Gabz Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 (endret) INTRO: Bestemte meg for en liten stund siden for at det var på tide med en ny, ordentlig bruksbil. Skulle være en som for en gangs skyld fylte alle kravene mine slik at det blir så kompromissløst som mulig og slik at jeg faktisk beholder den lenge denne gangen. Etter veldig mye fram og tilbake i vurderingsfasen fant jeg denne, og etter litt prating med selger så bestemte jeg meg for at dette var bilen for meg. Meget fornøyd så langt! Solid og sterk rekkesekser, manuell, firehjulstrekk, lekker farge, godt utstyrt, morsom å kjøre men samtidig komfortabel, og ganske lav kilometer. FAKTA OM BILEN: E92 330D xDrive 2007-modell Montegoblau 6-trinns manuell M57D30TÜ2 159.000km ved innkjøp UTSTYR (nevneverdig): Comfort access Adaptive xenonlykter Fjernlysassistent HiFi stereoanlegg Multifunksjon sportsratt Radio professional Elektrisk soltak Regnsensor Automatisk avblendbart innvendig speil Automatisk avblendbart utvendige speil Elektriske sportsseter med memory Justerbar korsryggstøtte PDC foran og bak Webasto Cruisekontroll med bremsefunksjon Setevarmere Automatisk klimakontroll Fremskyvbart armlene Climate comfort frontrute Velour gulvmatter Alarmsystem Koppholdere Lyktespylere Dynamic pakke Comfort pakke Storage compartment pakke Lyspakke PLANER:(x) = ferdig(-) = ikke gjort endaEksteriør:(x) M-sport frontfanger(x) M-sport sideskjørt(x) M-sport bakfanger(x) Bytte tåkelys med luftinntak(x) Lakkere vinduslister svart(x) LCI baklykter(x) Mtec V4 LED AE-pærer(x) Osram LED skiltlys(x) Nye kjennemerker(x) Svarte N-merker(x) Svarte grillnyrer (gjort av forrige eier)(x) Bytte karbon-emblemer med originale(x) Fjerne soting på sideblinklys(x) Kode på US blink(x) Karbon diffuser bak(x) Karbon flippspoiler på bakluke(x) Bygge 335i-look eksos(x) Blanksvart grill med doble riller(x) Lakkere panser (steinsprut)(-) Solfilm på ruterInteriør:(x) M3 skinninteriør(x) M-sport innstegslister(x) Svart taktrekk(x) ZHP girkule(x) Bytte alcantara-ratt til helskinn(x) LCI start/stopp-knapp(x) BlackVue DR750S-2CH(x) BlackVue B-112(x) Håndbrekk i perforert skinn(-) M3-conversion på instrumentpanel(-) Awron E9xDGA display(-) LCI M3 lysbryter(-) RTD girspakMotor og drivverk:(x) KW v2 coilovers (gjort av forrige eier)(x) Swirl flap delete(-) TRF Steg 2 mapping(-) TRF DPF-delete downpipe(-) TRF EGR-delete pro kit(-) xHP xDeleteAnlegg:(x) Pioneer SPH-DA130DAB(x) Ground Zero GZCS 100BMW-C(x) Ground Zero GZCS 200BMW-SW(x) 2x 10" Focal E25KX(x) Custom NZC basskasse(x) Helix P SIX DSP(x) DD Audio DM2500(x) 4Connect Stage 2 kabling(x) Ground Zero lyddemping i dører(x) Ground Zero lyddemping i bakskjermer(x) Ground Zero lyddemping i bagasjerom(-) Bygge om til 6,5" mellomtoner i dørerHjuloppsett vinter 2019 v2: Zennen ZP68x18" ET30 - 225/40R18 // 8x18" ET30 +15mm spacer - 225/40R18Hjuloppsett sommer 2020: ESR SR048,5x19" ET30 - 225/35R19 // 9,5x19" ET35 - 265/30R19 BILDER (slik den ser ut ved innkjøp): Endret August 28, 2021 av Gabz ogee1, ChrisP, Snoop Dogg og 29 andre reagerte på dette 32 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 Gratulerer med flott bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 5, 2018 Forfatter Share Skrevet September 5, 2018 (endret) Mange takk, Marius! //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Får ta en kjapp oppsummering av dag én og to med bilen. Fløy opp fra Gardermoen til Kristiansund på mandag morgen. Og etter en besiktigelse og prøvetur gjensto det kun å laste bilen med alt som fulgte med av hjul og diverse. Før jeg kunne reise med god samvittighet måtte også første modifikasjon (heller demodifikasjon) gjøres. Denne fæle greia måtte vekk og heldigvis fulgte den originale med. Byttes dog ut med ZHP snart. Så var det bare å sette kursen hjemover. Noen stemningsbilder underveis. Atlanterhavsveien: Videre nedover. Nærmer seg nå, liten pause for å strekke på beina over Dovre. Nord-Elvdal. Bikket også 160k på vei hjem. Og endelig hjemme og klar for en velfortjent vask etter en solid 75 mils tur. Noe som trengtes.. I dag har jeg bare brukt tiden til å cruise rundt og kose meg med nyanskaffelsen. Fikk også tatt turen innom @Nautiluz idag og planlagt litt på stereo-fronten i bilen. Ser nå ut til at handlelisten blir som følger: Blir da selvsagt bygd ordentlig custom kasse baki osv. også. Gleder meg veldig. Venter dog til E28 er solgt før jeg setter igang med det. Endret September 5, 2018 av Gabz Daniel., Zadikiel, lagunilla og 11 andre reagerte på dette 14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathiseen Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 Gratulerer med grom bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 Gratulerer! Har hatt en nesten lik en selv, kjempeartig bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 (endret) Zhp kule i alcantara må du skaffe deg. Og håndtaket til brekket. Siden du har alcantararatt. Gleder meg til skinninteriøret kommer! Endret September 5, 2018 av Slavearbeider'n Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 Grattis Får håpe du faktisk beholder denne en stund nå da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 Nå snakker vi godbil Denne kan du nok trives med lenge! Jeg rettet en feil i listen din btw: (-) Fjerne tåkelys Designer, danskiii, Thundercoil og 4 andre reagerte på dette 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 Gratulerer med lekker kjøremaskin! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 (endret) Gratulerer med kanonflott 330😊 Endret September 5, 2018 av Tony Soprano Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 55 minutter siden, Frode D skrev: Nå snakker vi godbil Denne kan du nok trives med lenge! Jeg rettet en feil i listen din btw: (-) Fjerne tåkelys Skulle til å skrive akkurat det samme selv. ...men kan jo foreslå denne (i tillegg til overnevnte): 😛 (-) Montere original M-sport-frontfanger Gratulerer med pen bil, som attpåtil har en nydelig motor forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 Gratulerer med grom bil blir nok ennå bedre etter at du har dryssa litt Gabz magi på den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 Grattis Gabz du skal vel ha denne en stund nå da 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet September 5, 2018 Share Skrevet September 5, 2018 Gratulerer! Dette blir bra med litt gabz TLC! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 6, 2018 Share Skrevet September 6, 2018 Grattis med flott E92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå