Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Så var dagen, hvor det å være nordmann er skamfullt, kommet. Trist å se at (veldig mange) E9x og E6x er blitt nåtidens Volvo 240. Ser også ut til at dette er en E46? I så fall - er det virkelig ikke så rart at BMW ofte blir nevnt i media (ref. BMW-nevnt-i-media-tråden)?

e93478da-329e-45f7-bbe4-be9eb2500e33?fit
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er helt sjokerende, at det er mulig å være så lam i hode. Attpåtil på motorvei...i venstrefila 😡 Jeg håper da inderlig disse blir straffet strengt for slik oppførsel, de er helt klar ikke skikket til hverken kjøre bil eller være ute blandt folk uten følge av ansvarlig voksen. Jeg er flau over å være nordmann på en dag som dette, makan til lavmål...

Det er også trist å konstantere at E60 nå har sunket ned til råner nivå. Når du kjører rundt med forskjellige felger foran og bak, da er du for blakk til å ha så fin bil. Ser stadig flere «tvilsomme» folk i F10 også, så det er vel ikke mange åra denne heller har igjen som «flott premiumbil». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ser stadig flere «tvilsomme» folk i F10 også, så det er vel ikke mange åra denne heller har igjen som «flott premiumbil». 

Bare vent :devil:

F10 begynner jo å bli "billig" nå. I hvertfall 2010-11 520d og 525d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 At BMW'er alltid synker ned på rånernivå er bare trist. E36 ble helt ødelagt på den måten selv om modellen på alle måter absolutt fortjente en bedre skjebne. BMW oppdaget problemet i overgangen mellom E46/E90 (i alle fall her i Danmark) og satte opp prisene på de nye modellene samt henviste eldre modeller inkl. E46 og E39 til å stå til salgs utendørs. På den måten ble ikke nybilkjøperne og evt. rånere blandet i de ordinære salglokalene innendørs.

Jeg husker spesielt én tilfeldig episode (på den samme tiden) da et eldre og tydelig velstående ektepar kikket på en ny 6 eller 7-serie (husker ikke) og det litt senere kom tre temmelig lurvete innvandrere (sannsynligvis arabere) inn i salgshallen. De begynte straks å sirkle rundt 6/7-serien ganske nærgående samtidig som ekteparet satt inne i bilen. Dette falt naturligvis ikke i god smak og ekteparet forlot etterhvert ganske indignert salgslokalene.

Slike episoder kan man mene mye om (uansett hvilket ståsted man har), men jeg mener at når noen helt tydelig viser interesse for en bil (ny eller gammel) hos f.eks BMW venter man på tur og lar de som kikker på bilen være i fred. I dette tilfellet viste de aktuelle innvandrerne alt annet enn alminnelig folkeskikk og dermed mer eller mindre skremte det eldre ekteparet ut av butikken. Slikt er naturligvis ikke holdbart og derfor ble de eldre modellene flyttet utendørs samtidig som salgsrepresentantene fikk nye kontorpulter blandt de nye bilene.      

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det der er helt sjokerende, at det er mulig å være så lam i hode. Attpåtil på motorvei...i venstrefila 😡 Jeg håper da inderlig disse blir straffet strengt for slik oppførsel, de er helt klar ikke skikket til hverken kjøre bil eller være ute blandt folk uten følge av ansvarlig voksen. Jeg er flau over å være nordmann på en dag som dette, makan til lavmål...

Det er også trist å konstantere at E60 nå har sunket ned til råner nivå. Når du kjører rundt med forskjellige felger foran og bak, da er du for blakk til å ha så fin bil. Ser stadig flere «tvilsomme» folk i F10 også, så det er vel ikke mange åra denne heller har igjen som «flott premiumbil». 

Eventuelt har du intensjon om å børne opp bakhjula og gidder ikke å gjøre det på de nye dyre størrelsenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tambur4 skrev:

Er ikke dette en del av bilenes kretsløp da? De som overlever blir klassikere og deretter veteraner.

Litt av sjarmen blir vel borte hvis "alle" overlever.

Jo det er nok det. Men vondt er det når man har samme bilen selv, en bil som man fortsatt ser på som en flott og ekslusiv bil. 

Det gjør noe med imaget på en nyere bruktbil.

43 minutter siden, flobben skrev:

Eventuelt har du intensjon om å børne opp bakhjula og gidder ikke å gjøre det på de nye dyre størrelsenen.

Med en 520d med åpen diff 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jo det er nok det. Men vondt er det når man har samme bilen selv, en bil som man fortsatt ser på som en flott og ekslusiv bil. 

Det gjør noe med imaget på en nyere bruktbil.

Med en 520d med åpen diff 😂

Hey, kan jo hende han har tatt ut diffen å sveiset den 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik : disse problemene omhandler jo egentlig ikke ny/gammel bil, men derimot import av en viss kultur. Jeg skjønner godt hva du mener, og har flere ganger observert det samme. Jeg har små barn så vi er til tider innom type teknisk museum og evt fornøyelsesparker og her blir kulturforskjellen ekstremt synlig. Et trist skue, med det som vi før hadde omtalt som totalt mangel på alminnelig folkeskikk. Og jeg er altså bare så det er sagt bortimot ekstremt rund i kantene og forståelsesfull for at folk er forskjellige.

@Fredrik 90: Du har jo tidligere gått hardt ut mot folk i hettegenser som ser på bil (mener jeg å huske, samtidig med et spark mot de med tatovering), så jeg er litt usikker på hvilke folk du anser som tvilsomme i F10. Det kan godt hende at du i dette tilfellet faktisk prater om tvilsomme folk ift fremtreden og ikke klesvalg, men tanken bare slo meg.

For min egen del så tar jeg det ikke så tungt "hvordan andre brukere av samme bil ser ut" eller hvor "eksklusive" disse er. Ja jeg er enig at det er synd med "raggar" tendenser og total neglisjering av vedlikehold, men jeg koser meg ikke noe mindre i min egen bil av den grunn. Eget valg av bil dreier seg utelukkende om hva den bilen kan gjøre for meg i form av egenskaper og evt følelser, men disse har absolutt ingen sammenheng med hvor "eksklusive" andre brukere av samme bil er. Det som derimot kan bli et problem er at prisnivået på modellen synker til et nivå hvor det ikke vedlikeholdes i det hele tatt. Men dette har alltid vært et problem med eldre/rimeligere brukte BMW. Det blir svinaktig dyrt å holde i topp stand om du ikke skrur selv/ har tilgang på å gjøre ting rimeligere enn merkeverksted. Dette gjør rett og slett at du må påregne en del kostander for å få bruktbilen du tenker å kjøpe i topp stand.

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid det har vært gøy å prøve forskjellige biler, selv «smør og brød» modeller. Jeg har siden jeg så dagens generasjon av Mazda 6 hatt ett soft spot for denne modellen. Det har nok noe med at mine første minner fra bil nettopp kommer fra en Mazda (jeg vokste opp i Mazda til jeg var omtrent 7 år gammel). Ellers har jeg aldri hatt noe særlig til overs for japanske biler, bortsett fra Mazda som klarer å lage lekre biler.

Så jeg har de siste dagene nytt bekjentskapet til en 2017 Mazda 6 2,2 175 hk AWD. Dette er en fullspekket Optimum utgave med alt utstyr, faktisk mer utstyr enn jeg forventet i en ikke premium bil. Interiøret ser påkostet ut og du får absolut følelsen av å kjøre en veldig fin bil. Bilen er god å kjøre, men oppleves som litt uavstemt og «løs». Dette er en bil som hadde gått 6000 km, min F10 som har gått 104 000 km føles mye mer fastere og «ny» i kjøreegenskapene. Det er en del andre detaljer også hvor man merker at Mazda henger litt etter både BMWen og Mondeoen jeg kjører. Som oppløsning på ryggekamera, comfort acess (knapp på håndtaket som fysisk må trykkes inn for å låse og åpne, på BMW og Forden trenger man bare å touche noen riller på håndtaket for å låse og ta i håndtaket for å åpne). Skal man åpne tanklokket så er det en egen mekanisk spak under dashbordet, gammeldags. Men ellers så er dette en kjempe bra bil, dem som skal velge bil i dette segmentet har virkelig mye bra å velge i om dagen. Som med Ford Mondeo som også er vanvittig flott, så mangler Mazda 6 ett plug in hybrid alternativ. Hadde den hatt dette så hadde de solgt veldig mye mer, for dette er definetivt mer spennede enn de gørrkjedelige Passatene alle skal ha..

FB5EB575-7F7D-4816-9207-81F61B1D6DA7.thumb.jpeg.0ebc80e3feb296f9dbd95613a9ef014e.jpeg

B9CFD1A4-40A1-4DBF-98AF-4E7C9272DCF2.thumb.jpeg.e58cde5fddb23d2a4d6dfbda1c627ea9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎29‎.‎03‎.‎2018 at 14.13, Saltkjelen skrev:

Så var dagen, hvor det å være nordmann er skamfullt, kommet. Trist å se at (veldig mange) E9x og E6x er blitt nåtidens Volvo 240. Ser også ut til at dette er en E46? I så fall - er det virkelig ikke så rart at BMW ofte blir nevnt i media (ref. BMW-nevnt-i-media-tråden)?

På noen måter synes jeg det er artig at nordmenn slår seg løs og invaderer Sverige (som er et så ekstremt kjedelig og konformt land at man blir pensjonist på en uke der...), og synes det er gøy med burning, donuts, råning og herjing. Men et problem med disse rånerne fra bygdene er at de har null respekt for kjørereglene på motorvei klasse A hvor trafikken går i et litt annet tempo enn i rundkjøringa på Notodden. 

Er noen år nå at jeg har irritert meg kraftig over trafikkflyt da rånerne ikke skjønner at venstrefeltet skal brukes til FORBIKJØRING, og ikke ligge i 90km/t mens de kaster ølbokser ut av sidevinduet mens de rocker hardt til Scooter. Det verste er at de stopper hvor som helst på motorveien langs veiskulderen mens fulle folk vandrer langs veien for å finne et sted å pisse. Det er seriøst bare flaks at ingen har blitt påkjørt og drept de siste årene da det er ganske Texas langs veien til tider. Var et år jeg telte 12 havarerte rånebiler på veiskulderen mellom Moss og Svinesund...Greit nok det er mye, men når man må gange det med to pga "hjelpebiler" (Hilux med 75 sugedieselhester og offroadhjul eller rullemalt Volvo 245 med dansende berter på taket...) og fulle folk som pisser overalt i veikanten...Da blir man faktisk litt oppgitt fordi det går utover trafikkflyten og skaper myyyye ekstra kø.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med disse rånerne er vel ikke bare lovløse tilstander på høyhastighetsveier, men i tettliggende strøk også. I mine øyne har alt for mange en oppførsel og en kultur som legger skam på det å være nordmann denne dagen. Om man har ønsker om å burne, drikke, feste eller younameit hva de driver med, får man leie seg et sted på lukket område slik det gjøres med blant annet russetreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...