Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn halvveis… om knappene på skjerm er nær kanten på skjermen så går det omtrent like automatisk som å finne frem på fysiske knapper. Likevel er jeg fortsatt helt enig i at fysiske knapper er å foretrekke på det mest essensielle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke noe hadde vært bedre om man implementerte mer fysiske knapper igjen. Det er jo lov å håpe at BMW har innsett dette, da konseptbilen XM inneholder iDrive 8 og fysiske knapper for klimabetjening, setevarmere etc.

Noe av det mest idiotiske jeg har opplevd med BMWs justeringer er setejusteringen i G70 7-serie. Der kan du justere halve setet fra fysiske brytere på døren, mens resterende halvpart kun kan justeres via iDrive. Håpløst.

bmw-concept-xm-interior.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ja, ikke noe hadde vært bedre om man implementerte mer fysiske knapper igjen. Det er jo lov å håpe at BMW har innsett dette, da konseptbilen XM inneholder iDrive 8 og fysiske knapper for klimabetjening, setevarmere etc.

Noe av det mest idiotiske jeg har opplevd med BMWs justeringer er setejusteringen i G70 7-serie. Der kan du justere halve setet fra fysiske brytere på døren, mens resterende halvpart kun kan justeres via iDrive. Håpløst.

bmw-concept-xm-interior.jpg

Det er ett gledelig tegn, og jeg krysser fingrene for at den løsningen finner veien til produksjonsmodellen og fremtidige modeller. Å ha klima kontrollene i en skjerm er virkelig en dårlig løsning, selv om du kan snakke til bilen og alt det der.

Det virker ellers som de forskjellige designavdelingenene hos BMW ikke samarbeider så bra 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som holder på å få infarkt ,blodpropp ,nervøkløe eller angstanfall av enkelte kjøpere på Finn.no?

Er faretruende nære kjenner jeg .

La ut en del på Finn til 500 kr her tidligere ,en pris som er helt fair .

Da sammenligner jeg med tilsvarende som ligger på face i lik tilstand som det jeg selger.Der er det 1000 og oppover .

Vel mange har tatt kontakt og vil gjerne kjøpe ,men så hører man ikke mer igjen normalt .

Men 19 juni var der en celle som meldte sin interesse .

Heisann er varen solgt og jeg bekreftet nei .

Han ba om flere bilder noe han fikk i overflod .

Joda varen skulle han ha men lurte på om vi kunne diskutere pris ,noe jeg sa nei til konsekvent ,dvs jeg sa 500 ink frakt og alt er greit 😊

Lang historie kort nå har han holdt minst en gang i uken prøvd med alle slags unnskyldninger om at han sliter på hjemmefronten og at jeg måtte tenke på at varen var 30 år pluss .

Da skrev jeg tilbake idag :

Hei Mr x

Vår samtale startet 19 juni og skulle vært ren plankekjøring ,isteden har du nå holdt på i 1,5 mnd med aking og klaging over altfor høy pris for del og at du sliter hjemme økonomisk ,om jeg ikke kunne bidra til å få bilen på en rimelig måte ,da du slet så fælt .

Vel Facebook profilen din sier noe annet ,der virker alt på stell med flott hus og bil man bare kan drømme om til å være så ung som du er .

Men siden du har mast så jækli ,så var jeg fair ,jeg ga bort delen til en stakkar her nede nå som virkelig trengte det og ikke til snylter og drittsekk som deg !

Ønsker deg forøvrig en god helg der du sitter på terrasse og ser utøver fjorden med stettglass din jævla dass for det er det du er 😊

mvh Jan .

Fikk følgende svar :👍👍 den er god .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, sveigis said:

Er det flere her som holder på å få infarkt ,blodpropp ,nervøkløe eller angstanfall av enkelte kjøpere på Finn.no?

*snip*

Kjenner den der veldig godt selv altså 😂 tror over halvparten av de jeg er i kontakt med har endt opp med rapport til finn om useriøs haha. Alle skal ha deler til ingenting og når man først går med på det og de skal betale så hører man aldri fra de igjen. Grusomt mange selgere som aldri svarer også 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Vegard_ skrev:

Kjenner den der veldig godt selv altså 😂 tror over halvparten av de jeg er i kontakt med har endt opp med rapport til finn om useriøs haha. Alle skal ha deler til ingenting og når man først går med på det og de skal betale så hører man aldri fra de igjen. Grusomt mange selgere som aldri svarer også 🤔

Huff ja er tungvint sånt 😊

Nå skal sant sies at jeg har sluppet rimelig godt unna typer som er vanskelige og handlene har gått greit i årenes løp .

Likevel er det noen som ikke kjenner sin frekkhet og sluhet desverre .

Det er like ille de som ikke svarer ja 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Det er like ille de som ikke svarer ja 🥺

Noe jeg synes er litt artig er når noen har noe til salgs på Finn, som er solgt men å merke det som solgt? Neeeida det går ikke. Eller så er det ikke solgt, men det er holdt av, for noen skal naturligvis komme og se på det i løpet av fire dager, ei uke, to uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, GreenE36Cab said:

Noe jeg synes er litt artig er når noen har noe til salgs på Finn, som er solgt men å merke det som solgt? Neeeida det går ikke. Eller så er det ikke solgt, men det er holdt av, for noen skal naturligvis komme og se på det i løpet av fire dager, ei uke, to uker..

Jeg var kjempeheldig med 5-serien jeg nettopp kjøpte; der ringte jeg selger dagen etter den ble lagt ut, og avtalte at jeg skulle møte han 6 dager etterpå for å se på bilen, da jeg var litt på andre siden av Sør-Norge på ferie. Han holdt den gladelig av, hadde ikke hastverk. Jeg regner med at den bilen hadde vært borte vekk dersom jeg hadde kommet noen dager senere eller han ikke ville holdt den av :) 

 

Ellers er det kjekt når en legger ut noe på Finn og noen spør «laveste pris?». Så sier du laveste pris og så hører du aldri noe mer. Ikke en gang et svar. Folk er rare.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, papertiger skrev:

Ellers er det kjekt når en legger ut noe på Finn og noen spør «laveste pris?». Så sier du laveste pris og så hører du aldri noe mer. Ikke en gang et svar. Folk er rare.

Personlig synes jeg det egentlig er like greit; Om laveste prisen jeg aksepterer er høyere enn de noensinne er villig til å gi, så synes jeg ikke det er noe poeng at man driver og kaster bort tiden til hverandre med mer småsnakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Galro said:

Personlig synes jeg det egentlig er like greit; Om laveste prisen jeg aksepterer er høyere enn de noensinne er villig til å gi, så synes jeg ikke det er noe poeng at man driver og kaster bort tiden til hverandre med mer småsnakk. 

Synes egentlig det er greit med normal folkeskikk jeg, om enn bare et «ok, takk. Det er nok for høyt for meg». Som for å avslutte, i stedet for å la det henge.

Jeg pleier å tenke når jeg skriver slike meldinger med folk at selger/kjøper står ovenfor meg fysisk.
Høres følgende forløp da naturlig ut?:

«Hei, jeg er interessert, er varen fri for skader?»

-Hei, og ja, det er den. 

«Laveste pris?»

- 3000kr, det er 2000kr mindre enn nypris.


så bare snur kjøper og går uten å si noe. 
 


Litt snodig kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, papertiger skrev:

Synes egentlig det er greit med normal folkeskikk jeg, om enn bare et «ok, takk. Det er nok for høyt for meg». Som for å avslutte, i stedet for å la det henge.

Jeg pleier å tenke når jeg skriver slike meldinger med folk at selger/kjøper står ovenfor meg fysisk.
Høres følgende forløp da naturlig ut?:

«Hei, jeg er interessert, er varen fri for skader?»

-Hei, og ja, det er den. 

«Laveste pris?»

- 3000kr, det er 2000kr mindre enn nypris.


så bare snur kjøper og går uten å si noe. 
 


Litt snodig kanskje?

Ja, jeg er enig i det at det er bedre (og mer naturlig) med et ok eller lignende høflige fraser, men jeg synes likevel ikke det er så ille oppførsel sammenlignet med mye annet man kommer over når man selger på Finn. Jeg synes det f.eks. er bedre med folk som snakker for lite enn de som skal ha lange samtaler uten at de er interessert i å handle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...