Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, torsteinvh skrev:

En ulempe med BMW sitt stativ (ser ut sånn på bilder ihvertfall) er at fix-pointet er åpent mot vær og vind, mens foten på Yakima og Thule dekker over festet.

BMW:

image.thumb.jpeg.434d9b94ddf1be298670140d8141856b.jpeg

 

Yakima:

image.jpeg.0383b5d1ca8fdb346b55c3be27f96542.jpeg

Har hatt en del bmw stativ med denne løsningen og ikke hatt noe problem med det. Er mer skeptisk til å ha ting direkte mot lakken på bilen ifht riper, da bilen ikke alltid er skinnende ren, og har heller ikke lyst til tørke av møkka med en fille før montering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lars S skrev:

Har hatt en del bmw stativ med denne løsningen og ikke hatt noe problem med det. Er mer skeptisk til å ha ting direkte mot lakken på bilen ifht riper, da bilen ikke alltid er skinnende ren, og har heller ikke lyst til tørke av møkka med en fille før montering. 

Jeg var også litt skeptisk til det med lakken før jeg fikk Yakimastativet, men viste seg at selve anleggsflaten er mindre enn det ser ut til på bildet. Det er en større, myk gummikappe rundt foten som ikke ligger hardt mot lakken, men bare dekker over festet.

Men BMWs rører jo ikke lakken i det hele tatt, så akkurat der er det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Kjennern said:

Takk for tips og synd det ikke passet @papertiger 

Endte opp med å kjøpe nytt 😬 og glad jeg gikk for sort.

 

Se der ja, det der såg meget kledelig ut! Ja, det var synd, men bra vi fant ut av det. Har lært mye om Thule-takstativ de siste dagene :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2024 den 16.05, *MrB* skrev:

Nå får man en Fully Charged M50 til 600k hos forhandler. Det er jo verdt å få med seg om man sitter og vurderer en fra finn:

(Noe sier meg at salget går trått om dagen).

 

 

Bra tilbud virker dette som. Begynner vel å kom ned på prisen en del betalte i starten gjør det ikke? 

For min del inneholdt fully Charged alt jeg føler jeg må ha og mer til, og jeg kunne godt klart meg med å bare oppgradert sommerfelger og lagt til vinterhjul. Og da har man jo en fin I4 til samme prisen av Tesla Model Y Performance. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper i5 vil komme på kampanje etterhvert også. Så snart man er ovenpå med produksjonen. Den er jo forferdelig dyr i dag. Riktignok bedre plass, men ikke bedre hengervekt. Ikke er den noe finere enn i4 heller, slik jeg forventet (håpet) at den skulle bli. 
 

i4 begynner jo faktisk å bli attraktiv pris på. Hadde man bare fått en eDrive 30 (finnes ikke, dessverre) til f.eks. 499000 i samme kampanje, så hadde det faktisk vært en bruksbil jeg kunne kjøpt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *MrB* skrev:

i4 begynner jo faktisk å bli attraktiv pris på. Hadde man bare fått en eDrive 30 (finnes ikke, dessverre) til f.eks. 499000 i samme kampanje, så hadde det faktisk vært en bruksbil jeg kunne kjøpt. 

Du får pent brukt eDrive 40 til 550. I den nevnte kampanjen(M50) er ikke vinterhjul med, så legger man på dette så er man omtrent der.  :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=335587012

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=294473102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt 40 må nok et godt stykke ned under 500k før jeg ville vurdert en. (I hvertfall med så god kampanje på ny M50). Tipper også at 40 til 550k er seig å selge på Finn, uten at jeg har fulgt med. 
 

Men det er selvsagt lett å være gniten når man ikke er i kjøpsmodus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er vel tregt å selge. I 2022 solgte det 170k biler, i 23 ble det vel solgt 120k mener jeg det var og i 24 spåes det under 100k.

det kommer til å komme mye salg og gode tilbud fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort vei til jobb og har i dag en i3s som daily driver. Genial bil for kortere turer og bykjøring. Eneste jeg savner er firehjulstrekk og kanskje litt mer utstyr enn det som er tilgjengelig på i3/i3s.

Har aldri kjørt i4 men har sett en del tester på youtube og studert litt på finn. En del videoer er negative, men som jeg kan se er dette fordi i4 M50 blir målt som en M-bil og sammenlignet med M3/M4. Alle ser ut til å være enige om at som daily driver er det en glimrende bil. At den er trang på baksetet og har relativt kort rekkevidde er ikke noe problem for meg da jeg har andre biler hvis jeg trenger plass og/eller rekkevidde.

Det ligger mange på finn og så vidt jeg kan se er antallet økende. En fin M50 med kort kjørelengde og Supercharged-pakke fås for under 700’. Med tanke på hvor mange som ligger ute og hvor få som forsvinner fra finn så ville jeg anta at det var lett å presse pris og at man burde kunne sikre seg en til nærmere 600’ enn 700’.

Er det noe jeg overser eller er dette en no brainer? Skal selvfølgelig prøvekjøre før kjøp, men forventer egentlig ingen overraskelser.
 

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, RNJ skrev:

Jeg har kort vei til jobb og har i dag en i3s som daily driver. Genial bil for kortere turer og bykjøring. Eneste jeg savner er firehjulstrekk og kanskje litt mer utstyr enn det som er tilgjengelig på i3/i3s.

Har aldri kjørt i4 men har sett en del tester på youtube og studert litt på finn. En del videoer er negative, men som jeg kan se er dette fordi i4 M60 blir målt som en M-bil og sammenlignet med M3/M4. Alle ser ut til å være enige om at som daily driver er det en glimrende bil. At den er trang på baksetet og har relativt kort rekkevidde er ikke noe problem for meg da jeg har andre biler hvis jeg trenger plass og/eller rekkevidde.

Det ligger mange på finn og så vidt jeg kan se er antallet økende. En fin M60 med kort kjørelengde og Supercharged-pakke fås for under 700’. Med tanke på hvor mange som ligger ute og hvor få som forsvinner fra finn så ville jeg anta at det var lett å presse pris og at man burde kunne sikre seg en til nærmere 600’ enn 700’.

Er det noe jeg overser eller er dette en no brainer? Skal selvfølgelig prøvekjøre før kjøp, men forventer egentlig ingen overraskelser.
 

Det ligger ingen annonser ute i4 M60. Gi beskjed når du finner en.😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke de som er negative, man må ta bilen for det den er. Den har batteripakke og er naturlig tyngre enn en M3/M4 med alt av konsekvenser dette medfører. Med det sagt klarer i4 å skjule vekten godt, den er som er lokomotiv langs veien. Den er leken når du vil og kommer seg fram når du vil. Gode dekk og høyrefoten bestemmer jo dette. Trangt i baksetet kan hende, men det går fint, det er jo en 4+1 seter, ikke 5-seter. Altså du har 5 seter, men den midterste bak er til nød. Så spørs det behovet for bakseteplassen. God rekkevidde faktisk, 50 mil på en god sommerdag. Beregner du 45 mil så er du innafor - dekk/felg, passasjerer, vær og temp spiller jo inn. Ikke minst høyrefoten her også :) Med bunnsolide 795Nm har du alltid kraft nok og den er kjapp i tillegg. BMW sier 0-100 på 3.9 sekund, men de er alltid beskjeden og flere uavhengige tester har fått den ned i 3.7. Den gjør det fint på bane og er morsom og god å kjøre. M-setene foretrekker jeg, mens min mer siræva onkel hater de og foretrekker noe annet som er mindre "bøtte", han kjører iX - så test et par før du bestemmer deg. Ellers pakker det seg helt sinnsykt med snø i buene og det er bare å tette skitspruthullene i på siden fremme :) 

Forøvrig M50 og ikke M60. @mslello har hatt sin i 2 år, @Kjennern og @Saltkjelen har begge vært på Europatur med sine. @Ampera har jo 2 stk. M5 i tillegg og har kanskje innvendinger. Det er flere her med i4M50 også som kanskje kan uttale seg.

Kjøp deg i4M50, drømmebilen her 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Ampera said:

Det ligger ingen annonser ute i4 M60. Gi beskjed når du finner en.😝

He he - my bad! Rettet nå.

15 minutes ago, Marius2002 said:

Jeg skjønner ikke de som er negative, man må ta bilen for det den er. Den har batteripakke og er naturlig tyngre enn en M3/M4 med alt av konsekvenser dette medfører. Med det sagt klarer i4 å skjule vekten godt, den er som er lokomotiv langs veien. Den er leken når du vil og kommer seg fram når du vil. Gode dekk og høyrefoten bestemmer jo dette. Trangt i baksetet kan hende, men det går fint, det er jo en 4+1 seter, ikke 5-seter. Altså du har 5 seter, men den midterste bak er til nød. Så spørs det behovet for bakseteplassen. God rekkevidde faktisk, 50 mil på en god sommerdag. Beregner du 45 mil så er du innafor - dekk/felg, passasjerer, vær og temp spiller jo inn. Ikke minst høyrefoten her også :) Med bunnsolide 795Nm har du alltid kraft nok og den er kjapp i tillegg. BMW sier 0-100 på 3.9 sekund, men de er alltid beskjeden og flere uavhengige tester har fått den ned i 3.7. Den gjør det fint på bane og er morsom og god å kjøre. M-setene foretrekker jeg, mens min mer siræva onkel hater de og foretrekker noe annet som er mindre "bøtte", han kjører iX - så test et par før du bestemmer deg. Ellers pakker det seg helt sinnsykt med snø i buene og det er bare å tette skitspruthullene i på siden fremme :) 

Forøvrig M50 og ikke M60. @mslello har hatt sin i 2 år, @Kjennern og @Saltkjelen har begge vært på Europatur med sine. @Ampera har jo 2 stk. M5 i tillegg og har kanskje innvendinger. Det er flere her med i4M50 også som kanskje kan uttale seg.

Kjøp deg i4M50, drømmebilen her 🤷🏼‍♂️

Takk for fint svar! Ja, mitt inntrykk er at hadde navnet på bilen vært i4 50e så ville alle være fornøyd - også på YouTube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...