Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, *MrB* skrev:

Polestar 2, Tesla model 3, Tesla Model Y, Skoda Enyaq coupe / VW ID5 / Audi Q5 e-tron, Hyundai Ioniq 5, KIA EV6 er vel de jeg kommer på i farten. Ikke alle er i samme "klasse", men det finnes jo knapt klasser i dagens bilverden. Pr nå er det vel kun Tesla Model 3 og Polestar 2 som er noenlunde direkte konkurrent til i4. 

F.eks kan man få en fullspecet Enyaq Coupe RS til litt over 600k. Den mangler en del på ytelse til i4, men er billigere, ser minst like bra ut (subjektivt), går ca like langt, er sannsynligvis like behagelig å trille rundt med i hverdagen, og har mye mer plass. (I4 var overraskende trang).

Ser du kun på ytelse for pengene gir i4 mye, men det er altså ikke særlig interessant for meg i en slik bil.

Jeg må si meg litt enig med deg, det er mange gode alternativ på el. Men skulle jeg hatt noe fra MLB-plattformen så måtte det blitt Cupra Tavascan. Det er vel det lekreste designet på den plattformen fra VAG. BMW er vel bedre på tech og lading av de du nevner utenom Tesla som scorer best av de nevnte på lading og tech generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar 2 er virkelig gode biler, men en midtkonsoll høy som et fjell gjør at man føler man sitter fanget og finner meg aldri tilrette og jeg prøvde Performance-utgaven nå da opphavet var på utkikk og de var på Polestar Tour. Opphavet endte forøvrig opp med i4 M50, den eneste bilen som man følte alt passet og alt var perfekt når man satt seg inn. De testet også C40 som er samme plattform som P2. Ellers TM3/Y kan ikke sammenlignes med BMW på annet enn spesifikasjoner, det er en iPhone på hjul med masse nyttige og unyttige funksjoner, mens BMW har kjøregleden og egenskapene i fokus. T er mye og billig bil for pengene, men det er ikke en BMW. Enyaq har en kjenning, ikke coupe da, men den innbyr ikke på noe glede annet enn billig bilhold og god plass sier han, og han skal bytte sin nå, usikker på til hva enda. ID.4 er like kjønnsløs å kjøre, men byr på mye bil for pengene. Kia EV6 anyday over Ioniq 5, en fullutstyrt 4x4 Ioniq 5 har nyttelast på 160kg, jepp, det er om føreren er 75kg. Så kan man begynne å regne på det hva man egentlig får med seg om man har barn. Så ja, en Kia EV6 eller i4… Jeg hadde tatt i4, mulig jeg er inhabil i valget, men har testet begge og BMW byr på så mye mer glede. EV6 er derimot en knallgod bil og jeg skjønner de som velger den også :) Ergo, sett alt i alt er i4 en fantastisk god bil og prismessig er den ikke ille om man sammenligner epler og epler og hva man får. For meg er den enda en drømmebil, men likevel.

C5A89754-AC23-4A28-9F9A-F006EFB59D2D.thumb.jpeg.15879bd826d65eed12aefc81d59bc8b9.jpeg

 

Hvis ønskelig kan jeg ta en sammenligning av min TM3 mot opphavets i4 når de er kommet hjem fra ferietur med den :) 

 

Diskusjonen el mot fossil er jeg også ferdig med, så den tar jeg ikke videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, *MrB* said:

Polestar 2, Tesla model 3, Tesla Model Y, Skoda Enyaq coupe / VW ID5 / Audi Q5 e-tron, Hyundai Ioniq 5, KIA EV6 er vel de jeg kommer på i farten. Ikke alle er i samme "klasse", men det finnes jo knapt klasser i dagens bilverden. Pr nå er det vel kun Tesla Model 3 og Polestar 2 som er noenlunde direkte konkurrent til i4. 

F.eks kan man få en fullspecet Enyaq Coupe RS til litt over 600k. Den mangler en del på ytelse til i4, men er billigere, ser minst like bra ut (subjektivt), går ca like langt, er sannsynligvis like behagelig å trille rundt med i hverdagen, og har mye mer plass. (I4 var overraskende trang).

Ser du kun på ytelse for pengene gir i4 mye, men det er altså ikke særlig interessant for meg i en slik bil.

Altså, en høyst subjektiv sak.

Gitt samme logikk, burde man jo kjøpe en Skoda Superb i stedet for en M3, da det gir mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, CrZyWiz said:

Altså, en høyst subjektiv sak.

Gitt samme logikk, burde man jo kjøpe en Skoda Superb i stedet for en M3, da det gir mer for pengene.

Hva var subjektivt i mitt innlegg utover designet? Du ba om eksempler på biler som gav mer for pengene, og fikk et objektivt svar. Det du mener er samme logikk skjønner jeg ingenting av. Prøv gjerne igjen. 
 

Edit: evt ikke. Tråden har sporet nok av her, så jeg setter strek for min del. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette samme farge som du hadde på din G80 @Lars S? Jeg finner ikke denne fargen i i4 konfigurator så tror dette er enda en individual farge, uansett enda en meget pen i4 :) legger ved den jeg spottet tidligere og. 08A74692-8467-4B8A-8AF5-A4B710D6C92E.thumb.jpeg.0b846877ab45e7567cdcb1350b9c3bd2.jpegB9D885B8-05A2-4BC1-91DD-3B43A3D41EBE.thumb.jpeg.55084c420ae367bea1e942aee4c29945.jpeg

 

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Er dette samme farge som du hadde på din G80 @Lars S? Jeg finner ikke denne fargen i i4 konfigurator så tror dette er enda en individual farge, uansett enda en meget pen i4 :) legger ved den jeg spottet tidligere og. 08A74692-8467-4B8A-8AF5-A4B710D6C92E.thumb.jpeg.0b846877ab45e7567cdcb1350b9c3bd2.jpegB9D885B8-05A2-4BC1-91DD-3B43A3D41EBE.thumb.jpeg.55084c420ae367bea1e942aee4c29945.jpeg

 

 

Ja denne likner fælt, heter Skyscraper gray i såfall. Var snarlik M3en ved første øyekast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Haroni said:

https://elbilen.se/nyheter/bmw-aterkallar-i4-och-ix-risk-for-brand-i-batteriet/

Spent på hvorvidt det blir tilbakekalling av samtlige biler.

Lurer på hvor mye det vil si for leveringstid på nye biler... Med min flaks blir det vel mangel på batteripakker og nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lover ikke godt dette her. Blir ikke bedre med tiden som går heller, stadig nye råvarer og komponenter som blir forsinket eller utilgjengelig for tiden.

Frister nesten å kjøpe en iX i steden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...