Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Vegard_ skrev:

hadde vel vært litt spesielt å gått two-tone skinnseter med "samme" fargen

Det ble bestilt mye artig fra BMWs Individual-program back in the day så akkurat det er vel ikke utenkelig :P

Men kan ikke de som skal reparere det ta en fargeprøve eller fire? Så det blir riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, GreenE36Cab said:

Det ble bestilt mye artig fra BMWs Individual-program back in the day så akkurat det er vel ikke utenkelig :P

Men kan ikke de som skal reparere det ta en fargeprøve eller fire? Så det blir riktig

Skal ikke se bort i fra det nei 😛 blir i så fall første gang jeg ser samme skinntype med litt mørkere sider uten at f.eks midten er perforert, alcantara eller noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett, det var vel ikke så mange beige(ish) farger til E36 om man ser bort fra Individual?

Jeg skal ikke si sikkert at det er Sand Beige da monitor kan tulle litt også men sjansen er vel stor. Og at det isåfall er solfalming/ slitasje som her gjør at det ser ut til å være two tone interiør..

Uansett på bildene som ble lagt ut så det da ikke såå slitt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Ut fra VIN decoder har egentlig bilen din "cloth" interiør med grønne aksenter eller noe slikt så det lærinteriøret er nok noe som er satt inn i ettertid?

Jeg mener å huske å ha sett two tone interiør på E36, men akkurat på din der ser det ut som litt slitt Sand Beige sportsseter? 0620 / P7SN isåfall, om det stemmer :)

Jeg har papirer fra bestillingen hvor dette er streket over, så kjøper har nok ombestemt seg underveis eller noe og bestilt med skinn slik jeg tolker det. 

også sliter jeg med å forstår hvordan slitasje / sol kan gjør slik at setene er slitt på identisk måte rundt hele bilen, det vil i så fall være helt utrolig om det har skjedd. 

@Vegard_ Ja dette blir jeg ikke klok på, avventer pris for full lakkering av alle seter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Jeg har papirer fra bestillingen hvor dette er streket over, så kjøper har nok ombestemt seg underveis eller noe og bestilt med skinn slik jeg tolker det. 

Merkelig det ikke står noe i bestillingen om hva som ble satt inn istedenfor det som opprinnelig skulle vært der?

Men har du tenkt å bytte farge på setene?

1 time siden, Snagg30 skrev:

også sliter jeg med å forstår hvordan slitasje / sol kan gjør slik at setene er slitt på identisk måte rundt hele bilen, det vil i så fall være helt utrolig om det har skjedd.

Ja sant det men tidligere eier kan ha hatt sånn kulesete liggende over midten av hvert sete, da ville det vel blitt omtrent slik etter x antall år :P

44205_0_m_200_250.jpeg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig teit hvordan dette endte opp fungere. De mest aktuelle elbilene er dyre, så det tvinger folk med mindre råd over på det dyreste drivstoffet - uten noen form for subsidier eller mulighet for noe annet. 

Jeg hadde satt pris på et sikkerhetsnett akkurat der og forstår godt at det skaper sur diskusjon. Det er et tiltak som ikke fungerer helt som tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele strømstøtteordningen er jo et vrakgods uten sidestykke. Først og fremst skal en slik tiltakspakke være til hjelp for å dekke de som har fått uforholdsmessig høye strømregninger. At strømstøtteordningen ikke hensyntar den enkeltes strømavtale slik at en del tjener penger på å bruke strøm viser hvor skakkjørt hele pakken er.

Det skulle vært innført makspris på strøm (50 øre), og nett- og strømleverandørene skulle vært pålagt å opplyse om den enkeltes strømavtaler. Da ville kunder med spot- eller maksprisavtaler over 50 øre fått makspris på 50 øre og kunder som har gunstigere avtaler ville beholdt sitt og dermed betalt for sitt forbruk. Maksprisen skulle vært satt med et maksimumsuttak som dekker for nødvendig livsopphold (og litt til) - rundt 3-3 500 kWh per måned. Da ville man hatt en sikkerhetsventil ved at de som pøser på med strøm til både bassenger, oppvarmede oppkjørsler og det som er betaler for sitt overforbruk til markedspris.

Det sagt skulle (og skal) selvfølgelig strømordningen tilbake til normale nivåer, men i tiden vi er med vår gale nabo i øst får en nesten svelge denne kamelen. Da hjelper vi egen befolkning økonomisk og Europa med energimangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saltkjelen skrev:

Hele strømstøtteordningen er jo et vrakgods uten sidestykke. Først og fremst skal en slik tiltakspakke være til hjelp for å dekke de som har fått uforholdsmessig høye strømregninger. At strømstøtteordningen ikke hensyntar den enkeltes strømavtale slik at en del tjener penger på å bruke strøm viser hvor skakkjørt hele pakken er.

Det skulle vært innført makspris på strøm (50 øre), og nett- og strømleverandørene skulle vært pålagt å opplyse om den enkeltes strømavtaler. Da ville kunder med spot- eller maksprisavtaler over 50 øre fått makspris på 50 øre og kunder som har gunstigere avtaler ville beholdt sitt og dermed betalt for sitt forbruk. Maksprisen skulle vært satt med et maksimumsuttak som dekker for nødvendig livsopphold (og litt til) - rundt 3-3 500 kWh per måned. Da ville man hatt en sikkerhetsventil ved at de som pøser på med strøm til både bassenger, oppvarmede oppkjørsler og det som er betaler for sitt overforbruk til markedspris.

Det sagt skulle (og skal) selvfølgelig strømordningen tilbake til normale nivåer, men i tiden vi er med vår gale nabo i øst får en nesten svelge denne kamelen. Da hjelper vi egen befolkning økonomisk og Europa med energimangel.

Altså, jeg er i gang med et kjempebasseng i hagen. Og en CCS-lader på 150kW slik at naboene kan lade til 3,- pr kW. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Dere som kjører F10/F11 med 18/19/20" hjul - hva kjører dere med i dekktrykk? 

245/35R20 & 285/30R20

2.5 foran

3.0 bak 

På vinter kjører jeg noe lavere bak, men varierer litt på trykket avhengig av det er bart eller is/snø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...