Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det begynner å komme noen rendringer om hvordan neste 5-serie skal bli. Jeg er ikke optimist med den grilldesignen der, heldigvis er dette ett veldig veldig tidlig stade. Kommer vel ikke før 2024

97DEE008-EFC0-484E-A615-C8D35182F753.thumb.jpeg.1bd17eaf16bdd79b24856749065f2592.jpeg

9692EB4C-E5AE-4D11-B4CC-EEF0269246D3.thumb.png.b1e39d406ad47133a93210f8103d4cd5.png

Det som er kult er at den også kommer som helelektrisk, med 1000 hk og 800 km rekkevidde. Enda kulere er at V8ern var ikke død i 5-serie, kommer i kombinasjon med plug in hybrid står det. Det blir i allfall ett skudd for baugen for alle de som mener V8ern straks er på vei ut. Det må da også bli den første bilen i bransjen som kommer som både helelektrisk alternativ og med ett V8 alternativ. Dette er en fremtid jeg kan like 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel høy sannsynlighet for at vi vil se mer av denne grillen, også på kommende 5 serie.

Men 1000 hk og V8 hybrid?!? Høres veldig voldsomt. Gå fra dagens 600 hk til 1000?

Skal vel komme en høy effekt utgave av I6 og hybrid med ca 700 hk i kommende X8.

Ja, garantert siste mulighet til å skaffe seg M3/4 som ren fossil. MB sin kommende C klasse AMG er jo en I4 hybrid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje det var 4 GC og ikke I4 spesifikt, men «born electric» tilsier noe annet. 
 

Proporsjonene ser fine ut, men den får jo det samme grisetrynet som coupeen.... 🤢

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg hater å innrømme det, men denne G80-fronten vokser på meg altså... Spesielt i kombinsjon med Isle of Man Green-fargen. Men mulig det bare er G80 og ikke G22-fronten som vokser på meg. Time will show. Uansett veldig spent på lanseringen i morgen.

Da er vi to.. Jeg er på ingen måte solgt, men skal vær ærlig å si at jeg allerede har planlagt G81 til neste bil og mest sannsynlig kommer til å realisere det. Får håpe fronten kan byttes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av hovedproblemet med fronten på G2x 4-serie er at grillen er sammenklistret og at det er for liten avstand mellom grillene. Dette gir dermed et inntrykk av å være et eneste stort hull, formet som en sommerfugl. Derfor fungerer G8x-fronten vesentlig bedre, selv om denne på langt nær er perfekt. Personlig synes jeg fronten gir et helt annet inntrykk uten skilt, men ettersom bilskilt er påkrevd i størsteparten av verden, mener jeg det er dårlig design å ikke hensynta noe så elementært som dette.

Jeg er spent på i4, men jeg tviler stort på at fronten blir like potent som konseptet (mindre aggressive lykter, panserlinje, dårligere grilldesign etc.). I tillegg skulle jeg ønske man ikke endte opp med en GC-GT-krysning, men en ren, sexy GC med lav taklinje, Hoffmeisterknick som ender i døren og et koffertlokk uten kombi-åpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Problemet mitt er ikke at grillen er stående. Problemet er at den er så dårlig integrert i resten av designet. Linjer uten mål og mening er noe jeg forbinder med Japan, ikke BMW. Og G8x er faktisk enda verre enn G2x (4-serie) etter min mening. 
 

Ble også forsikret om at jeg ville omfavne fronten når jeg fikk sett den live, så tok derfor turen til Jæger og kikket. Der sto det en helsort bil (smart fargevalg), og selv om jeg må innrømme at den ER bedre live, så er den hverken spesielt fin eller spesielt tøff.
 

Jeg kan likevel potensielt ende opp med å kjøpe en i4 en dag, men da er det på tross av fronten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare melde meg på flere her å si at fronten begynner å vokse på meg. Særlig M3/M4 hvis fargen på bilen er riktig. 

M440i Gran Coupe kan være ett interessant alternativ fremover, men det kommer jo helt an på hva slags ettermarkeds fronter som vil bli tilbudt. Grillen på vanlig 4-serie er den jeg liker minst, den er fortsatt ganske fæl 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har vært opptatt av varemerker. Nedenfor er en liste over  BMW-varemerkeregistreringer de siste to årene.

Men det gir noen morsomme spekulasjoner og maler absolutt et grovt kart over hvilke potensielle fremtidige modeller vi kan se ut av München.

 

BMW Trademarks 2 Series, M2, M7, M10 and Littany of M Performance Automobile Names

 

Recent Trademark Of Note:

  • X2, X4
  • M1, M2, M7, M10
  • 2 Series
  • 2 Series Active Tourer
  • M35, M40, M55, M300, M350, M400, M500
  • M130, M135, M140, M230, M235, M240, M330, M335, M340, M430, M435, M440, M450, M550, M650, M750
  • M50d
  • Compactive, Compactive Tourer, Gran Tourer, Urbanic
  • E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E8, E9
  • i1, i2, i3, i4, i5, i6, i7, i8, i9
  • Z8
  • GC, Gran Coupe, BMW Gran Coupe, 6er Gran Coupe
  • SportMode, CoolMode, Air Collar, BMW Turbotec, Drive eCharged, LifeDrive, i Pedelec
  • Corniche, Shadow, Wraith, Cloud, Dawn

 

It's been known that BMW has aggressive plans for a build out of the X model lineup, so seeing an X2 and X4 is no surprise, particularly since the X4 has already been confirmed.

 

Seeing the 2 series Active Tourer registered also comes as no surprise as it's been well speculated that the successors to the current 1 series coupe and convertible (as well as a potential new Gran Coupe variant) will take on the 2 series name. Many 2 Series and the M2 trademarks have previously been filed. What the 2 Series Active Tourer may be is fodder for the rumormill, but the name implies that it may be a crossover utility type model.

 

The M2 (registered one year ago) is presumably the M version of the future 2 series coupe/convertible. The M7 would obviously be a full out M model for the 7 serie. And the M10 may point to a future halo supercar for BMW M, should the BMW board ever green light the project. BMW has already trademarked the M4 name, by the way.

 

We also see many potential M Performance Automobile model names, with the most intriguing to us being the M300's and M400's models which would be new variants that would slot in between the standard 3 series / 4 series models and the next generation F80 M3 sedan / F82 M4 coupe (just as how the recently introduced M550d bridges the gap between the the F10 550 and the F10 M5). The M35, M40, M55 names would be M Performance Automobile models for X and Z cars.

 

The "Compactive, Compactive Tourer, Gran Tourer, Urbanic" names are destined for the first batch of FWD BMW models set to be introduced in the next few years. There are also some neat sounding names for possible new BMW technologies in the list.

 

Again, keep in mind that just because these names have been trademarked, does not mean all (or even any) of these models are guaranteed to ever hit the market; although some are much more likely than others.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...