Gå til innhold

Du gjør det helt feil!-tråden


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Tja, Ford har iallfall en superbil noe BMW ikke har. Det synes jeg er rart…

De har hatt M1 og i8 som er superbil i designet. Ellers så gjør jo M4 GT3 og M Hybrid V8 det bra i løp, hvis det kan telles? BMWs marked er jo sportslige hverdagsbiler hvor M-avdeligen topper det. Ser ikke behovet for superbil, men klart … nye 3.0 CSL burde vært tilgjengelig for alle og til en edruelig pris og Z4 Touring Coupe burde vært satt i produksjon.

IMG_2808.thumb.jpeg.4df31c90f2f341d02721e634215b7d20.jpegIMG_2807.thumb.jpeg.7fc5ced06a18ac369daa5cffe32580f2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi har hatt R8 i 17 år og Mercedes har lenge hatt toppmodeller i en helt annen liga: CLK GTR, SLR, SLS, ONE osv. 

At Bmw ikke tør å lage en skikkelig midtmotorbil er helt bak mål. i8 skulle hatt S63 og breiere hjul...

Nå er det egentlig for sent da det forventes at alt nytt skal være el/hybrid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Marius2002 skrev:

De har hatt M1 og i8 som er superbil i designet. Ellers så gjør jo M4 GT3 og M Hybrid V8 det bra i løp, hvis det kan telles? BMWs marked er jo sportslige hverdagsbiler hvor M-avdeligen topper det. Ser ikke behovet for superbil, men klart … nye 3.0 CSL burde vært tilgjengelig for alle og til en edruelig pris og Z4 Touring Coupe burde vært satt i produksjon.

Dette er å gripe etter halmstrå. M1 var superbil før begrepet "superbil" ble en realitet. Men det er nå snart 45 år siden M1 var en greie. I8 er juks og fanteri, en stor skuffelse og en "missed opportunity. BMW som er en leder av sitt segment burde klare å trøkke ut en superbil når Mercedes og Audi klarer det…for ikke å glemme Ford. BMW har jo tross alt M1 navnet og historikken å selge dette videre på, det hadde ikke Audi. Og det er jo derfor Ford har lykkes med GT, de har historikken fra GT40 løpsbilen, retromodellen GT som kom i 2005 og nå siste utgave av Ford GT. Dette kunne ikke VW eller Opel fått til da de ikke har noen historisk modell å basere dette på, Audi lykkes fordi de er ett premium merke. BMW derimot har sittet på hendene og latt kundene gå til andre merker…tenk en ny M1 med S63 V8er på 750 hester 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Superbil i designet"….. Jeg er enig i at i8 burde hatt V8 eller V12. Men det var ikke meningen den gang den ble lansert, bilen skulle fremme noe annet. På godt og vondt. Jada, GT/GT40 er imponerende biler, men de appelerer ikke til meg, selv om GT har prestasjoner å vise til i verdensklasse. De fleste entusiaster som bytter fra BMW hopper videre til Porsche, ikke Lamborghini eller Ferrari. Det er ikke akkurat superbiler BMWs eventuelt tapende kunder går til. Så jeg ser ikke behovet, selv om de kanskje sikkert skulle hatt en M1/iM1. Men… med Neue Klasse så kanskje Vision M Next blir realitet i en eller annen form? Fortsetter de å lage klasseledende kjøreglade sportslige biler(sportsbiler?) så er iallefall jeg fornøyd. 0-100 betyr lite, sålenge de er kvikk, rundetider betyr heller ikke mest, men BMW gjør det godt. Det er kjøregleden og feelingen som få andre får til. At man får mer bil for penga andre plasser, helt klart, men det vil alltid være noe som gjør BMW til BMW. Men ja, angående materialvalg kunne vi sikkert invitert med designavdeligen på en diskusjon… hardplast airbagdeksel på ratt(Som forøvrig hadde passet i tråden her) 🙄

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vision M kan da bare la være for min del om den skal bli elektrisk. Elektriske superbiler er det ingen som har bedt om, det er ett segment som er meningsløst å elektrifisere. Blir litt som en vegansk hamburger, den ser god ut men smaker dritt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Vision M kan da bare la være for min del om den skal bli elektrisk. Elektriske superbiler er det ingen som har bedt om, det er ett segment som er meningsløst å elektrifisere. Blir litt som en vegansk hamburger, den ser god ut men smaker dritt 😂

Slike ord (og meninger) er ferskvare Fredrik, kommende elektriske M3 vil parkere dagens fossile løsninger. 
Men vi er noen år unna og må nok bikke 5-6 år før det er realistisk.

 

Debatten om supersportsbil, virker som enkelte «glemmer» at Auda er endel av VAG, som igjen har Lambo.

R8 er en debadged Lambo, slik er det i VAG verden.

Litt enklere å spytte ut en sportsbil når alt ligger i hylla og «alt» man trenger å gjøre er å slenge på noen ringer i fronten og tweake designet noe.

Supersportsbil er uansett has been, når vanlige elbiler klarer 0-100 på 2-3 sekunder, hva er poenget?

Braging rights?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Vision M kan da bare la være for min del om den skal bli elektrisk. Elektriske superbiler er det ingen som har bedt om, det er ett segment som er meningsløst å elektrifisere. Blir litt som en vegansk hamburger, den ser god ut men smaker dritt 😂

hei på deg😃

jeg går i disse dager og lurer på om en brukt i4 passer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at BMW absolutt burde hatt en sipersportsbil med midtplassert S-motor. Med sin racingarv burde dette være selvsagt for en produsent som BMW. i8 har ingenting i det selskapet å gjøre med denne drivlinjen. En lett midtmotorbil med motor fra F90 eller en enda lettere Alfa 4C-aktig doning med motor fra G80 hadde vært noe. Nå er nok tiden forbi for denslags, spesielt siden 50 Jahre mit M ble symbolisert med noe som representerer alt annet enn M. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er så utrolig mye mer enn 0-100.

Helt annen følelse å kjøre en bil som er bygd kompromissløst fra bunnen av som en sportsbil enn en 2,5tonns sedan selvom 0-100 er likt.  Ikke minst for oss som trives på svingete veier evt bane. 

Ja elbil er kjapt, effektivt, smidig osv, men føles monotont å kjøre.

Har prøvd bl.a i4 og alle modellene til Tesla og det gir meg lite igjen. 

Ja Audi har Lamborghini, men Mercedes står på egne bein og har kommet med utrolig mye gromt oppigjennom.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...