Gå til innhold

10 Mars , den Internasjonale V8 dagen


 Share

Anbefalte innlegg

13 hours ago, Hpi said:

Fikk seg skikkelig grom olje nå sist, Ravenol Rup 5w40. Har fra før Ravenol på begge differ, fordelingskasse og girkasse. 

 

 

 @HpiEr det denne som er top of clas ?

Kjenner ikke til den men kan godt tenke meg å prøve siden du går for den  😎

Hvor kjøper du den ? 

Endret av hanssae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hanssae skrev:

 @HpiEr det denne som er top of clas ?

Kjenner ikke til den men kan godt tenke meg å prøve siden du går for den  😎

Hvor kjøper du den ? 

Ja jeg vil mene at denne er det beste du får med LL04 godkjenning.   Den har spesielt gode egenskaper ved høy temperatur som våre motorer drar nytte av. Den har lav noack på 6% som betyr at fordamping er lav og dermed slipper man at viskositeten endrer seg ved en tids bruk og begrenser koksing rundt i motor. Den har høy HTHS på 3.9 som er et tall for viskositet ved 150°C og styrke på oljefilmen ved samme temperatur.  Husk at olje blir svært varm når den pumpes rundt i motor i nærheten av forbrenningen.  Den inneholder både wolfram og molybdenum, tidligere kjøpte jeg Liqui Moly Ceratec og tilsatte selv.  

Jeg kjøpte den fra https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w-40/ravenol-rup-5w40-racing, de trekker fra tysk moms og frakten er gratis når man handler for mer enn 40€, så får man norsk moms i tillegg og et gebyr til DHL for utlegg av moms. Dette var i Desember 2019, etter den tid er det vel noe nye regler i Norge men så vidt jeg husker gjelder dette bare momsfritaket for varer inntil 350,- så jeg tror ikke det skulle påvirke dette uansett. 

Mener jeg kom ut med en literpris på 130- 140,- med alle avgifter betalt. Da kjøpte jeg 30 liter i en blanding av 4 stk 4 litere og 14 stk 1 litere som da holder til 3 oljeskift.  For maks rabatt må du ha minst 4stk 4 litere og/eller minst 12 stk 1 litere 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...