Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Lifeasiknowit_bmw skrev:

E-tron holde seg greit i verdi? Har dessverre erfart annet. I tillegg er det kampanje nå med 70.000 i rabatt på 55.

CFE93B90-2628-4D28-8455-3C4428DDDF42.jpeg

453CB0DB-A3AE-42B2-9196-C4D1D6858280.jpeg

Dette bygger opp under min mening. Det lønner seg å lease og heller la noen andre ta restverditapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Dette bygger opp under min mening. Det lønner seg å lease og heller la noen andre ta restverditapet

Kommer an på. E-tron taper mye verdi fordi rekkevidde er essensielt for mange. I tillegg er den dyr og har også lavere effekt/mindre performance enn sine konkurrenter. Har kjørt E-tron 55 noen dager og den går Ca. 32 mil på 1 lading. Ned mot 27 mil om jeg kjører på motorvei i 110-120. Tror den rett og slett taper seg mye fordi den som sagt har lav rekkevidde ift. pris + at den også er litt «kjedelig» å kjøre. Føles veldig komfortabelt... men hjelper lite når den føles som en båt i svingene (selv i dynamic Mode).

Faren min hadde en Model X90D som ble kjørt 89.000km i hans eie. Solgt med kun 110k i verditap etter 1,5 år (nypris 1.050’). Som er veldig lite i forhold til km. kjørt og nyprisen på bilen. Så det kommer litt an på hva slags utgangspunkt det er snakk om.

Familien har også hatt flere i3’er. Svært lavt verditap ift. fossilbil i samme klasse.

Leasing er dyrt. Fant ut at om man ikke kjenner noen/får ekstremt gode dealer så betaler man fort 50k mer i leasing enn man ville tapt på å kjøpe bilen ny og selge etter samme antall år som en leasingperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Du har USA bil altså?

Hehe, rimelig fortvila han på jobben også. Som de gode kollegene vi er mobber vi han jevnlig for den tappen. Om det er en ting jeg har lært ved å jobbe i leasing bransjen så er det at jeg ikke under noen omstendigheter skal eie en elbil. Det tror jeg faktisk ikke stoltheten min tåler heller.

E-golf er ett veldig spesielt tilfelle grunnet ID.3. De kommer til å selge e-golf frem til slutten av Q2 faktisk. E-tron vil nok holde seg greit i verdi de neste to årene, men om tre år er den veldig ''gammel'' og utdatert og kan bli skadelidende for store verditap. 

Kan nesten love at vi bytter før det største tapet er tatt. ;) I disse tider er bil risikosport uansett, må få meg en Alpina som kosebil ved siden av som jeg skal ha lenge. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg syns er mest sjarmerende, er når folk som ikke har prioritert bil, elller forstår bil, påpeker hvor mye jeg har tapt, eller taper. Gjerne familie eller kollegaer.
De klarer å fremstille meg som om jeg var en blind idiot. Men jeg går inn i dette med viten og vilje, jeg vet bil er tap og atter tap, slik er det uansett drivlinje og type bil. Gitt at man ikke investerer inne klassiker eller sjelden enhet.

Man liker ikke bil fordi man taper 100k iåret!? 

Man blåser det det koster, fordi det er en interesse og lidenskap!


Selv har jeg sikkert tapt en million eller to, kanskje mer? Det er ikke et regnestykke jeg har lyst til å «se» på, da det er et resultat av min interresse og det er noe jeg trenger daglig, det er min «unnskyldning».

Men det er ikke slik at jeg angrer at jeg ikke har syklet, tatt buss eller kjørt Kia. 
Tvert imot, mine valg definerer meg og hvem jeg er, du er hva du kjører - du er dine valg. 
La oss her inne hvertfall, slippe navlebeskuing og diskutere andre sitt pengetap i nødvendig grad, det gjelder definitivt med kjøp av nybil, la oss heller glede oss på vegne av personen, neste gang er det deg som kjøper nytt og tar eventuelle tap på kinnet!
:-)

Denne gangen leaset jeg, for første gang. Sikkert lite lønnsomt det også, som alt med bil er. 🙈

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Noe av det jeg syns er mest sjarmerende, er når folk som ikke har prioritert bil, elller forstår bil, påpeker hvor mye jeg har tapt, eller taper. Gjerne familie eller kollegaer.
De klarer å fremstille meg som om jeg var en blind idiot. Men jeg går inn i dette med viten og vilje, jeg vet bil er tap og atter tap, slik er det uansett drivlinje og type bil. Gitt at man ikke investerer inne klassiker eller sjelden enhet.

Man liker ikke bil fordi man taper 100k iåret!? 

Man blåser det det koster, fordi det er en interesse og lidenskap!


Selv har jeg sikkert tapt en million eller to, kanskje mer? Det er ikke et regnestykke jeg har lyst til å «se» på, da det er et resultat av min interresse og det er noe jeg trenger daglig, det er min «unnskyldning».

Men det er ikke slik at jeg angrer at jeg ikke har syklet, tatt buss eller kjørt Kia. 
Tvert imot, mine valg definerer meg og hvem jeg er, du er hva du kjører - du er dine valg. 
La oss her inne hvertfall, slippe navlebeskuing og diskutere andre sitt pengetap i nødvendig grad, det gjelder definitivt med kjøp av nybil, la oss heller glede oss på vegne av personen, neste gang er det deg som kjøper nytt og tar eventuelle tap på kinnet!
:-)

Tenkte det samme når jeg så diskusjonen her. Det er en del av sjarmen for det er dette som er hobbyen og lidenskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:



@Ingvaldsen Rett og slett en fantastisk E39. Akkurat slik de skal være! :) 

6 timer siden, Marius2002 skrev:

@Ingvaldsen stadig flott E39 :D 

takk for fine ord ! begynner å bli hel ved bilen men er fortsatt utallig mange timer og titusenvis kroner fra å få den slik den bør være... men den er ivertfall eugodkjent :P 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 17.09, fupsaker skrev:

Har lest litt om akkurat det. Men e-Golf er vel litt spesiell siden ID.3 kommer til sommeren med mye lengre rekkevidde, mye større plass, raskere hurtiglading og mye mer tech. Så jeg vil tro mye ligger i det. Q4 e-Tron kommer nok til å spise litt av markedet, men den er også en mindre bil med litt mindre komfort, så tanken er at e-Tron 50 klarer seg godt inntil det kommer noe mer revolusjonerende på markedet. 

Tror ikke E-tron 50 holder seg så bra. De fleste som har kjøpt den kommer til å skjønne at 20 mil rekkevidde er for lite for en så dyr bil. 600.000 (med litt utstyr) er mye for 20 mil... ellers er det jo en bra bil. Men når «tanken» er så liten så kommer den litt til kort mtp. prisen. Har i tillegg fått tilbakemelding fra en jeg kjenner i møller at folk klager på rekkevidden allerede. Har også sett noen innlegg + testet 50’en selv. På en 90km kjøretur hadde den 50% gjenværende strøm (hadde 100% ved start).
 

En bil i den prisklassen Bør strengt tatt kunne tilby bedre specs....

26BB99DB-A54B-4702-949E-345945CFB4F0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 17.09, fupsaker skrev:

Har lest litt om akkurat det. Men e-Golf er vel litt spesiell siden ID.3 kommer til sommeren med mye lengre rekkevidde, mye større plass, raskere hurtiglading og mye mer tech. Så jeg vil tro mye ligger i det. Q4 e-Tron kommer nok til å spise litt av markedet, men den er også en mindre bil med litt mindre komfort, så tanken er at e-Tron 50 klarer seg godt inntil det kommer noe mer revolusjonerende på markedet. 

Tror ikke E-tron 50 holder seg så bra. De fleste som har kjøpt den kommer til å skjønne at 20 mil rekkevidde er for lite for en så dyr bil. 600.000 (med litt utstyr) er mye for 20 mil... ellers er det jo en bra bil. Men når «tanken» er så liten så kommer den litt til kort mtp. prisen. Har i tillegg fått tilbakemelding fra en jeg kjenner i møller at folk klager på rekkevidden allerede. Har også sett noen innlegg + testet 50’en selv. På en 90km kjøretur hadde den 50% gjenværende strøm (hadde 100% ved start).
 

En bil i den prisklassen Bør strengt tatt kunne tilby bedre specs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror iallfall ikke denne skal tape seg så mye fremover, men så har jeg hatt den siden 2012 og kjøpte den for ei halv månedslønn den gang. Noen ganger er det godt å bare gi faen i elbiler, verditap, Coronavirus, leasing og bekymringer om fremtiden. Alt jeg trenger av og til er en dau sekssylindret E34 med automat og bedagelige kjøreegenskaper. I en verden i stadig omveltning er det godt med ett fast holdepunkt som alltid er som før 👍

94691CBD-76AF-43EE-963E-BD2C7A693017.thumb.jpeg.e2208ca7269c31d2cb5e6d5275b4fb1c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Tesla X100D kjørte jeg 20.000km på ett år , før jeg solgte den for nøyaktig samme pris som jeg kjøpte den for ny i butikken.. Så noen elbiler holder seg veldig godt i pris, mens andre faller voldsomt. Det er ikke lett å forutse hvordan prisene endrer seg i framtiden,  men det er ihvertfall større sjangse for å gjøre gode elbil kjøp en fossilbil kjøp tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...