Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?

Share

Anbefalte innlegg

Dette er ikke min bil, men var et morsomt bekjentskap.

Denne Dodge’n som en kompis eier, er fra 2009 og har kun gått 14’ km.

Ellers bekreftet den alle mine fordommer på en praktfull måte.
Chassis, komfort.. den er treg, tung, med særdeles lite responsiv drivlinje - det positive var lyden, som jo er nydelig.
Ingen lager vel 8’ere som Amerikanerne?

Ellers for meg - er det lite positivt med en amerikansk bil - i Norge.  
Har for ordens skyld tilbrakt flere hele sommere i Canada og US med Cadillac, Buick, Chevy, Lincoln osv og det fungerer brillefint på Amerikanske veier. 
Men en liksom sporty Dodge i Norge med tilsynelatende 370 hk, er for meg en kuriositet, en dinosaur og en veldig akterutseil bil og teknologi.

0FC9A3A0-5DE0-460F-8E69-B4C99120ECA5.jpeg

BB8313FC-C53F-440E-9D12-E75EC00F42A2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy

…men til 250 000,- som disse kostet nye i statene så er det ikke så gæli synes jeg 😀 Men amerikansk muskelbil passer ikke for alle.

Challenger er en båt, og derfor kunne jeg tenkt meg en sånn. Camaro er en amerikansk M3 (uten sammenlikning forøvrig), stiv og tigth men uten den lille hverdagskomforten en M3 har. Det skuffet meg litt med den, trodde den skulle være bedre å kjøre i hverdagen. Mustang balanserer midt i mellom, heldigvis la de stiv bakaksling på hylla i 2015 😅

Og bare for ordensskyld, en Cadillac CTS-V hadde runderekorden på nordsløyfa for fire dørs biler i mange år. Camaro ZL1 1LE parkerer offisielt Ferrari 488 GTB, M4 GTS og 911 GT2 på Ringen…så yankeene er ikke helt idioter på å bygge bil selv om stereotyper fra 70 tallet fortsatt henger igjen i oss europeere 😅

https://www.autoguide.com/auto-news/2017/06/5-impressive-cars-the-chevrolet-camaro-zl1-1le-killed-at-the-nurburgring.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2022 den 23.06, Fredrik 90 skrev:

@Ron Jeremy

…men til 250 000,- som disse kostet nye i statene så er det ikke så gæli synes jeg 😀 Men amerikansk muskelbil passer ikke for alle.

Challenger er en båt, og derfor kunne jeg tenkt meg en sånn. Camaro er en amerikansk M3 (uten sammenlikning forøvrig), stiv og tigth men uten den lille hverdagskomforten en M3 har. Det skuffet meg litt med den, trodde den skulle være bedre å kjøre i hverdagen. Mustang balanserer midt i mellom, heldigvis la de stiv bakaksling på hylla i 2015 😅

Og bare for ordensskyld, en Cadillac CTS-V hadde runderekorden på nordsløyfa for fire dørs biler i mange år. Camaro ZL1 1LE parkerer offisielt Ferrari 488 GTB, M4 GTS og 911 GT2 på Ringen…så yankeene er ikke helt idioter på å bygge bil selv om stereotyper fra 70 tallet fortsatt henger igjen i oss europeere 😅

https://www.autoguide.com/auto-news/2017/06/5-impressive-cars-the-chevrolet-camaro-zl1-1le-killed-at-the-nurburgring.html

Rundetider med en 17 modell vs en 10 modell blir ganske feil sammenligning.. Bare på dekkfronten feks. har der skjedd enormt mye. Prøv den mot feks en 17 mod. 911 gt2 eller 3 for den slags skyld med 200hk mindre :)

Når det skal sies, har kjørt endel på Våler samtidig med en som har en slik Camaro, og han kjører meget gode tider med sin.. ( 1.02+ med Cup 2 dekk ) Noe som er meget imponerende med en 4 seter med manuell gir. ( en rask gt3rs fra 2016 og samme dekk gjør vel runden på 58-59 ish.. )

Så selvom jeg mener den sammenligningen din blir litt feil, så er det fortsatt en imponerende og meget tøff bil :)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...