Eystein Ose Skrevet Lørdag kl. 15:02 Skrevet Lørdag kl. 15:02 Den store vinterlagringsdagen (båten er tilsalgs) Marius2002, BimmerFan!, Ampera og 6 andre reagerte på dette 9
liffi Skrevet Lørdag kl. 19:56 Skrevet Lørdag kl. 19:56 Nå kjente jeg på stresset.. båten er enda på sjøen.. 🥶 Espen.st, Eystein Ose og Marius2002 reagerte på dette 3
Eystein Ose Skrevet Søndag kl. 07:38 Skrevet Søndag kl. 07:38 16 timer siden, papertiger skrev: Egenhelg med kone og sønn i Bergen = klargjøring av biler til vinteren-helg! Vask, voks og hjulskift på 5er i klassisk vestlandsk hauststorm i dag, 2 av 3 unnagjort 👌 En skam at det ikke er lov å kjøre uten skilt foran. Ser så sykt mye bedre ut BMWE39turbo, Daniel., papertiger og 2 andre reagerte på dette 5
Olaandref Skrevet Søndag kl. 11:24 Skrevet Søndag kl. 11:24 15 timer siden, liffi skrev: Nå kjente jeg på stresset.. båten er enda på sjøen.. 🥶 Du bor jo i indre Oslofjord, kan vel ha båten ute hele året der 😎
Lars89 Skrevet Søndag kl. 11:34 Skrevet Søndag kl. 11:34 Godt man har høy bil mslello, Espen.st, eivi91 og 15 andre reagerte på dette 18
Espen.st Skrevet Søndag kl. 13:30 Skrevet Søndag kl. 13:30 Siste lang tur for i år🥹 Tore Høgvold, Ampera, mslello og 18 andre reagerte på dette 21
Ingvaldsen Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) Vinterbil på plass Endret 13 timer siden av Ingvaldsen papertiger, Ampera, Espen.st og 13 andre reagerte på dette 16
Espen.st Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 4 timer siden, Ingvaldsen skrev: Vinterbil på plass Bytta ut 7 serien?
Ingvaldsen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 37 minutter siden, Espen.st skrev: Bytta ut 7 serien? ja den er solgt, planen vare å kjøpe billig toyota men så kom det et til tilbud jeg ikke kun si nei til papertiger og Espen.st reagerte på dette 1 1
Werther Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden On 10/31/2025 at 11:38 PM, Lars S said: Ett lite tips, fyll kun 98 oktan. Jeg fylte 95 og den sluttet å bruke 8. gir og brukte 1,15 l/mil på pen langkjøring. Fylte opp med 98 igjen og alt ble etter hvert normalt igjen. Litt rart er det, men blir kun 98 heretter. Siden ingen andre har spurt: Kan du utdype litt her? Er jo sjelden man opplever særlig forskjell mellom 95 og 98, selv i 2025.
papertiger Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 6 hours ago, Werther said: Siden ingen andre har spurt: Kan du utdype litt her? Er jo sjelden man opplever særlig forskjell mellom 95 og 98, selv i 2025. Jeg spurte ikke for jeg lurte ikke. Hadde en trimma Mini Cooper S (den typen med den notorisk dårlige turbomotoren som drakk olje like fort som bensin), som fikk feiltenning (søk på R56 super knocking på google…) ved pådrag, bytta til 98 oktan og problemet forsvant helt. Kan tenke meg gutta i junaiten med den lavoktans drittbensinen de har der sliter mer med slikt enn her på bjerget. Så det er noe forskjell på den bensinen, men jeg trodde ikke en ny BMW ut fra fabrikk skulle trenge det, S-motor er eller ikke. Når det er sagt, så står det vel 98 oktan i tanklokket på ganske så nye Alpinaer også, ref naboen min inne på Tau med den middelhavsblå F06 B6’en som må ut til Nord-Jæren for å jakte superbensin.
Lars S Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 7 timer siden, Werther skrev: Siden ingen andre har spurt: Kan du utdype litt her? Er jo sjelden man opplever særlig forskjell mellom 95 og 98, selv i 2025. Ang 98 oktan så er dette veldig rart, men når jeg hentet bilen i Haugesund så gikk den fint og brukte 0,85 l/mil. Fylte 2 - 3 tanker med 95 oktan, og hadde 2 langturer med forbruk på over 1,1 l/mil, og den gikk aldri i 8. gir. Kontaktet forrige eier og han sier han kjørte kun 98 og hadde aldri gir problemene og høyt forbruk. Fylte 40 l 98 oktan og andre kjøretur etterpå sank forbruket med 20 - 30 % og den brukte 8. giret igjen. Den skal inn på service 14/11, men tror egentlig alt er ok nå. BMW har sagt de vil slette all adaptiv info som bilen har tilegnet seg så man starter litt med blanke ark. Mener det står 98 oktan i tanklokket på denne også, og minimum 95 oktan. Om bilen merker at det er 95 på tanken og bruker da ett annet styreprogram som drar ned tenning og gjør så den går kaldere er vel kanskje mulig? Er jo motor med høy trimmingsgrad dette, så blir vel kanskje som tuna biler som også måtte ha 98 oktan. Endret 20 minutter siden av Lars S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå