Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
52 minutter siden, papertiger skrev:

Det var jo en voldsom pris. Langt over hva jeg hadde trodd den skulle koste i forhold til hva iX3 koster. 

Tenkte akkurat det samme. Mulig de prøver melke markedet litt. Men vil tro en iX3 er et mye bedre kjøp.

Edit: Kan jo være de ikke tør prise den for tett på i4 heller i frykt for salget på de siste i4ene.

 

Endret av laffe
Skrevet

Fikk også mail på denne. 789k er en latterlig pris. Om ikke fremtidige kampanjer er rundt 100k billigere kommer denne til å floppe fullstendig. 

Skrevet
9 timer siden, Telcontar skrev:

Ligner på en annen gammel traver for meg. Glad jeg valgte å gå for en i4 for 3 uker siden.

[...]

Jeg ser helt klart likheter. Selv synes jeg det er et eller annet med fronten sett forfra som drar meg veldig i retning av Nissan EV 200. Det er måten og mengde kort panser, smal, høyreist linjeføring, støtfangeren som er over lyktene og høyreiste "varebilspeil" som gjør at de får veldig lik form. 😅
 

Spoiler

Skjermbilde2026-06-19kl_17_48_01.thumb.png.37de30577cb21823c42ae86292476abb.png
Skjermbilde2026-06-19kl_17_53_28.thumb.png.010b3f8a1b3937c73801a34ab82b33d9.png


Hva gjelder pris, har jeg også bitt meg merke i hvor høy denne er. Det er litt uforståelig hvordan BMW har tenkt når både iX, iX3 og i3 opererer i relativt like prissegment. Neue Klasse spiller naturlig nok på rekkevidde og 800v, men så revolusjonerende er det ikke.

Skrevet

Ja, hadde forventet pris 50-100k under ix3 nk.

mb c-klasse ser jeg er annonsert til 689k.

det interessante er også hvordan prisen er i UK- der er i3 nk launch edition eller hva det nu er prisstt til 57900£ og "vanlig" skal visst ligge på 54700 hvis jeg husker riktig. 
c-klasse var gott over 60k pund - altså helt motsatt prisforhold...

Skrevet
11 timer siden, DrSakke skrev:

Ja, hadde forventet pris 50-100k under ix3 nk.

mb c-klasse ser jeg er annonsert til 689k.

det interessante er også hvordan prisen er i UK- der er i3 nk launch edition eller hva det nu er prisstt til 57900£ og "vanlig" skal visst ligge på 54700 hvis jeg husker riktig. 
c-klasse var gott over 60k pund - altså helt motsatt prisforhold...

Ja, BMW syntes sikkert i5 hadde så bra salgstall, så de ble inspirert av dette?

Veldig inviduelle priser mellom ulike land også, veldig mye politikk og forenklinger.

Dette er ikke første gangen det er logiske brister mellom model vs pris.

Skrevet
12 timer siden, DrSakke skrev:

Ja, hadde forventet pris 50-100k under ix3 nk.

mb c-klasse ser jeg er annonsert til 689k.

det interessante er også hvordan prisen er i UK- der er i3 nk launch edition eller hva det nu er prisstt til 57900£ og "vanlig" skal visst ligge på 54700 hvis jeg husker riktig. 
c-klasse var gott over 60k pund - altså helt motsatt prisforhold...

Med dagens kurs tilsvarer det ca. Kr. 750.000

Skrevet

Var ikke dette litt dyrt for denne nye Trabanten til BMW? Dette er jo vesentlig dyrere enn i4 og også dyrere enn i5. Er det slik at folk er villige til å betale så mye bare fordi den har god rekkevidde? 

Skrevet
13 hours ago, Fredrik 90 said:

Var ikke dette litt dyrt for denne nye Trabanten til BMW? Dette er jo vesentlig dyrere enn i4 og også dyrere enn i5. Er det slik at folk er villige til å betale så mye bare fordi den har god rekkevidde? 

Rekkevidde Trumpfer alt. Mange kameler som kan svelges om bare rekkevidden er lang nok. Ellers må en jo sitte fullt påkledd om vinteren og halvnaken om sommeren, med vinduene åpne, siden klimaanlegget står på OFF, samme som alle taxiene jeg tok i Korea gjorde for å spare drivstoff... :) 

Men fra spøk til revolver. Jeg klarer ikke å se hvordan en "liten" 3-serie til 750k++ (forvent et tillegg på Touringen når den kommer) skal kunne rettferdiggjøre en slik pris. Om en sammenligner pris ville jo vel det nesten vært som om alle gikk rundt å kjøpte M340i'er. Men klart, noen klarer kanskje å regne hjem noen hundretusener i ekstra innkjøpskost sett opp mot drivstoffbesparelsen fra den gamle dieselbilen. Jeg klarer det ikke. 

Var mange syrligheter i ett og samme innlegg her :D 

Skrevet

Må jo være 300k for dyrt med tanke på at den er litt uheldig i designet (dritstygg) og ikkje en suv.  Er det noko eg har lært som selger så er at dei som er aller mest opptatt av at elbiler skal gå 80+ mil, uavhengig av ladehastighet, skal ha seg en dieselbil til maks 200k...  ( satt litt på spissen)

Skrevet
På 21.6.2026 den 13.28, Ampera skrev:

Med dagens kurs tilsvarer det ca. Kr. 750.000

Poenget er vel mere at i Norge er prisforholdet med mercedes snudd på hodet, likeså erden dyrere i first edition enn dyreste ix3 m-Sport 

prisen henger ikke på greip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...