Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er fascinerende at det blir voksenkrangling på ladestasjoner. Det er ingenting som tilsier at det er "venstrelading" på en ladestasjon fra Tesla, så at de har utformet stasjonene sine ugunstig får være et Tesla-problem. Jeg hadde i alle fall ikke flyttet meg av folk som mener de har førsterett fordi jeg har ladeluke på høyre side.

Ferge: Noen i Vestfold-traktene som vet om det stort sett er litt rush på Hirtshals-Larvik ferga og om ferge burde bli bestilt i god tid, eller holder det stort sett med "drop-in" en time eller to før avgang? Litt usikker på om jeg rekker 22:15 ferga, om det må bli dagen etter kl. 12:45 eller om det ender opp med båt over til Gøteborg.

En ting er vertfall brennsikkert, med en fossilbil ville du rukket fergen🤭🤓 

Blir uansett gledelig og se updates av i4en 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Skulebollen skrev:

En ting er vertfall brennsikkert, med en fossilbil ville du rukket fergen🤭🤓 

Blir uansett gledelig og se updates av i4en 😁

Det har hendt at jeg har "glemt" tiden i Hamburg eller Flensburg for så å se at klokka er en time mer enn jeg trodde. Danmark er drit kjedelig med mindre man drar inn til de store byene, ingen ting å stoppe for på veien så jeg drøyer alltid tiden i lengste laget før jeg kjører nordover. Det har gjort at jeg har hatt noen close calls med ferga…da har det vært praktisk å kunne kjøre ett strekk med litt godt driv nordover 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Skulebollen skrev:

En ting er vertfall brennsikkert, med en fossilbil ville du rukket fergen🤭🤓 

Blir uansett gledelig og se updates av i4en 😁

Det er tid nok til å rekke fram både med i4 og hvilken som helst annen fossilbil, men spørsmålet blir om det skal bli et rush eller om man faktisk skal gjøre noe fornuftig på veien. :P 

Er bra spent på resultatet selv, selv om det i denne omgang kun ble gjort halvparten (bilen måtte stått der i tre-fire uker til og kursen er jo som kjent ikke spesielt gunstig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rute gjennom tyskland er mest effektiv for å komme seg fortest mulig igjennom idag ? Kommer inn via flensburg og tenkte sikte meg inn mot munchen som første etappe 

 

husker jeg brente meg på dette ifjord da jeg kjørte hjem fra munchen at jeg tok ei rute med ekstremt mye veiarbeid, og da var det noen her inne som sa det var andre ruter jeg kunne valgt nesten helt uten veiarbeid og med fri fart?

 

kjører nedover på en sein lørdag og hele søndag så trafikk blir vell ikke største problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, GtiGtr skrev:

Om du bruker Google navigasjon så tar den vel høgde for veiarbeid og dirigerer deg til korteste vei?

NBT navi med nyeste kart og sanntidsoppdateringer klarte ikke det ivertfall🤔 klarte ikke å få en snittfart på over 140 å da lå jeg 220-250 i alle strekninger med fri fart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Hvilken rute gjennom tyskland er mest effektiv for å komme seg fortest mulig igjennom idag ? Kommer inn via flensburg og tenkte sikte meg inn mot munchen som første etappe 

 

husker jeg brente meg på dette ifjord da jeg kjørte hjem fra munchen at jeg tok ei rute med ekstremt mye veiarbeid, og da var det noen her inne som sa det var andre ruter jeg kunne valgt nesten helt uten veiarbeid og med fri fart?

 

kjører nedover på en sein lørdag og hele søndag så trafikk blir vell ikke største problemet

Kjør A7 ned til Hannover, så A2 og A14 via Magdeburg. Ved Lepzig så er det A9 straka vegen til München. Dette skal være den ruta med kombinasjonen minst veiarbeid og mest fri fart. Det sagt så kommer man ikke utenom veiarbeid på Autobahn sommerstid. Uansett hvor man kjører så møter man på veiarbeid, og dette forandrer seg fra år til år. I år var det f eks veldig mye nedover A1 mot Dortmund.

August prøver jeg å unngå å ferdes i Tyskland. Da er det ferietid i Tyskland og kaos på veiene. Å kjøre i helgene hjelper veldig ettersom trailere da må stå stille. Da er det egentlig kun bobiler som lager kvalm i venstrefila…. Å kjøre om kvelden og natta er løsningen her, men jeg merker at stadig flere tenker sånn. Selv kl 23 har jeg kjørt i tett trafikk ned A7…

Dette er en fin side som gir deg oversikt over Bausteller. Og husk "Wir bauen für sie"😅 Da det piano i veiarbeid områder, her står purken ofte og lurer i ferietiden. 

https://www.bast.de/DE/Fahrzeugtechnik/Fachthemen/Baustelleninformation/baustelleninformation_hidden_node.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Kjør A7 ned til Hannover, så A2 og A14 via Magdeburg. Ved Lepzig så er det A9 straka vegen til München. Dette skal være den ruta med kombinasjonen minst veiarbeid og mest fri fart. Det sagt så kommer man ikke utenom veiarbeid på Autobahn sommerstid. Uansett hvor man kjører så møter man på veiarbeid, og dette forandrer seg fra år til år. I år var det f eks veldig mye nedover A1 mot Dortmund.

August prøver jeg å unngå å ferdes i Tyskland. Da er det ferietid i Tyskland og kaos på veiene. Å kjøre i helgene hjelper veldig ettersom trailere da må stå stille. Da er det egentlig kun bobiler som lager kvalm i venstrefila…. Å kjøre om kvelden og natta er løsningen her, men jeg merker at stadig flere tenker sånn. Selv kl 23 har jeg kjørt i tett trafikk ned A7…

Dette er en fin side som gir deg oversikt over Bausteller. Og husk "Wir bauen für sie"😅 Da det piano i veiarbeid områder, her står purken ofte og lurer i ferietiden. 

https://www.bast.de/DE/Fahrzeugtechnik/Fachthemen/Baustelleninformation/baustelleninformation_hidden_node.html

Takktakk, skal heldigvis ikke nedover før i september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Takktakk, skal heldigvis ikke nedover før i september. 

Ja det hjelper jo en del, mye mindre trafikk i September. Skal nedover selv i midten av September samt en tur i Desember, forventer litt roligere trafikk da. Ene turen blir familetur så da gjelder selvpålagt toppfart på 160 km/t 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/osloogviken/stengte-e18-for-a-kappkjore-_-politiet-inndrar-bmw-til-sjafor-1.16524613

Første tilfellet av den nye ønskede rettspraksisen for høy fartsovertredelse? Denne casen er vel noe mer spesiell grunnet omstendighetene rundt selve fartsovertredelsen. Litt usikker på hvor stor preventiv allmenneffekt dette vil ha for den individuelle person som kjører for fort, for slik jeg forstod det er det vel stenging av veien og hele pakka som er grunnlaget for den skjerpede straffen. Med andre ord betyr det ikke nødvendigvis at den neste som finner på å trykke for hardt på E6'n uten at det nødvendigvis foreligger et race, får inndratt sitt kjøretøy? 

Dette er muligens en døråpner for å få til den samme lovhjemmelen som de har i Danmark. Personlig har jeg et miksa forhold til innføring av en slik lov selvom det er ganske mange år siden jeg lå på nordsiden av 200 på speedometeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

https://www.nrk.no/osloogviken/stengte-e18-for-a-kappkjore-_-politiet-inndrar-bmw-til-sjafor-1.16524613

Første tilfellet av den nye ønskede rettspraksisen for høy fartsovertredelse? Denne casen er vel noe mer spesiell grunnet omstendighetene rundt selve fartsovertredelsen. Litt usikker på hvor stor preventiv allmenneffekt dette vil ha for den individuelle person som kjører for fort, for slik jeg forstod det er det vel stenging av veien og hele pakka som er grunnlaget for den skjerpede straffen. Med andre ord betyr det ikke nødvendigvis at den neste som finner på å trykke for hardt på E6'n uten at det nødvendigvis foreligger et race, får inndratt sitt kjøretøy? 

Dette er muligens en døråpner for å få til den samme lovhjemmelen som de har i Danmark. Personlig har jeg et miksa forhold til innføring av en slik lov selvom det er ganske mange år siden jeg lå på nordsiden av 200 på speedometeret. 

De kan inndra bilen for en periode, men de kan ikke selge den hvor inntekten for salget går til staten slik jeg har forstått dette. Med andre ord så er dette ett mediestunt ifra myndighetene, det at den aktuelle bilen er en BMW (eller Tesla) er glasur på kaka. Symbolikk kalles dette..

Jeg har ikke noe problem med å holde meg i tøylene på veien, men jeg støtter absolutt ikke en straff som overhode ikke står i stil til lovbruddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar sine forholdsregler når du vet at masse Bmw’er har blitt stjålet i sommer. Får ta ut sikringa til bensinpumpa, så kan tjuvpakket stå og kinne så lenge dem vil

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...