Gå til innhold

E46 M3 - G11 730d. Porsche planer


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med vanvittig fin 7-serie. Dette er BMW på sitt aller aller beste, jeg klarte den ikke helt når den kom, men nå - utrolig lekker. Denne slår nok 750'en du hadde på utstyrskombo, M-sport eller ei. Totalpakken her med interiør, eksteriør, felger, farger er 11/10 i mine øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel si gratulerer her også med det nye smykket av en bil :D 11/10 farge og interiør kombo. Her er det bare å få på store felger som spinner mens den står stille! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 7-er igjen!

Blir det ikke mest hensiktsmessig for deg å skaffe en X5 med 3,5 tonn hengervekt nå som sidejobben holder på å bli hovedjobben? Skikkelig biltralle i tillegg så slipper du å sitte og telle på kiloene hver gang du skal hente en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KireS skrev:

Gratulerer med fantastisk flott 7 serie. Virkelig BMW på sitt beste, interiøret på den generasjonen er nydelig🙌

Takk! :) Ja her gjorde de ikke mye feil. 

2 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer Snagg med nydelig bil .

7 serie er noe helt eget 😊😊

Angående e34 og båtfølelsen så tenker jeg at denne har behov for utskifting av dempere og forstillingsdeler.

Du beskriver den sånn min var før deler ble byttet.

 

Takk for det! :) 

 

Uff dette hørtes dyrt ut men jeg skal undersøke litt, noe må gjøres ellers så blir den nok solgt for slik den står nå er ikke det en bil jeg trives veldig med. 

1 time siden, papertiger skrev:

Gratulerer med vanvittig fin 7-serie. Dette er BMW på sitt aller aller beste, jeg klarte den ikke helt når den kom, men nå - utrolig lekker. Denne slår nok 750'en du hadde på utstyrskombo, M-sport eller ei. Totalpakken her med interiør, eksteriør, felger, farger er 11/10 i mine øyne. 

Takk så mye! :) Ja det er ganske så forskjellig spec på de to faktisk, 750i’n hadde en del utstyr som jeg satt pris på som denne ikke har, feks rattvarme, night vision, varme element i dører og armlene, webasto - alle de synes jeg er ganske viktig og ratt varme samt varmeelement i dørene var jeg sikker på denne og hadde. Men denne bilen har alcantara, B&W, Massasje og ventilerte seter som på sin side trekker det lengste trådet. Og ikke minst interiør fargen på denne er for meg 10/10

1 time siden, Reef89 skrev:

Gratulerer med flott 7 er ja :)

Takk! :) 

1 time siden, Ampera skrev:

Gratulerer med flott 7 er ja 🤑

Hvor lenge skal du ha denne? 
 

Takk Helmer! :) Hvor lenge nøyaktig denne blir er jeg usikker på, grunnen til det er km.standen samt hvor mye jeg selv kommer til å kjøre på den. Jeg er usikker på om det er bedre å kjøre denne "ihjel" eller å kjøpe en annen 7-serie med mye lavere km.stand også kjøre på den en del. Men jeg kommer til å ha 7-serie da jeg ikke ser noe bedre alternativ :) 

1 time siden, mr.pingu skrev:

Gratulerer med 7'ern. Den er helt nydelig 😍

Tusen takk! :D 

1 time siden, skoglund skrev:

Grattis med nydelig 7 serie, denne så skikkelig flott ut :) 

Takker så mye! 

43 minutter siden, Dusy skrev:

Får vel si gratulerer her også med det nye smykket av en bil :D 11/10 farge og interiør kombo. Her er det bare å få på store felger som spinner mens den står stille! 

Tusen takk! :D hahaha ja får slenge på noe 

27 minutter siden, E.C. skrev:

Gratulerer med 7-er igjen!

Blir det ikke mest hensiktsmessig for deg å skaffe en X5 med 3,5 tonn hengervekt nå som sidejobben holder på å bli hovedjobben? Skikkelig biltralle i tillegg så slipper du å sitte og telle på kiloene hver gang du skal hente en bil?

Takk! :) 

Joda hadde nok vært enklere å kjøpe X5 men det er ikke en celle i denne kroppen som ønsker å ratte SUV, jeg var innom F15 før kjøp av denne og ikke en eneste bil vekket noe interesse. Det er flotte biler men jeg er overhode ikke glad i å ratte rundt i en SUV, sedan vil alltid være foretrukket.  
 

Optimalt hadde jeg kjøpt en 740/50d med 2300kg hengervekt. Men foreløpig holder denne helt fint, varebilene veier veldig lite og jeg trenger ikke å telle kilo ved frakt av de. Men jeg må telle litt kilo når det kommer til M3’n og derfor maks 600kg egenvekt på henger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Uff dette hørtes dyrt ut men jeg skal undersøke litt

En annen ting som er verdt å merke seg er at en e34 type original er båt å kjøre .Med et annet understell (Senk) så blir det en mer gokart bil .

Men nå er jo du og vant med e46 osv som er mye stivere og tenker jeg og det spiller jo inn 😊😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig har du fått prøvd en skikkelig dieselbil, og om du ikke har prøvd 40/50d enda så må jeg advare deg om du ikke har planer om å bytte bil :D

angående e34 så hadde den nok vært mer givende å kjørt med 17/18 tom hjul og bilstein/eibach understell. men like viktig er det jo at styresnekke og alt som er festet til den er iorden, snekke er ikke så værst når det er iorden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

angående e34 så hadde den nok vært mer givende å kjørt med 17/18 tom hjul og bilstein/eibach understell. men like viktig er det jo at styresnekke og alt som er festet til den er iorden, snekke er ikke så værst når det er iorden.

Helt enig @Ingvaldsen i det du skriver her .

Jeg kjørte rundt med dårlige dempere og et møkkasenkesett når jeg fikk den
Med nye gule Koni og Apex samt div nytt i forstilling ble det sportsbil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flott 7-serie 👍 Som jeg har gjentatt og gjentatt i alle år så er diesel det beste drivstoffet man kan ha i en stor bil som dette. Også må jeg også legge til at dette er sånn en 7-serie skal være, elegant og med overflod av mykt skinn, treverk, børsta alu detaljer og sober eleganse. Det er noe annet en G70 som er en kjip bil. G11 er den siste ekte 7-serie 😀 Det er nok en G11 750d ett eller annet sted i min fremtid, som turbil til våre Europa turer. 

Når det gjelder din E34 så er det nok deg det er noe galt med, tror nok du må justere dine forventninger til en 35 år gammel bil en smule 😅 Jeg kjører jo selv en helt stock E34 hvor alt har blitt byttet ut i understell de senere år. Disse bilene er myke og båtaktige å kjøre, det er sånn de ble laget i en tid hvor hovedfokuset lå på komfort og ikke lavprofildekk og rundetider på Nurburgring. Det er ikke mange biler fra denne perioden som er så komfortable å kjøre som en E34. I de 12 åra jeg har hatt min så har jeg også kjørt siste utgave av 5-serie og i kapitlet komfort så er E34 nesten på nivå med sine yngre søsken. Du får se på det som en del av sjarmen, skal du kjøre sportbil så har du jo M3en 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Deilig 7-serie! Her var både utstyrsnivå og fargekombinasjon helt riktig. 730d er også et svært fint kompromiss i forhold til driftsøkonomi. :) 

Takk Lasse! :D 

1 time siden, Eivind92 skrev:

Gratulerer med nydelig 7-serie!😎

Takk for det! :D 

54 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

endelig har du fått prøvd en skikkelig dieselbil, og om du ikke har prøvd 40/50d enda så må jeg advare deg om du ikke har planer om å bytte bil :D

angående e34 så hadde den nok vært mer givende å kjørt med 17/18 tom hjul og bilstein/eibach understell. men like viktig er det jo at styresnekke og alt som er festet til den er iorden, snekke er ikke så værst når det er iorden.

 

Ja det var vell på overtid kan man si! Men er meget imponert så langt tross "bare" 730d, øverste hakket må dra noe helt rått. Skal ikke se bort i fra jeg må sjekke ut dette :) 

 

Takk for tipps! Skal sjekke ut litt 

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer så mye med flott 7-serie 👍 Som jeg har gjentatt og gjentatt i alle år så er diesel det beste drivstoffet man kan ha i en stor bil som dette. Også må jeg også legge til at dette er sånn en 7-serie skal være, elegant og med overflod av mykt skinn, treverk, børsta alu detaljer og sober eleganse. Det er noe annet en G70 som er en kjip bil. G11 er den siste ekte 7-serie 😀 Det er nok en G11 750d ett eller annet sted i min fremtid, som turbil til våre Europa turer. 

Når det gjelder din E34 så er det nok deg det er noe galt med, tror nok du må justere dine forventninger til en 35 år gammel bil en smule 😅 Jeg kjører jo selv en helt stock E34 hvor alt har blitt byttet ut i understell de senere år. Disse bilene er myke og båtaktige å kjøre, det er sånn de ble laget i en tid hvor hovedfokuset lå på komfort og ikke lavprofildekk og rundetider på Nurburgring. Det er ikke mange biler fra denne perioden som er så komfortable å kjøre som en E34. I de 12 åra jeg har hatt min så har jeg også kjørt siste utgave av 5-serie og i kapitlet komfort så er E34 nesten på nivå med sine yngre søsken. Du får se på det som en del av sjarmen, skal du kjøre sportbil så har du jo M3en 😀

 

Mange takk Fredrik! :) Etter å ha eid 750i og nå en liten stund 730d er jeg enig i at det er mer riktig med diesel, er penger et tema man overhode ikke tenker på så for all del kjør V8. Men det gir en god følelse å kjøre diesel jeg må innrømme det, hyggelig bekjentskap på kort tid. 
 

Vell nå skal jeg ikke si imot at noe er galt med meg for jeg gjør mye rart, men jeg sa aldri at noe var galt med bilen. Jeg sa jeg sliter med å bli venn med hvordan den kjøres, jeg skulle egentlig på lang tur på fredag med den for å hente familien men jeg gadd rett og slett ikke pga kjøre egenskaper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - G11 730d. Porsche planer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...