Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Ampera skrev:

Gratulere med ny bil. Flott denne.

Antar det var til meg du svarte :) Takk for det. Ja, det er en flott bil. Sa til meg selv at det aldri mer skulle en sort bil, men jaggu ble det ikke sort også 😅 Syns I4 gjør seg veldig godt i sort. Den siste tvilen om man skulle bestilt nye 550e som kommer neste år, forsvant vel også med dagens nyheter om hybridavgifter, om den ikke allerede var borte pga. prisnivået generelt på den modellen 😉 

Skrevet
9 minutter siden, Rita G skrev:

Den siste tvilen om man skulle bestilt nye 550e som kommer neste år, forsvant vel også med dagens nyheter om hybridavgifter, om den ikke allerede var borte pga. prisnivået generelt på den modellen 

Er denne jeg hadde siktet meg inn på. Men hvis politikerne vil ladbare hybrider til livs så fortsetter jeg gjerne å kjøre diesel jeg. Tenkte bare at det kunne vært greit å spare miljøet for lokale utslipp, men det er dem da ikke interessert i. For ett styre vi har i dette landet, nå må de byttes ut.

Det sagt så er det jo bedre med høyere avgift enn ett totalforbud mot salg av fossilebiler fra 2025. Bedre å betale litt mer enn å ikke kunne få kjøpe i det hele tatt.

Skrevet (endret)
39 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Er denne jeg hadde siktet meg inn på. Men hvis politikerne vil ladbare hybrider til livs så fortsetter jeg gjerne å kjøre diesel jeg. Tenkte bare at det kunne vært greit å spare miljøet for lokale utslipp, men det er dem da ikke interessert i. For ett styre vi har i dette landet, nå må de byttes ut.

Det sagt så er det jo bedre med høyere avgift enn ett totalforbud mot salg av fossilebiler fra 2025. Bedre å betale litt mer enn å ikke kunne få kjøpe i det hele tatt.

Enig :) Etterspurte prisen hos lokal forhandler, men fikk ikke noe da. Antok at den ikke var sluppet ennå, men spurte da I4'n ble hentet her om dagen, og da sa han jeg kjøpte av at 550e faktisk blir dyrere enn I5 M60 (som også var et alternativ), og den skal jo starte på 1249000 for supercharged. Etter det må man jo likevel putte på mer, så da antar jeg 550e vil havne på 1,5 omtrent. Det er helt hinsides, spør du meg... 

Endret av Rita G
Skrevet
2 timer siden, Rita G skrev:

Enig :) Etterspurte prisen hos lokal forhandler, men fikk ikke noe da. Antok at den ikke var sluppet ennå, men spurte da I4'n ble hentet her om dagen, og da sa han jeg kjøpte av at 550e faktisk blir dyrere enn I5 M60 (som også var et alternativ), og den skal jo starte på 1249000 for supercharged. Etter det må man jo likevel putte på mer, så da antar jeg 550e vil havne på 1,5 omtrent. Det er helt hinsides, spør du meg... 

Men dette er det importøren som styrer. For å nå CO2 standarder i Europa så er det ett enormt press på de Norske importørene om å pushe ut elbiler i ett markedet hvor det faktisk er lett. Så de ønsker rett og slett ikke å selge en 550e fremfor en I5 M60, derfor priser de hybridvarianten ut av markedet slik at den ikke skal være fristende.

En bekjent av meg har nå kjøpt sin M3 Touring ny (ikke brukt import) hos en forhandler i Tyskland. Med full 5 års garanti, fikk bil tre måneder raskere enn Bavaria kunne skaffe og sparte 160 000 kr på selve bilprisen. Engangsavgiften er den samme som for en ny norsk bil. Jeg vet det er flere som gjør slik, særlig med dyrere biler. De norske importørene får ikke de samme prisene og prioriteten som de større markedene, bortsett fra på elbil hvor Norge har førsterett på alt. 

Skrevet
13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men dette er det importøren som styrer. For å nå CO2 standarder i Europa så er det ett enormt press på de Norske importørene om å pushe ut elbiler i ett markedet hvor det faktisk er lett. Så de ønsker rett og slett ikke å selge en 550e fremfor en I5 M60, derfor priser de hybridvarianten ut av markedet slik at den ikke skal være fristende.

En bekjent av meg har nå kjøpt sin M3 Touring ny (ikke brukt import) hos en forhandler i Tyskland. Med full 5 års garanti, fikk bil tre måneder raskere enn Bavaria kunne skaffe og sparte 160 000 kr på selve bilprisen. Engangsavgiften er den samme som for en ny norsk bil. Jeg vet det er flere som gjør slik, særlig med dyrere biler. De norske importørene får ikke de samme prisene og prioriteten som de større markedene, bortsett fra på elbil hvor Norge har førsterett på alt. 

Ja, det stemmer nok bra det. Fikk til en god deal på 545e'n da den ble kjøpt, men det var jo heller ikke noen billig bil sånn sett. Det som forundrer meg litt er hvor de har lagt seg i pris på I5 M60. Ok at de bommet på I4, og at den ble for billig her, men I5'n vipper jo kolossalt den andre veien. Om den hadde hatt lenger rekkevidde, kunne jeg til nøds forstått det, men ikke slik den er spesifisert nå. Vel, kjøpt er kjøpt for min del nå, så da får man se hva som skjer neste gang det skal byttes 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...