Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Olaandref tar det her så slipper vi å forstyrre de som legger ut bilene sine i snapshot tråden. Vi får trøste oss med at pumpeprisen har gått drastisk ned, var nede på hele 18,50kr literen og noen dager har den lagt på 19kr literen. Skal tro hva som skjedde med spådommen om at liter prisen skulle ende på 30-40kr literen? Er ikke like kjipt å fylle bensin hvert fall lenger, tanket opp full tank her en dag og det kom på 900kr :) i tillegg har vi ekstremt billig strøm, familie på 5 med stor enebolig og siste par månedene har regningene vært på 700kr og nå 300kr, jeg føler med de på Østlandet med sine sinnsyke priser. 

Ja, samtidig som jeg har en mistanke om st dette var agendaen fra starten, nå har vi blitt vant til høye priser, da virker det plutselig som drivstoff er på billigsalg nå når prisen tusler under 20 kroner igjen. Det er ikke då lenge siden jeg unngikk å fylle om prisen var over 16 kroner, så vi blir vant med det, og de som tjener penger tjener enda mer penger. 🙂 Ja, vi bor i Oslo, det merkes der, stor forskjell på prisene der og her på Rovde når vi er her oppe, kan gå fra lampen med lyset på her 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest provoserende med hele svindelsystemet av en bensinpris er variasjonen de driver med. Kjørte inn på en stasjon med literpris på 20,91,- i går. Satt bilen til tanking og ti sekunder inn i tankingen ble prisen på stolpe og pumpe justert til 24,33,- per liter. Det gjør meg regelrett forbanna at det i hvert intervju med en eller annen vattnisse av en bensinstasjoneier kun hevder å tjene et par øre på drivstoffprisen. Lurer da på hvordan prisene kan variere med 3-4-5,- per liter gjennom uka. Ikke kom her å si at bensinstasjonen selger drivstoff med et underskudd på 4,- per liter når ukesprisen er på sitt laveste. De har bra margin på den laveste satsen og tjener grovt med kroner når de selger som dyrest. Svindel hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at bensinen(og diesel) er gått ned. Det gleder, ja jeg gleder meg på andres vegne. Strøm… vel igår kostet strømmen meg totalt 1,05 kroner… da vasket jeg 4 maskiner med klær, en oppvaskmaskin, ladet bilen 13kwt(tilsammen ca 20% igårkveld til idag, saktelading) og ellers det som hører med i daglig strømforbruk. Så skal ikke klage :) Hittil i august har jeg ladet 61kWt, bilens batteri er på 75kWt(??), som da blir omtrent 80% påfylt, altså ca. 40 mil. Og her er det jeg har betalt hittil i august med avgifter på elbil uten nettleie, bortskjemt med strøm på nordvestlandet og nordover?:

2A550B6A-91BE-4FCE-99F1-B52DC813AD70.thumb.jpeg.a983c8831fd24ccb5603dae6518f4581.jpeg
En kan klage på at en ikke orker ladekø, noe verken jeg eller opphavet har merket noe til etter å begge kjørt 300 mil i sommer på ulike tidspunkt. Men igår da bensinen kostet 19:ett-eller-annet var det store køer og folk hadde med kanner å fylte på. Syke tilstander. Idag var bensinen oppe på 24,- igjen. 

Men som sagt, bra bensinen er på vei ned, så kan alle nyte kjøretøyene med god samvittighet! Og så får jeg nyte skue og høre på gode rekkeseksere og flotte biler som peiser forbi innimellom og kanskje flere kan ta seg muligheten til en entusiastbil :) I tillegg er billigere drivstoff viktig for næringen, det er ikke hyggelig å måtte øke kostnadene for transport i det ene eller andre område, også kjøreopplæring.

En annen vittig ting er jo at bomsatsene i Oslo på elbil nesten triplet seg, eller skal. Så var kommentarfelt på VG fullt av "endelig skal snylterne betale", "til pass for dem" og "påtide at de som ikke har ordentlig bil også må betale"… Alt det er greit, men, bomsatsene på el skal aldri være mer enn halvparten av fossil... jepp.. da øker jo satsene for fossil enda mer også, men det er ikke så nøye sålenge de kan stå på sidelinjen å ha skadefryd for en bagatell som slår mer ut på enselv :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting gleder meg mer enn at drivstoff prisen synker, og må den bare fortsette å synke så mye den kan. Strømprisene vi derimot har her på Sørlandet og Østlandet er ett skammens kapittel for en kraftnasjon som Norge, og ja det er fordømt urettferdig dette bare gjelder deler av landet. Men livet er urettferdig sies det, kunne godt byttet litt sol og godvær mot litt billigere strøm fra nord ;) Men de spådommene om strømpriser til vinteren uroer meg, jeg skal nok klare meg men det er mange andre som vil slite. I mens sitter har vi en regjering som sitter på hendene og "følger situasjonen nøye"...

Godt jeg har fått bunkret opp med ved for vinteren, har felt noen svære bjørketrær bak huset så dette kan gi god varme på dager med høy strømpris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Marius2002 skrev:

@StigJ vel, det er ille, men fortsatt rimelig i det store. Du har vel omtrent 30 mil elektrisk der? Det utgjør en kostnad på omtrent 8,50 på mila :) 

Joda, var bare den bittelille forskjellen på de to jeg ville poengtere 😅

 

Lover meget godt for sommermåneden august dette her ser jeg 🙄 Den som jeg tidligere klarte å holde under tusenlappen inkl nettleien...

IMG_20220810_165046.thumb.jpg.93aee5ff87361e19a56c5b155913af48.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ Ja det er forskjeller, og det er helt på tryne. Du kan trøste deg med, hvis det hjelper, at finværsdagene kan telles på en halv hånd her oppe og da må plenen klippes og annet forefallende takes. Dere har vel hatt finværsdager i eningen om det stemmer det som står i mediene. Så feriene i søken etter sol blir fort dyrere enn strømmen man bruker hjemme en sommer. :) 

B41E4A27-7F72-4702-8F30-7F9F3FF4BF07.thumb.jpeg.4c28b78ee701520ef9236980817f4a98.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...