Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Som fersk i3 eier forstår jeg ikke hva alle ser i I3.. Det er nok en genial bil på mange måter, og sikkert nok beste EL alternativet til 250ish k. Men der stopper det for min del... Mulig all skryten fra forumet har gitt meg for høye forventninger

Syns den støyer mye, og ikke er spesielt god og kjøre. ( 19" mod 120ah, ikke FC ) Vil tro en FC hjelper på litt på intrykkene. Men at speedogreiene er kjipt, den støyer og er ustabil og dårlig og kjøre nekter jeg tro skinndash hjelper på :P

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er visst den eneste som fortsatt ikke klarer designet på i3. Å kjøre å leve med er den helt topp, jeg får som regel i3 som lånebil når jeg har bilen på service hos Bavaria. Men å eie selv, som konebil/by bil vet jeg ikke…er for opptatt av at jeg skal like bilens utseende til at jeg kunne hatt en slik stående på tunet. Nei det måtte blitt en e-Golf i såfall..liker å sitte lavt i bilene 😀

e-golf er jo sjelløs og nitrist ( vertfall med originalhjulene ) I tillegg lav motoreffekt og grevling. Fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, E.C. skrev:

@Skulebollen: du må sammenligne den mot Leaf og tilsvarende, ikke mot andre gode og dyrere biler fra BMW ;)

Får mange Bmwer som er bedre for 200k :P Jeg bor på bygda og ser ikke poenget med liten bil.. Jeg forstår i3 er bedre enn konkurrentene.. Er derfor vi har en slik, for Pen er den ikke 😅

Skal man ha elbil med rekkevidde og ikke FWD til under 300k så er vel i3 det desidert beste valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Skulebollen skrev:

Som fersk i3 eier forstår jeg ikke hva alle ser i I3.. Det er nok en genial bil på mange måter, og sikkert nok beste EL alternativet til 250ish k. Men der stopper det for min del... Mulig all skryten fra forumet har gitt meg for høye forventninger

Syns den støyer mye, og ikke er spesielt god og kjøre. ( 19" mod 120ah, ikke FC ) Vil tro en FC hjelper på litt på intrykkene. Men at speedogreiene er kjipt, den støyer og er ustabil og dårlig og kjøre nekter jeg tro skinndash hjelper på :P

Etter å ha eid i3 og i3s så er dette to biler som ikke kan sammenlignes når det kommer til kjøreegenskaper, først nevnte sporet enormt og trengte mye korrigering. I3s er noe helt annet, samboer og som ikke kan spesielt mye om bil kommenterte dette med en gang «Den var mye bedre å kjøre, sporet ikke noe, slik som forrige».

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skulebollen skrev:

e-golf er jo sjelløs og nitrist ( vertfall med originalhjulene ) I tillegg lav motoreffekt og grevling. Fysj!

Er forsåvidt enig der, men til under 250 000,- (som er maks av hva en slik hit og dit bil bør koste) så er det ikke så mange alternativer som ser normale ut i elbil segmentet. Nissan Leaf er faktisk ganske trivelig å kjøre, men den ser jo ikke ut. e-Golf med 19", skinn og en litt lekker farge er en fin bil å se på synes jeg 👍 Opel Corsa-e eller Peugeot e-208 er jo flotte småbiler, men også litt kjedelige. Synd det ikke finnes e-Polo eller Fiesta Mach-e, dette er jo småbiler som i det minste kjører veldig bra.

Men jeg tenker jo også sånn at skal jeg svi av 250 000,- på en bil kona kan dure rundt i nabolaget med så er det jo så mye artig å velge i….fossilt selvsagt 😂 Har kikket på både E87 130i og preface E91 335i…jeg klarer nok aldri å få fornuften til å seire når det kommer til bil. Så nå daily driver vi en tre liter diesel med tett på 400 hester, og to stk V8ere på henholdvis 6,2 og 4,6 liter….ja også en liten toliter sekser da 😂 Glad jeg ikke bor i Oslo eller har lang pendlevei 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Skulebollen skrev:

Som fersk i3 eier forstår jeg ikke hva alle ser i I3.. Det er nok en genial bil på mange måter, og sikkert nok beste EL alternativet til 250ish k. Men der stopper det for min del... Mulig all skryten fra forumet har gitt meg for høye forventninger

Syns den støyer mye, og ikke er spesielt god og kjøre. ( 19" mod 120ah, ikke FC ) Vil tro en FC hjelper på litt på intrykkene. Men at speedogreiene er kjipt, den støyer og er ustabil og dårlig og kjøre nekter jeg tro skinndash hjelper på :P

Sånn går det når du var mer opptatt av å kjøpe bil med grått panser fremfor riktig hjuloppsett og understell. Du av alle burde jo skjønt at senk, bredere hjul og annen sporvidde gjør underverker med kjøreegenskapene. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i3 skal være billig, kvikk og lettvint, den konkurrerer ikke mot E36 M3, TTS, 330d eller lignende. En må ta bilen for det den er. Setter vi 250’ som budsjett så utgår ID.3, og i3 slår jo denne i støvlene på alle punkt utenom bagasjeromsplass og rekkevidde. En kan si mye(litt) om kjøreegenskapene til standard i3(og den er god å kjøre denne også), men som Saltkjelen sier så gjør S-oppgraderingene underverker. Det er heller ikke av ingen grunn til at mange velger å space ut hjulene på standard i3. ACS selger forøvring TUV-godkjente spacere.

https://ac-schnitzer.no/collections/i3/products/i3-spacer

Riktignok 12mm hver side, totalt 24mm sporendring, mens i3S er originalt 40mm bredere og bilen er 10mm lavere. ACS har noe som hjelper der også:

https://ac-schnitzer.no/collections/i3/products/senkesett-til-bmw-i3-i3s

24mm hjelper på og spacere ville vært den første mod’en på en standard i3 om jeg skulle hatt en. Det er dag og natt. :) 
 

Kan også legge til at i3 har 155 i dekkbredde på 19" og 20", mens i3S har 175 foran og 195 bak på 20".

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bor/er i området Beitostølen/Geilo/Gol og har diagnoseutstyr for X3 2004 med M57 og som er tilgjengelig i kveld/i morgen tidlig?
En bekjent er på vei til Stavanger og skal overnatte mellom Gol og Geilo fikk nettopp motorlampe og limp mode på X3'en sin rundt Beitostølen-området.

Planen per nå er å kjøre innom Biltema på Gol i morgen tidlig å kjøpe "diagnoseverktøy for BMW", men verdt å prøve lykken her i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Sånn går det når du var mer opptatt av å kjøpe bil med grått panser fremfor riktig hjuloppsett og understell. Du av alle burde jo skjønt at senk, bredere hjul og annen sporvidde gjør underverker med kjøreegenskapene. :P 

Har kjøpt en sort en🙈 Det ble heving av kjøp på Marathon edition, og vi endte med en sort 19modell med 120ah. Attpåtil hentet midt i Oslogryta, bilens tilstand var deretter 🥴😢

 

 

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Er forsåvidt enig der, men til under 250 000,- (som er maks av hva en slik hit og dit bil bør koste) så er det ikke så mange alternativer som ser normale ut i elbil segmentet. Nissan Leaf er faktisk ganske trivelig å kjøre, men den ser jo ikke ut. e-Golf med 19", skinn og en litt lekker farge er en fin bil å se på synes jeg 👍 Opel Corsa-e eller Peugeot e-208 er jo flotte småbiler, men også litt kjedelige. Synd det ikke finnes e-Polo eller Fiesta Mach-e, dette er jo småbiler som i det minste kjører veldig bra.

Men jeg tenker jo også sånn at skal jeg svi av 250 000,- på en bil kona kan dure rundt i nabolaget med så er det jo så mye artig å velge i….fossilt selvsagt 😂 Har kikket på både E87 130i og preface E91 335i…jeg klarer nok aldri å få fornuften til å seire når det kommer til bil. Så nå daily driver vi en tre liter diesel med tett på 400 hester, og to stk V8ere på henholdvis 6,2 og 4,6 liter….ja også en liten toliter sekser da 😂 Glad jeg ikke bor i Oslo eller har lang pendlevei 😅 

Tja, jeg forholder meg ikke til fremhjulstrekkere når det gjelder bilkjøp så alle disse utgår.. Alle bilene du ramser opp er OK og kjedelige som F.. I3 er og forblir stygg men kul, og som @marius2002 sa, det kryr av den i trafikkbildet men likevel skiller den seg ut.

fruen alene kjører 30-40 k i året + mye ferge og har kjørt a8 og g11 siste året.. Men når bensin/diesel ligger på 25kr+ som det gjer her så er man fryktelig lite oppegående om man tviholder på fossilt, selvom vi har gjort det litt for lenge, noe som har kostet.. Trøsten er at vi har rikelig med fossile biler og kjøre enda😊 Får hun en jobb i nærmiljøet kjøper vi X7 tvært.. 

 

Jeg dailydriver en GT3 på samme måte som du dailydriver en v8 bil 😉 

 

Og ha en 5serie med dieselmotor syns jeg ærlig talt virker uhyre fornuftig som familiebil og forholdsvis gjennomsnittlig 🤔 Hadde det ikke vert for den lave hengervekten hadde nok sikkert fornuften seiret og vi også endt opp med en slik.. Men man må jo leve litt også 😬

 

 


 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

25 kr litern ja…jeg fylte 98 på Alpinaen for 21:89,- her om dagen 😅 Tror ikke jeg skal klage over drivstoffprisene mer…

Men ja, 5-serie med diesel er fornuftig…og godt er det 👍

98 koster fra 26 og oppover.. Det som er så fint med og bu på vestlandet er at det pissregner hver dag så man får aldri gleden av og bruke entusiastbilene, når det først blir en halv dag med oppholdsvær må man bruke dagen på og ordne oppi det forefallende som skjer i hagen. På den måten spare man mye bensin 🙃 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg kaller dragrace 😎

To ikoner fra sin tidsepoke. Den ene ett ikon i populærkulturen og den andre kanskje verdens beste multitalent 😀 For en herlig tidsepoke, lenge før turboer, elektrifisering, dobbelklutsj kasser med 9 gir og touch skjermer. Her har du tre pedaler og en pinne mellom setene, så er det opp til deg hvor godt bilen skal gå 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...