblete Zoe (pluss latterlig rekkevidde,) og jeg har klødd nok i franske biler til at jeg ønsker en slik permanent i nærheten :lol:

 

1 time siden, Marius2002 skrev:

Beetle kunne nok vært aktuelt ja. Og hun hadde garantert likt caben :) Jeg synes faktisk den siste modellen er litt stilig. Spesielt når de er skodd med hjulene som den røde der har på sommeren. Da blir det litt mer retro. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Har solgt bil til en Sunnmøring jeg, mulig de er gode til å prutte men de kom ikke langt med en sta og tverr Sørlending 😂😂 Men når han innså at risikoen for å kjøre de 9 timene tilbake til Sunnmøre tomhendt var til stede så ble det handel 😅 Pruting er jeg ikke noe fan av, også er jeg opptatt av å selge til rett mann for å spare meg for bryderi i ettertid. Tar lenger tid å selge en ting da, men det er som regel verd det.

Har du prøvd å selge bil til en kverulerende Østlending før? :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ahj skrev:

Har du prøvd å selge bil til en kverulerende Østlending før? :P  

Du det er en ting jeg synes er litt "rart", folk har en forskjellig definisjon av hva "kverulering" er, det er iallfall noe jeg har lært eller egentlig observert gjennom mine snart 32 år her på jorda

For en person kan det være feks om det står i annonsen at bilen har gått 290K men det viser seg den har gått 286K og man påpeker det. Da er man bare "vanskelig" og "det har da ikke noe å si"

For en annen kan det være om man snakker om feks oljeskift og får sagt noe imot selger om type olje, selvom man har en ennen mening. "Ikke si meg imot, da kverulerer du"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på turen i fjor november til Hamar når vi kjøpte X3M’n. Pris på vår G30 og X3m var avtalt på forhånd. Men når de hadde inspisert bilen så begynte de å slå av pris, så på slutten så sto det 10.000kr i mellom oss og jeg blånektet å godta pris under det som var avtalt. «Er det ikke kjedelig for deg å kjøre så langt uten handel?» Så jeg svarte pent at det var ingen problem, dette var som en liten bil tur. Det endte med de godtok prisen ;) Mye takka til John som sitter i AC schnitzer Norge som tilfeldigvis sitter i styret på bil butikken og kjente igjen navnet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

For en person kan det være feks om det står i annonsen at bilen har gått 290K men det viser seg den har gått 286K og man påpeker det. Da er man bare "vanskelig" og "det har da ikke noe å si»

Det der er jo superryddig. Annonsere at bilen har noe høyere km. stand enn den faktisk er, slik at man får en bil med lavere km. stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Du det er en ting jeg synes er litt "rart", folk har en forskjellig definisjon av hva "kverulering" er, det er iallfall noe jeg har lært eller egentlig observert gjennom mine snart 32 år her på jorda

Virker som vi her på østlandet har samme definisjon på kverulering ihvertfall :P 

Men siden du tok det opp, er det ikke litt kverulerende å kverulere på at jeg skriver til en om å selge til en kverulerende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...