Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Herlige ytelser på de Alpina'ene, men synes det er litt synd de har begynt å basere seg på m-sport utgavene i utvendig trim. Nå var ikke G3x LCI i Luxury Line trim noen høydare, men for meg tar det bort litt av særegenheten at Alpina bruker m-sport fangere. Utseendemessig  skiller ikke fronten mye seg fra en vanlig 5-serie med m-sport og en M-performance leppe. 

Men jeg er rimelig sikker på at jeg er ganske alene om å tenke dette så jeg skjønner hva markedsavdelingen til Alpina har tenkt🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, laffe said:

Herlige ytelser på de Alpina'ene, men synes det er litt synd de har begynt å basere seg på m-sport utgavene i utvendig trim. Nå var ikke G3x LCI i Luxury Line trim noen høydare, men for meg tar det bort litt av særegenheten at Alpina bruker m-sport fangere. Utseendemessig  skiller ikke fronten mye seg fra en vanlig 5-serie med m-sport og en M-performance leppe. 

Men jeg er rimelig sikker på at jeg er ganske alene om å tenke dette så jeg skjønner hva markedsavdelingen til Alpina har tenkt🙂

Er 100% enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at med G30 B5 BiTurbo så er Alpina litt tilbake til der de var med E34 B10 Biturbo i 1989. Du har en vanlig sedan med praktiske egenskaper, plass til fem personer og hengerfeste...likevel puster den superbiler i nakken når man kjører på Autobahn. Det er ett fasinerende konsept, helt rått spør du meg. Alpina tok den helt ut med B10 Biturbo, toppfart på 290 km/t var uendelig fort i 1989... En 525i gikk 221 km/t til sammenlikning. Så fulgte en del år hvor Alpina ikke skulle trå BMW M på føttene, med med G30 B5 og D5 S så har de virkelig tatt den helt ut igjen 😀

Men biler som F90 M5 og Alpina B5 så har BMW/Alpina noe helt unikt i dagens bilindustri. Ja du har Tesla som er raske, og du har gode konkurrenter som E63 AMG osv...men uavhengige folk er enige om at M5en og Alpinaen har noe ekstra med seg 👍 Jeg har iallfall aldri sitti på i en bil som opphever fysiske lover slik en F90 M5 gjorde rundt Nurburgring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mslello said:

M5 LCI på plass. Ser ganske grom ut synes jeg.. Får ikke så voldsomme Skoda vibber, som enkelte får..

Ble ikke så dum den. Er det noe som fortsatt plager meg angående lyktene, så er det hvordan de har plassert de blå laserlys stripene. Synes det var mye penere på forrige gen da de lå midt i lyktene, fremfor langs den øvre kanten på LCI.

image.thumb.png.88e418e801b8ea8c53fef1a312fead08.png

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett en skikkelig awesome bil, de lyktene plager meg mindre og mindre for hver gang jeg ser dem :) Det viktigste for meg er at laserlys teknologien har kommet til de andre modellene. Det er kanskje ikke så mye issue her i norge, men når man kjører på motorveiene i Europa på kvelds og nattestid uten gatelys så kan man ikke få godt nok lys på bilen. Jeg vil tro dette er noe som vil komme det europeiske markedet til gode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sniktitt av interiøret på den kommende 2-serie Active Tourer. Jeg liker løsningen med skjermene, men det jeg absolutt ikke liker er fraværet av en iDrive-kontroller. Det er rett og slett nitrist om BMW igjen fjerner noe av varemerket sitt, spesielt ettersom en fysisk iDrive-kontroller er den beste måten å manøvrere seg i bilens infotainmentsystem. Jeg fryktet at dette ville skje ettersom ID7 bærer preg av å være designet som et touch-system, men med en attpåklistret iDrive-kontroller i motsetning til ID5 og ID6 som var iDrive-designet med touch funksjonalitet. :(

2021-bmw-2-series-active-tourer-16.jpg
2021-bmw-2-series-active-tourer-17.jpg
2021-bmw-2-series-active-tourer-18.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir for firkanta med nesten sammenhengende skjermer som vist fra nye 2AT over og forsåvidt også Mercedes sine nye modeller. Jeg foretrekker at det ser litt ut som et klassisk dashbord selv om det er moderne funksjonalitet. I den sammenheng synes jeg VW har truffet bra med nye Touareg. (Som jeg også synes ser veldig bra ut utvendig.)

Touareg 2020

New Volkswagen Touareg 2020 Redesign and Review | Volkswagen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye M4 får manuell, det er i det minste noe positivt :)

 

 

Som en liten kommentar til kjøringen så går det unna på slutten, bilen virker å ha Cup2 dekk på her. Den siste svingen før rundepassering ser jeg han konsekvent bruker 2.gir. Det er faktisk tregere enn å bruke momentet som turbomotoren har ved å la den gå gjennom på 3gir. Blir to flere giringer også enn nødvendig. Som motorsportutøver så ser jeg det som et irriterende avvik, testføreren (Jenson Button?) bør vel vite bedre? Ellers heftig og balansert kjøring :) litt heal and toe er alltid noe som varmer sjela, en uttøende kunst. 

I starten av videoen hører man bilen bruker launch control, som ilag med manuell jo er litt artig. Første gang dette ble innført var på e46 m3 med smg. Da dette med smg var en manuell kasse i utgangspunktet så sammenligner jeg den med det. Min e46 m3 manuell har ikke launch control. 

Lyden høres etter min mening litt bedre og mer sugemotoraktig ut enn utgående m3/4, men det er vel samme motor så alt ligger vel i eksosanlegget utforming. Innvendig, er det syntetisk motor lyd i høyttalerne man hører, eller er det ekte? Jeg klarer ikke høre forskjell på videoen. 

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Evopower skrev:

Nye M4 får manuell, det er i det minste noe positivt :)

 

 

Som en liten kommentar til kjøringen så går det unna på slutten, bilen virker å ha Cup2 dekk på her. Den siste svingen før rundepassering ser jeg han konsekvent bruker 2.gir. Det er faktisk tregere enn å bruke momentet som turbomotoren har ved å la den gå gjennom på 3gir. Blir to flere giringer også enn nødvendig. Som motorsportutøver så ser jeg det som et irriterende avvik, testføreren (Jenson Button?) bør vel vite bedre? Ellers heftig og balansert kjøring :) litt heal and toe er alltid noe som varmer sjela, en uttøende kunst. 

I starten av videoen hører man bilen bruker launch control, som ilag med manuell jo er litt artig. Første gang dette ble innført var på e46 m3 med smg. Da dette med smg var en manuell kasse i utgangspunktet så sammenligner jeg den med det. Min e46 m3 manuell har ikke launch control. 

Lyden høres etter min mening litt bedre og mer sugemotoraktig ut enn utgående m3/4, men det er vel samme motor så alt ligger vel i eksosanlegget utforming. Innvendig, er det syntetisk motor lyd i høyttalerne man hører, eller er det ekte? Jeg klarer ikke høre forskjell på videoen. 

 

Den gamle S55 klarte ikke avgasskravene, så dette er motoren som debuterte i X3M, S58, etter sigende et beist.

2AT så ut som en MB rip off mtp skjermene, dette må da kunne gjøres mer elegant og integrert? Kjønnsløst og generisk, kunne vært hentet fra ethvert merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...