Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 hours ago, eivi91 said:

I 2006-2008 freste jeg rundt på denne blodtrimma saken her, og ofret ikke en tanke til store, uoppnåelige, nylanserte SUV-er. 😂

P070808-18-52-02.jpg

Ditto! Jeg freste rundt på 4-takts lettmotorsykkel med hull i potta for mer lyd på denne tiden, men oppdaget en hel samling med E70’er på rad og rekke (pressebilder?) når vi dro til Berlin på studietur med tysk-klassen på videregående i 2006/2007, mener å huske det var før den kom i butikkene for jeg fikk ganske store øyne når jeg oppdaget følget. Jeg har digget det designet siden den gang, og fascinasjonen ble ikke mindre når jeg i 2013 som relativt nyutdannet ingeniør og verdensmester bak rattet fikk kjøre sjefen min sin E70 med sportspakke når vi var i Telemark på firmatur. Uhyre imponert over hvordan effektivt en E70 med sportsunderstell og aktiv styring kunne flytte seg på svingete landeveier, for ikke å snakke om svevet fra M57’en. 

Skrevet (endret)
15 timer siden, eivi91 skrev:

I 2006-2008 freste jeg rundt på denne blodtrimma saken her, og ofret ikke en tanke til store, uoppnåelige, nylanserte SUV-er. 😂

I 2006-2008 raste jeg rundt på denne BMW K1200R, kjøpt inn til 40-års krisa 🙂 Den gangen var det vel ikke noe man kunne kjøpe over disk som var kjappere fra 0-100, uansett antall hjul. Dvs. godt under 3 sek. Og det var nok viktigere enn at det tilfeldigvis var en BMW.

dragrace.thumb.jpg.7c358303430e69f362c3b6de529a5e23.jpg

Endret av teerex
Skrevet

Vi kan le av iX, men at iX nå faktisk er noe av det bedre man kan kjøpe nytt hos BMW i dag er nesten litt skremmende. Den virkelig ekte Temu X5en i form av G65 blir vel levert om et par måneder. Jeg hadde vært flau eier om jeg hadde parkert min G65 X5 40d til 2 millioner kroner ved siden av en G05. 😅

Skrevet
4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Vi kan le av iX, men at iX nå faktisk er noe av det bedre man kan kjøpe nytt hos BMW i dag er nesten litt skremmende. Den virkelig ekte Temu X5en i form av G65 blir vel levert om et par måneder. Jeg hadde vært flau eier om jeg hadde parkert min G65 X5 40d til 2 millioner kroner ved siden av en G05. 😅

Enig, iX er en bra bil! Jeg liker den overhode ikke, men det går mest på designet utvendig og innvendig. Men det betyr ikke at jeg ikke kan innrømme at det er en bra og gjennomført bil under skallet.

G05 blir den siste ekte X5’en for meg. G65  er en forstørret iX3 med dieselmotor. Jævlig synd at BMW ikke heller kunne gitt G05 en tredje facelift slik Mercedes nå har gjort med GLE. Den kom i 2019 samtidig som G05, men Mercedes har heller valgt å beholde dagens generasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...