Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@papertiger tar det her videre. i3 og iX-diskusjonen i bilbildetråden. i3 kan man si mye om, men det må være den beste bybilen i markedet. Det av flere grunner. Marerialvalg er en stor del av dette, hele bilen, og ikke minst vekt. i3 fikk nettopp megaskryt i Top Gear https://www.topgear.com/car-reviews/bmw/i3?fbclid=IwAR1eafBL3Q-0RUcK9eQUcjI9ofYoj-SQ_KYejaK-EE-SOurKqrT_TfQrFjo

og få andre skal skilte med de kjøreegenskapene i3 har, både vanlig og S. Det er en grunn til at folk har hatt opptil flere og kjøper seg nye etter at de angrer på salg. Hva kan sammenlignes best mot i3? Leaf, e-Golf, Honda e og ID.3? Ingen av de kan skilte med egenskapene til i3. E-Golf er kanskje urettferdig da den er bygget på en vanlig bil og kan faktisk også være kul, så vi kan stryke den. ID.3 med 204hk gjør 0-100 på omtrent 7.3-8.0 sekund og veier 18-1900kg alt etter utstyr. i3 170hk gjør 0-100 på 7.3 sekund den også, men vi alle vet BMW gir beskjedne tall, i3S 6.9 sekund. i3en veier derimot bare 1290 kg(sjekket topputstyrt i3S på svv)!
Dette er jo bare tall, så kan vi sette oss bak rattet. i3 er den perfekte bybil som snur på femøringen, er liten(men samtidig stor inni), så får plass overalt og veldig oversiktlig og lettkjørt. Den lette vekten merkes godt og er bare til bilens fordel. Dette kan ingen av konkurrentene skilte med. Lyskryss-race/ 0-60kmt er dens fordel, så den er rimelig kvikk, ikke minst en solid respons også.
i3 er det rett og slett ikke nok av, forhandlere får solgt de med en gang, ofte før de rekker å annonsere. Flere legger nå ut annonse at de får inn en i3 etterhvert og blir solgt allerede da. Alt handler jo om pris, men vi snakker edruelige markedspriser såklart og at objektet er pent :) Artig å følge med. 1. gen i3 var å snuste nede på 60-70000-tallet, riktig nok tidlig modell med litt kilometer, den billigste nå ligger til 115000,-. Før lå det rundt 300 i3 til salgs på finn.no, nå er vi nede på 174stk hvor mange er solgt. Enorm etterspørsel.

Jeg tar av meg hatten for i3, fra å være den stygge andungen til å faktisk å ha vokst på en stor del av befolkningen til å bli favoritten. Jeg synes den er kul, den vil forbli et ikon og selv om det går to i dusinet så skiller den seg ut.

4C41831E-7235-4C4D-91AB-D69465FD3572.thumb.jpeg.b2180f918011d970cebd1d05a4c17dc0.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I3 er en helt konge bil! I3s enda et hakk bedre. Men for meg blir iX en katastrofe, den blir stadig sammenlignet med X5 noe som gjør det til en umulig konkurranse for her kommer det så tydelig frem hvor lite pen iX er. I3 konkurrerer ikke med en annen BMW, den er der og tilbyr si greie helt alene i modellrekken. Som en billig og praktisk elbil, tar man alt utstyr og i tillegg velger i «S» versjonen så har man en fin total pakke til overkommelig pris.

 

Tar man iX M60 og velger alt utstyr har man markedets styggeste BMW med en sky høy prislapp hvor man kunne fått kjøpt så enormt mye annet tøft og bra. Jeg har knapt et eneste godt ord om iX, knappene som er integrert i treverket er vell det eneste. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i3 har grodd på meg også. Syntes den var heslig herfra til månen. Men med riktig farge og i S- utgave er den jo veldig kul faktisk. 

iX har også grodd på meg og er en bil jeg godt kunne hatt om behovet for danskebåt var der. Har enda ikke kjørt en og er da fremdeles meeget skeptisk til de flate setene. Har kun hatt BMW med sportseter og skikkelig støtte her og der samt uttrekkbar lårstøtte med integrert smuleskuff :)

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, papertiger skrev:

@Marius2002 Enig. Som jeg har sagt mange ganger før - en (minst én) i3 skal jeg ha en gang. Helst en S i galvanic gold.

BMW-i3s-I01-featured-in-Galvanic-Gold-metallic-with-Frozen-Grey-accents-1.png

 

Angående i3 diskusjonen her på forumet ,er det og diskutert dette mye hjemme .

Kona har veldig lyst på pga kjøring til og fra jobb og ja ,pokker meg lyst på en etterhvert jeg og .

Må være en perfekt bil til sitt bruk .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst den eneste som fortsatt ikke klarer designet på i3. Å kjøre å leve med er den helt topp, jeg får som regel i3 som lånebil når jeg har bilen på service hos Bavaria. Men å eie selv, som konebil/by bil vet jeg ikke…er for opptatt av at jeg skal like bilens utseende til at jeg kunne hatt en slik stående på tunet. Nei det måtte blitt en e-Golf i såfall..liker å sitte lavt i bilene 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er visst den eneste som fortsatt ikke klarer designet på i3. Å kjøre å leve med er den helt topp, jeg får som regel i3 som lånebil når jeg har bilen på service hos Bavaria. Men å eie selv, som konebil/by bil vet jeg ikke…er for opptatt av at jeg skal like bilens utseende til at jeg kunne hatt en slik stående på tunet. Nei det måtte blitt en e-Golf i såfall..liker å sitte lavt i bilene 😀

Av en eller annen merkelig grunn så tenker jeg på en sånn når det kommer til I3 :

33E9BD21-B9E2-4E41-83A3-76ACCE0B811D.jpeg.a8fab4a05c971c31e3efe832e9dee938.jpeg

Men likevel 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...