Ingvaldsen Skrevet August 26, 2022 Share Skrevet August 26, 2022 2 minutter siden, Kvasi skrev: BMW F25. Jeg tenker å kjøpe bil med litt bakkeklaring om ikke så lenge og har vært litt låst på E70 men så dukket det opp en ganske grom X3. De har alltid vært under radaren føler jeg så jeg vet ca ingenting om de, er det nå drit eller er det faktisk bra biler som får lite oppmersomhet? x3 med 3 liter diesel som feks 30sd eller 35d må jo være overlegen suv. Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 26, 2022 Share Skrevet August 26, 2022 Mange med kjip motor, men kjøper man en med R6 så har man nok en kurant bil. Hengervekten på disse er vel lavere enn på X5, så sikkert uaktuelt for noen pga. det. Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 26, 2022 Share Skrevet August 26, 2022 Tror ikke de er noe mer dritt enn andre BMWer fra samme tidsperiode Har kjørt et par slike, både 20d, 30d og 35d. Passer veldig godt med 3 literen (ingen bombe at jeg sier det) og funker vel ganske greit for de som ikke vil ha "svær" X5. Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 26, 2022 Share Skrevet August 26, 2022 Blir selvsagt med 6er diesel og så mange turboer som mulig, som også inkluderer stort sett alt som kunne bestilles, leveres og gå galt når man kjøpte en sånn ny. Dette er den aktuelle bilen, har snakket med selger og alt føles bra. Men, jeg har aldri kjørt F25 og vet strengt tatt ingenting om dehttps://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=268183181 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre 2468 Skrevet August 27, 2022 Share Skrevet August 27, 2022 Den x3en ser veldig fin ut. Stor motor og mye utstyr er bra! Jeg har hatt en F25 i 5 år og snart kjørt på 100000 km på den(Gått ca.226000 nå), og det har ikke vært noen store feil på den, bare slitedeler. Det er også en M-sport, men 2,0d. Veldig god og praktisk bil til det meste, med gode kjøreegenskaper og komfort. Setter bl.a. pris på 8-trinns girkasse, sportsseter og varme i rattet. Du må prøve bilen for å se om det er noe for deg. Den går vel som en kule med den motoren! Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 27, 2022 Forfatter Share Skrevet August 27, 2022 X3 er noe kjipere enn X5, men akkurat det bør ikke være noen overraskelse. Ellers er det ikke så veldig mye problemer med de (om man ser bort fra problemene motorene har, som er likt på alle modeller). Den dyreste/verste er kabelpølsen bak høyre forskjerm som blir ødelagt av spylervæske. En del har fått fikset dette på goodwill, og det har også vært en aksjon her, der et deksel blir montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 27, 2022 Share Skrevet August 27, 2022 X3 og X5 er omtrent som å sammenlikne en 3 og 5 serie, hvorav sistnevnte har mer komfort, tyngde og pondus, høyere kvalitet. Noe dyrere å drifte og kjøpe også ifht alder/effekt. Har hatt alle X3 modellene, E83 var en traktor, F25 er omtrent som en F11. Moderne nok, stor nok og klarer mange oppgaver. Vår var en 12 model med N47, i 184 hk versjon. Eide denne i 4 år og kjørte den 80k. Det ramlet bra på på slutten, toppet seg med bytte av register, men bortsett fra trøblete baklamper og knekt fjør bak. Var det et hyggelig bekjentskap med lite trøbbel. Er svært svak for E70, men F25 er jo mer moderne, noe mindre og kanskje enklere/billigere å drifte med rett motor. Lykke til! Kvasi, fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 27, 2022 Share Skrevet August 27, 2022 Var kjekt å se litt folk irl på Våler i dag og ikke minst mange fine biler. Flott vær var det også, selv om et par av oss måtte stå opp tidlig og vaske bilene (på nytt) Hjemturen endte derimot i en punktering, men det holdt inn til garasjen med 1,9 bar (etter en pitstop med påfyll av luft og et par stopp til for å sjekke at dekket ikke holdt på å bli flatt). E6 i 80 er ikke supergøy, men greit å komme seg hjem også. Spoiler Solid kutt: Ser jo nesten ikke at det er vinterdekk bak der Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet August 27, 2022 Share Skrevet August 27, 2022 10 timer siden, Ron Jeremy skrev: Er svært svak for E70, men F25 er jo mer moderne, noe mindre og kanskje enklere/billigere å drifte med rett motor. Så i utgangspunktet på E70 og er enig, når man måter de på veien har de en tilstedeværelse egentlig ingen andre biler kan måle seg med. Men jeg syns de er store, og føles litt "tung og dvask" når man kjører de, Er en veldig rett 40D med alt jeg vil ha til salgs, men så dukket denne F25en opp som forslag på finn og den vokser på meg hver gang jeg kikker på annonsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet August 28, 2022 Share Skrevet August 28, 2022 16 timer siden, Kvasi skrev: Så i utgangspunktet på E70 og er enig, når man måter de på veien har de en tilstedeværelse egentlig ingen andre biler kan måle seg med. Men jeg syns de er store, og føles litt "tung og dvask" når man kjører de, Er en veldig rett 40D med alt jeg vil ha til salgs, men så dukket denne F25en opp som forslag på finn og den vokser på meg hver gang jeg kikker på annonsen. prøv begge deler, kjøp det du har mest lyst på Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet August 28, 2022 Share Skrevet August 28, 2022 For å poste her istedenfor å spamme ned Finn.no-tråden; @Fredrik90 - Jeg mener at automatgir er lite interessant uansett om det er på en gammel tung amcar, en halvlett 90-talls japansk sportsbil eller en 90-talls BMW (E31/E32/E34/E36). Og ja jeg er veldig klar over at det er en forskjell på disse bilene og at det er veldig morsomt at jeg nevnte gammel amcar i samme post som en E34 Alpina med automatgir. Men likevel, så føler jeg at det jeg skrev som tydeligvis @tambur4 ikke likte heller, er et greit poeng Noen foretrekker nok automatgir for å cruise, noen foretrekker automatgir på grunn av at det er veldig greit og noen foretrekker automatgir pga de kanskje ikke har lappen på manuelt og ikke har noe valg.. Å kjøre med automatgir er egentlig helt greit og jeg har gjort det selv en periode faktisk men det er ikke noe som frister til gjentakelse og på meg blir det altså antakeligvis kun manuelt gir på bilene Nå er sikkert argumentasjonen min helt på tur, men jeg prøvde å forklare hva jeg mener og hvorfor. Jeg respekterer dem som helst vil ha automatgir og jeg har ikke noe problem med å skjønne det tambur4 og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 28, 2022 Share Skrevet August 28, 2022 (endret) Hmh, denne stod rett utom huset mitt for et par dager siden med panseret av og mannen med hodet nedi motoren. Jeg angrer litt på jeg ikke spurte om jeg skulle hjelpe, men med min tekniske bakgrunn på dette så hadde jeg vel vært mer i veien enn til hjelp. Uansett stilte den lokale Mercedes-sjappa opp og ettersom artikkelen sier så er det litt av en tur de har begitt seg ut på. Jeg blir oppriktig glad av å lese slik! https://www.rbnett.no/nyheter/i/G3vQK9/molde-var-det-perfekte-stedet-naar-motoren-foerst-skulle-streike Endret August 28, 2022 av Marius2002 Daniel., Rune-K, BMWE39turbo og 6 andre reagerte på dette 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 28, 2022 Share Skrevet August 28, 2022 Huff, nå har visst disse gjengene som stjeler ratt, iDrive osv fra nyere BMWer begynt på igjen.. 🙃 papertiger og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet August 29, 2022 Share Skrevet August 29, 2022 (endret) Trenger litt hjelp, bilen skal inn for polering/coating i morgen, samt skinn reparasjon på alle setene. Men har denne bilen two tone eller er de bare slitt? Meg bekjent så har jeg aldri hørt om at E36 ble levert med det. Men ser man på bildene så er midten på alle setene lysere en utkanten, er dette slitasje pga dårlig kvalitet eller skal det være slik? Endret August 29, 2022 av Snagg30 Blinklys reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet August 29, 2022 Share Skrevet August 29, 2022 13 minutter siden, Snagg30 skrev: Men ser man på bildene så er midten på alle setene lysere en utkanten, er dette slitasje pga dårlig kvalitet eller skal det være slik? Ut fra VIN decoder har egentlig bilen din "cloth" interiør med grønne aksenter eller noe slikt så det lærinteriøret er nok noe som er satt inn i ettertid? Jeg mener å huske å ha sett two tone interiør på E36, men akkurat på din der ser det ut som litt slitt Sand Beige sportsseter? 0620 / P7SN isåfall, om det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå