Marius2002 Skrevet Desember 12, 2024 Skrevet Desember 12, 2024 (endret) https://www.bmw-m.com/en/topics/m-power-electrified.html Bla ned til FAQ. Der svarer de på mye av det vi diskuterer. @sveigis BMW i3 er så kult! Jeg fikk en på jobben til å kjøpe en i3S som bil nr. 2 istedenfor en E-Golf og vedkommende synes den er så artig at han kjører heller denne enn sin Tesla X. i3 blir slaktet av noen og elsket av andre, men ja - en fantastisk bil til sitt bruk. Endret Desember 12, 2024 av Marius2002 Iv3rs3n, sveigis, Ron Jeremy og 3 andre reagerte på dette 6
papertiger Skrevet Desember 12, 2024 Skrevet Desember 12, 2024 (endret) 1 hour ago, sveigis said: Enig 😊 Er ikke mange årsiden der jeg var totalt fraværende av å eie el bil ,men nå er jeg inne og ser på i3 støtt og stadig her . Vi kommer til å kjøpe en sånn nå en dag etterhvert . Kjekt! En fabelaktig bybil, kvikk, sportslig og supermorsom å kjøre. Go for it. I likhet med @Marius2002 fant jeg til en kollega en sen 2020 i3 120Ah imperial blå fully charged hos Bilia Notodden. Han var drittlei i-Mieven sin og kalde morninger uten varme til jobb. Han ønsket en i3 og ba meg finne en innenfor maksbudsjett. Som sagt så gjort, jeg fant bilen etter 10min på Finn. Forhandler ble kontaktet, vi prutet inn frakt til Stavanger og 2 års serviceavtale. Per nå ser det ut til å bli et godt bekjentskap! Deilig å få folk over på BMW Endret Desember 12, 2024 av papertiger mr.pingu, Marius2002, sveigis og 3 andre reagerte på dette 4 2
sveigis Skrevet Desember 13, 2024 Skrevet Desember 13, 2024 10 timer siden, Marius2002 skrev: BMW i3 er så kult! Ja vi liker disse her i huset dvs kona spesielt . 9 timer siden, papertiger skrev: Kjekt! En fabelaktig bybil, kvikk, sportslig og supermorsom å kjøre. Go for it. Ja skal jeg ha noe må det bli en sånn . Sitter igjen med et inntrykk av at det er gode biler og gjør nytten sin til sitt bruk . Men det blir ikke nå men om ting går som planlagt ila 2025 .😊Men igjen usikkert . Det som er viktig her ,er at denne skal aldri på noe langdistanse ,kun butikk ,småkjøring og jobb ca 4,2 mil om dagen . Når denne tid kommer så blir det mas via meldinger og tlfer på dere sånn at jeg vet hva jeg får . I mellomtiden får det gå i det vante her .🙏 mslello, Ron Jeremy, papertiger og 1 annen reagerte på dette 4
mslello Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 Del 2 av den elektriske fremtiden for M. Tyskerne begynner å tøye opp når de bruker ord som "shitstorm" Jeg synes fremdeles dette blir spennende å følge med på. Det virker som de har tenkt å gjøre dette skikkelig. Marius2002, fupsaker, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 5
Saltkjelen Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 Må si jeg likte 2002 Hommage-konseptet fra 2015. Tenk om vi hadde fått noe så kult som den til høyre! Ron Jeremy, Marius2002, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5
Saltkjelen Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 BMW har forresten endret boltsirkel på G90/G99 M5 fra 5x112 til 5x130 (noen sier 5x132). Dette angivelig på grunn av vekt ("There where 5x112 on the BMW i5, but on the M5, apparently, due to the weight, changes had to be made"). Det finnes per nå lite informasjon om det, men Kies Motorsport ble oppmerksom på dette i det de skulle montere spacere. En kan også tydelig se forskjell på en felg med 5x130/132 og 5x112. Om dette er ny standard (igjen) eller om dette kun gjelder biler med høy vekt eller M-biler, vites ikke. Det blir jo dog interessant (kjedelig) for fremtidige biler når man ikke lenger kan kryssbytte felger mellom seriene. Senteret er fortsatt 66,6mm. 5x112 5x130/132 Marius2002, mslello, Ampera og 3 andre reagerte på dette 6
Fredrik 90 Skrevet Desember 27, 2024 Skrevet Desember 27, 2024 (endret) Alle klager og ranter over nye G90 M5 at den er stygg, tung, hybrid og ikke like rask som forgjengeren. Men det virker som om de fleste har glemt at BMW fortsatt tilbyr M8 Gran Coupe 😎 For min del er det dette som er M5 nå, det håper jeg flere også ser før det er for sent. Her får man en ren V8er pakket inn i ett vesentlig lekrere design enn G90 og med sine 400 kg mindre mest sannsynlig kjører bedre. Vel trekker modellen på årene nå, men i BMW sammenheng er det utelukkende positivt. Her blir man spart for klovne aktig design og simple løsninger som roper kostnadskutt. Jeg glemte iallfall ett øyeblikk at BMW fortsatt lager skikkelige biler slik de gjorde før (med "før" så mener jeg pre 2022). Litt synd at det søppelet de lanserer nå om dagen får så mye oppmerksomhet… Coupe versjonen av M8 derimot fases ut i første kvartal av 2025. https://www.bmwblog.com/2024/12/22/bmw-m8-coupe-production-ends-early-2025/ Endret Desember 27, 2024 av Fredrik 90 Saltkjelen, Ranger1000, Peak og 5 andre reagerte på dette 8
BrokeBoi Skrevet Desember 27, 2024 Skrevet Desember 27, 2024 @Fredrik 90 På denne bilen gjorde de så mye riktig at selv LCI varianten egentlig ikke hadde noen ordentlige endringer. De kunne vel kanskje ikke gjøre denne noe særlig bedre, men jeg skulle helst ha sett at de kanskje lekte litt med baklyktene eller frontlyktene på LCI. Det var kanskje like greit at de ikke gjorde noe med bilen, i motsetning til det de gjorde med LCI F95 og F96 hvor de ødela designet fullstendig. Med en nybilpris på nærmere 3 mill tviler jeg på at vi ser noen 2025 versjon av disse i Norge, det er rett og slett for mye annet "bedre" man kan få i samme prisklasse. 2020 modellene begynner derimot å bli noe mer overkommelige i pris.
Fredrik 90 Skrevet Desember 27, 2024 Skrevet Desember 27, 2024 32 minutter siden, BrokeBoi skrev: @Fredrik 90 På denne bilen gjorde de så mye riktig at selv LCI varianten egentlig ikke hadde noen ordentlige endringer. De kunne vel kanskje ikke gjøre denne noe særlig bedre, men jeg skulle helst ha sett at de kanskje lekte litt med baklyktene eller frontlyktene på LCI. Det var kanskje like greit at de ikke gjorde noe med bilen, i motsetning til det de gjorde med LCI F95 og F96 hvor de ødela designet fullstendig. Med en nybilpris på nærmere 3 mill tviler jeg på at vi ser noen 2025 versjon av disse i Norge, det er rett og slett for mye annet "bedre" man kan få i samme prisklasse. 2020 modellene begynner derimot å bli noe mer overkommelige i pris. Ja her er det positivt at BMW ikke har tuklet for mye på LCI versjonen. Selv G05 X5 synes jeg de har kjipet seg på LCI. Til tre mill så blir det nok ikke noe storsalg i Norge nei. Men i utlandet kanskje og som kan importeres til Norge senere får vi håpe på 😀
*MrB* Skrevet Januar 7 Skrevet Januar 7 Tenk om det var ekte mr.pingu, fupsaker, BMWE39turbo og 1 annen reagerte på dette 4
mr.pingu Skrevet Januar 7 Skrevet Januar 7 On 12/27/2024 at 2:31 PM, Fredrik 90 said: Alle klager og ranter over nye G90 M5 at den er stygg, tung, hybrid og ikke like rask som forgjengeren. Men det virker som om de fleste har glemt at BMW fortsatt tilbyr M8 Gran Coupe 😎 For min del er det dette som er M5 nå, det håper jeg flere også ser før det er for sent. Her får man en ren V8er pakket inn i ett vesentlig lekrere design enn G90 og med sine 400 kg mindre mest sannsynlig kjører bedre. Vel trekker modellen på årene nå, men i BMW sammenheng er det utelukkende positivt. Her blir man spart for klovne aktig design og simple løsninger som roper kostnadskutt. Jeg glemte iallfall ett øyeblikk at BMW fortsatt lager skikkelige biler slik de gjorde før (med "før" så mener jeg pre 2022). Litt synd at det søppelet de lanserer nå om dagen får så mye oppmerksomhet… Coupe versjonen av M8 derimot fases ut i første kvartal av 2025. https://www.bmwblog.com/2024/12/22/bmw-m8-coupe-production-ends-early-2025/ Kupeene til BMW er svært undervurdert etter min mening. Synes linjer er så lekkert på noe som den M8 du viser til fupsaker og Fredrik 90 reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet Januar 7 Skrevet Januar 7 (endret) https://youtu.be/cvqZ2c62n-c Da er iDrive X klar for verden, hvertfall som en demo. Syns det ser spennende ut. Endret Januar 7 av Ron Jeremy fupsaker, mslello og hennum reagerte på dette 3
mslello Skrevet Januar 7 Skrevet Januar 7 Video fra BMW om iDrive X. Ser spennende ut som sagt over her https://youtu.be/2sbGe6ELVpo?si=bLMH9Eq8rOgiQo05 hennum reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Januar 7 Skrevet Januar 7 Som den gretne, gamle gubben jeg har blitt (i alle fall når det gjelder BMW), må jeg si jeg er supernegativ til iDrive X. Opplegget minner om en Tesla og en eller annen MPV fra tidlig 2000-tallet med instrumenter oppunder dashbordet. Se det i sammenheng med at iDrive-kontrolleren fjernes, er dette virkelig bunnen av bøtta. Lite nyskapende. iDrive X, slik den fremstår her, føyer seg inn i rekken sammen med det som (til nå) fremstår som tidenes makkverkgenerasjon fra BMW anno 2025-2030. Det er ikke ofte jeg ber om at årene skal fly, men nå kan ikke 2030 komme fort nok, føler jeg. M2en ser skikkelig spennende ut - et lyspunkt i all negativiteten. BimmerFan!, fupsaker, mr.pingu og 2 andre reagerte på dette 5
Fredrik 90 Skrevet Januar 7 Skrevet Januar 7 4 timer siden, Ron Jeremy skrev: https://youtu.be/cvqZ2c62n-c Da er iDrive X klar for verden, hvertfall som en demo. Syns det ser spennende ut. 4 timer siden, mslello skrev: Video fra BMW om iDrive X. Ser spennende ut som sagt over her https://youtu.be/2sbGe6ELVpo?si=bLMH9Eq8rOgiQo05 Hva er dette for noe? Det er helt umulig å ikke fremstå som enn som er anti teknologi men hva i allverden er det iDrive X gjør som tidligere versjoner ikke gjør? Har har de trøkka enn "list" med informasjon opp under frontruta og gått for Tesla Model 3 skjerm. Ingen fysiske knapper å se noe sted. Hva har skjedd med BMW? Det sitter ett kvinnfolk (som åpenbart har vært med på utviklingen) i den siste videoen der å sier at følelsene IDrive X gir vil forbedre min kjøreopplevelse når jeg kjører sportslig…. Hva er dette for noe sludder? Disse folka kan da mulig ha lappen selv, er det ingen voksene på jobb hos BMW lenger. Som med elektiske M-biler så er det ingen som har spurt om dette. Beklager BMW, men her skal jeg stige av… Når går neste buss i retning Porsche eller Mercedes? BimmerFan!, bricks, Mr. Erling og 2 andre reagerte på dette 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå