Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg håper dere vet at dere er gale. Som jeg har sagt i en annen tråd. 

Nå er vel ikke jeg en av disse "gale", men vil bare si at bra plasserte dekk, eiker, merker, lodd osv gir jo en slags glede? Det er jo også noe som hever totalbildet av bilen, jeg vil nesten likestille det med rene lykter og blank lakk

 

3 minutter siden, Rune-K skrev:

Man ser ikke hvordan bilen ser ut når man sitter og kjører.

Nei ikke akkurat når man kjører, men når den er parkert og man kikker rundt på bilen sin slik man ofte gjør. Eller spyler av den, da ser man alt dette. Og det føles jo bra å ha en bra gjennomført bil

Eller jo, man ser bilen når man kjører om man kjører forbi et bygg med glassvinduer nederst.. Selvom man ikke ser hvordan senterkoppene ser ut i forhold til eikene akkurat da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er ganske ekstrem selv... Jeg håndvasker bilen under, jeg polerer inni dørsidene og jeg stopper ikke ved postkassen da det er ekstra slitasje på dør og sidepute men jeg parkerer heller bilen i garasjen og går ned til postkassa. Men akkurat hvordan dekkmerket står bryr jeg meg ikke om, og jeg har flytende senterkopper da jeg synes det er fint når de alltid står rett vei...åssen dem står i forhold til ventil eller lodd driter jeg langt i :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

E34en du snakker om?

Og hvordan håndvasker du under?

Alle bilene mine vaskes for hånd under en gang om våren og en gang om høsten. Løfter dem opp på bukk, på G30en er det litt plater og deksler som må fjernes også spyler jeg og vasker godt for hånd. På høstvasken så pukker jeg ikke ned platene under G30, er mest etter vinteren jeg tenker at dette er lurt. Det som er så fint er at når man gjør dette konsekvent så blir det egentlig ikke så møkkete. Særlig siden jeg bruker Karcher understells vasker med jevne mellomrom igjennom vinteren. 

9 minutter siden, ahj skrev:

@Fredrik 90 Er man ekstrem når man organiserer skapet med håndklær etter hvor nye de er og etter farger? 

Ja det vil jeg si, men jeg kan forstå det på en måte selv om jeg ikke praktiserer dette hos meg. Jeg har en litt syk OCD på at ting skal se nytt ut, selv ting som er gammel liker jeg at ser ut som da det var nytt. At senterkopp ikke står riktig i forhold til ventil og dekk merking osv plager ikke meg så mye...men igjen så har jeg full forståelse for at andre kan føle det sånn. Men klimaanlegget i bilen må ha lik temp på alle fire sonene, i E34en så skal sigarett tenneren så riktig vei...sigarett ikonet skal ikke stå opp ned eller på høykant. Alle luftedysene skal stå samme vei, alle hodestøttene stå likt, forhjulene stå rett når bilen er parkert og aldri stoppe viskerne midt på ruta. Rart at ikke det med senterkopper og dekkmerking har plaget meg, det gjør det kanskje heretter når som jeg har blitt gjort oppmerksom på det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fredrik 90 said:

Alle bilene mine vaskes for hånd under en gang om våren og en gang om høsten. Løfter dem opp på bukk, på G30en er det litt plater og deksler som må fjernes også spyler jeg og vasker godt for hånd. På høstvasken så pukker jeg ikke ned platene under G30, er mest etter vinteren jeg tenker at dette er lurt. Det som er så fint er at når man gjør dette konsekvent så blir det egentlig ikke så møkkete. Særlig siden jeg bruker Karcher understells vasker med jevne mellomrom igjennom vinteren. 

Ja det vil jeg si, men jeg kan forstå det på en måte selv om jeg ikke praktiserer dette hos meg. Jeg har en litt syk OCD på at ting skal se nytt ut, selv ting som er gammel liker jeg at ser ut som da det var nytt. At senterkopp ikke står riktig i forhold til ventil og dekk merking osv plager ikke meg så mye...men igjen så har jeg full forståelse for at andre kan føle det sånn. Men klimaanlegget i bilen må ha lik temp på alle fire sonene, i E34en så skal sigarett tenneren så riktig vei...sigarett ikonet skal ikke stå opp ned eller på høykant. Alle luftedysene skal stå samme vei, alle hodestøttene stå likt, forhjulene stå rett når bilen er parkert og aldri stoppe viskerne midt på ruta. Rart at ikke det med senterkopper og dekkmerking har plaget meg, det gjør det kanskje heretter når som jeg har blitt gjort oppmerksom på det ;) 

Det jeg leser er at du tar vare på tingene dine. 🙌 Jeg er petimeter på mine områder også. Det skal være reint. Vinteren er en veeeeldig kjip årstid 😅 Monteringstapen på leppa var av dårlig kvalitet, så den har løsna i løpet av vinteren. Nesten så jeg ikke kan se på uten å surmule 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Skulebollen skrev:

Jah.. hva skal man si, godt det bare er 90 liters tank på GT3en 😅

Snapchat-446809578.jpg

Jeg sa en stund tilbake at jeg skal kjøre bensin bil så lenge det ikke blir noe spesielt over 20kr literen, de prisene her er så hinsides. Det frister dessverre å gå over til noe så kjedelig som elektrisk om det her fortsetter. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...