Slavearbeider'n Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden GS har blitt fryktlig dyrt etter at Hedin tok over!
LP760 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Autodoc fokuserer kun på netthandel, og sett i forhold til Hedin, som satser mye bredere på forskjellige markeder er det ikke rart at deler ikke er høyeste pri å fokusere på. Hedin har nok gode innkjøpsavtaler med produsenter av deler, muligens bedre enn AutoDoc. men er mye kost som skal dekkes for å tjene noe på det.
Fredrik 90 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg har vel egentlig gått helt og holdent over til Bavaria når det gjelder kjøp av originaldeler, der får jeg ofte en pris som er billigere enn både Koed og GS. Dette er jo selvsagt pga trynefaktor og at jeg er "god kunde av huset" som de sier. Men jeg tror nok at de fleste får matchet prisen på Koed og GS hvis man spør pent. Ut over originale deler så har jeg brukt mye Autodoc i det siste, men da ligger det jo veldig på deg selv at du vet hva du skal ha slik at du bestiller riktig deler. Kundeservicen til Koed var jeg veldig glad i, det var flott å kunne ringe til noen som visste opp eller ned på en BMW hvis du var i tvil om hva du trengte. teerex reagerte på dette 1
awt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden På uoriginale deler har man jo en god del valg etterhvert, men nå som både Koed, GS og de fleste BMW-forhandlerne i Norge er under samme paraply er det vanskelig å få til noe på originaldeler. Å kjøpe fra f.eks. Tyskland eller England blir stort sett enda dyrere, men man kan få til noen "ok" kjøp på eBay (.de/.uk) på nye originale deler fra tid til annen. Måtte forøvrig ha nytt frontemblem til Z4-en. Z4 har egen størrelse, som ikke deles med andre modeller, og koster dermed nærmere tusenlappen her hjemme. Endte med å kjøpe på Amazon når jeg var i Florida til 675,- levert på døren. Fortsatt helt idiotisk dyrt for et plastemblem, men besparelsen i prosent er jo likevel ganske bra. Så forøvrig et TikTok-klipp ang. Porschedeler. Spesielt deler til GT-modellene prises helt hinsides, selv om det gjerne er snakk om et helt vanlig plastdeksel. Delene koster gjerne en akseptabel sum i begynnelsen av produksjonen, helt til noen med litt for tynne lommebøker finner ut at de kan skru prisen opp med mange hundre prosent. Når ny modell slippes er det flere som "jakter" i delekatalogene for å finne slike deler, og bestiller de i hundretall for videresalg. Edit: https://vm.tiktok.com/ZNRHDnDYy/ fupsaker reagerte på dette 1
teerex Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden På 1.9.2024 den 20.44, HakonLimseth skrev: Jeg kjøper ALDRI fra GS-bildeler lenger. Ufattelig kronglete nettside, ikke referanser til delenummer, ikke mulighet til å søke opp delenummer, forøvrig er den søkefunksjonen som er der helt ubrukelig, og sist men ikke minst alle de tulle-tilbudene som er der. Får nesten inntrykk av jeg handler på temu, ikke en anerkjent norsk nettbutikk... Har aldri handlet på GS, har ikke funnet noe poeng i det. Hverken prismessig eller brukervennligheten på nettsiden.
awt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutter siden, teerex skrev: Har aldri handlet på GS, har ikke funnet noe poeng i det. Hverken prismessig eller brukervennligheten på nettsiden. Fri frakt og stort sett et knepp billigere enn Koed (om man ikke er medlem i Koed events) er ofte poeng nok. teerex og Eystein Ose reagerte på dette 2
awt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Over 1000kr. Tidligere var det nok med å handle med kredittkort mener jeg på.
BMWE39turbo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Kan slå et lite slag for hubauer i Tyskland. Di har ofte tilbud på deler. Gjelder helst mindre deler, større tyngre deler får noe dyr frakt.. Måtte ha ny termostatmodul til B48, den fungerer men i kjent bmwplast svetter den litt kjølevæske.. Gs skal ha 7661 inkl frakt. Koed skal ha 5751 + 200(?) i frakt. Betalte hos hubauer 3200 inkludert frakt + moms / fortolling så ca 4350 totalt. Ikke sånn kjempestor besparelse kontra koed, men når det ikke haster er det jo ikke feil spare noen kroner. Endret 1 time siden av BMWE39turbo Makky123, teerex og fupsaker reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå