Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 14.1.2019 den 15.55, Fredrik skrev:

Jeg tenker at den nye Toyota Supra'en hører hjemme i denne tråden (ser man videoen så blir det mer klart hvorfor)... :)

 

Dette er jo egentelig en BMW med Toyota emblemer på, det var mye mer BMW i den bilen enn bare motoren. Hele interiøret er jo BMW, rattet fra en F10, dørhåndtak, IDrive, klima, speil og seter kommer rett fra BMW. Dette er jo selvsagt en god ting, men jeg kjenner en og annen japse entusiast som kommer til å hate dette. 

Ellers en utrolig kul bil, dette er jo sportsbilen BMW burde lage selv 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Japanerne har en lei tendens til å gjøre et godt utgangspunkt svært rotete med masser av linjer i hytt og gevær, det være seg Honda, Lexus, Toyota, Mitsubishi. Mazda er vel de eneste jeg har sansen for egentlig, både med tanke på deres uavhengighet til andre bilmerker, deres egne filosofier og tankemåte, men også produktene de lager. Og det kommer fra en som er vokst opp i en Mitsubishi-familie.

Unntaket som bekrefter regelen er vel LC500h, og senest LC convertible concept;

Beklager ikke-BMW-relatert stoff her, og en kan si mye om Lexus sitt design, men DETTE er lekkert.

Helt enig med deg, LC500 er rimelig lekker, spesielt innvendig. GT86 var jo også sånn sett rimelig grei rent utseendemessig, mens denne Supraen bare har for mye linjer. Spesielt de dekslene på dørene er lite vellykket i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var det tid for avduking. Synes dette ser bra ut! Dette oser mye mer flaggskip enn G1x pre-LCI. Bare få på plass riktige hendler nå, så snakker vi! :D 

https://www.youtube.com/watch?v=G799FGa4zrI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0NRDKk-CYh4wFfskVT9i7b--SMmOZErNQrLxOPxeftQY91suEabeiqHwE

P90333060_highRes.jpg?w=1324&h=651&fit=c

P90333063_highRes.jpg?w=1877&h=726&fit=c

P90333069_highRes.jpg?w=1877&h=726&fit=c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener med at den ser litt mer ut som ett flaggskip, og jeg er helt enig 😀 Men pent synes jeg ikke det er, synes det er mer vulgært. Men i dette segmentet så skal jo ting være litt vulgært, iallfall ikke beskjedent slik pre LCI var. 

Jeg får nesten litt Rolls følelse når jeg ser på linjene og den digre grillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må nok bare innse at Europa ikke er primærmarkedet for denne. I Kina og resten av Asia så er nok dette innertier, Men ikke for det jeg hadde nesten sett for meg at den skulle være mye værre. Dette var slett ikke galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,  BMW er kjent som tradisjonalister, evolusjon fremfor store endringer. At BMW viktigste designuttrykk - nyrene, har blitt hele 40% større og fronten har blitt hevet og forstørret, syns jeg vitner om at designspråk og evolusjon er forkastet til fordel for foredling og det elegante formspråket fra f.eks E38/39/46. Når man ser preface vs LCI, er det ikke vanskelig å se at ideologien og markedet er endret. Man klager over Lexus baklykter på nye 3 serien, ikke rart, Kina eier nå markedet, de styrer designretningen.

For å se litt større på det hele - Kina sin økende politiske og økonomiske makt er omfattende, Huawei sitt 5G nett og Kina mobiler blir forbudt blant byråkrater i stadig flere kontinenter, stadig flere segmentet innen industrien blir kopiert og hacket.

Brexit, Trump, nord Korea, listen kan bli så altfor lang.

Jeg spoler av, la oss returnere til bil igjen. Kanskje EU burde hatt felles dedikerte biler for enkelte segmentet, så kan EU ha sitt designspråk, Asia ha sin, samt NA ha sin egen. 

-Rant over-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge lurt på hvorfor BMW ikke har putta S55 motoren bak i en i8, kutta ut elektrisiteten på bakakselen og beholder den på framakselen.

Å ønske seg en som kun leveres i manuel blir vel som det, ønsketenkning. Men om det er tilfellet så blir det ihvertfall en unik bil i sitt sjikt på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, mr.Wreckless said:

Jeg har lenge lurt på hvorfor BMW ikke har putta S55 motoren bak i en i8, kutta ut elektrisiteten på bakakselen og beholder den på framakselen.

Førtse gang jeg leste om i8 bare antok jeg at i8-M med R6 var rett rundt hjørnet.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gustav C. skrev:

Førtse gang jeg leste om i8 bare antok jeg at i8-M med R6 var rett rundt hjørnet.. :( 

Et knalltøft karbonchassi som i8 fortjente mer en en halv I6 ja. Ser ut som om det er muligheten som forsvant, synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo lov å håpe på neste generasjon I8 da, eller en fremtidig hybrid superbil som de går noen få rykter om. BMW har jo også for første gang nå kommet med R6 i kombinasjon med elmotor i 45e modellene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, KireS skrev:

Da jeg så første bilder av X7 synes jeg det så lite sprekt ut, stor kjedelig SUV med alt for stor grill.

Men må si jeg begynner å like den veldig godt, ser ganske grom ut her:

https://www.dinside.no/video/jQchAbDXNvE

Trist at X7 er så kjønnsløs bak og har altfor høye takrails, ellers er det en meget stilig bil som skiller seg ut!

G11 LCI må vel nesten være den største forandringen en LCI har hatt kontra pre-LCI noen gang? Nå fremstår 7-serien akkurat slik den skal være - stor og robust, på kanten til vulgær. Og ikke minst så skiller den seg endelig tydelig fra 5-serien. Blir spennende å se hva BMW gjør med G30 LCI nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Trist at X7 er så kjønnsløs bak og har altfor høye takrails, ellers er det en meget stilig bil som skiller seg ut!

G11 LCI må vel nesten være den største forandringen en LCI har hatt kontra pre-LCI noen gang? Nå fremstår 7-serien akkurat slik den skal være - stor og robust, på kanten til vulgær. Og ikke minst så skiller den seg endelig tydelig fra 5-serien. Blir spennende å se hva BMW gjør med G30 LCI nå. 

Vil vell si at LCI på F20/F21 er den største, spess hvis man ser LCI-2 mot Pre-LCI :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G11 LCI-fronten ser ut som noe koreanerne kunne laget på 2000-tallet, da de skulle prøve å være premium. På grensen til krise. (Resten av bilen er fin, men der er jo endringene moderate). X7 ER krise. Jeg var overbevist om at den fronten ville bli tonet ned på produksjonsmodellen, men tok dessverre feil. Jeg føler, i likhet med en del andre her, at BMW er på god vei til å forkaste identiteten sin for å tekkes de voksende markedene, da spesielt Kina.

 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, *MrB* skrev:

G11 LCI-fronten ser ut som noe koreanerne kunne laget på 2000-tallet, da de skulle prøve å være premium. (...) 

 

Jeg føler også at BMW er på god vei til å forkaste identiteten sin for å tekkes de voksende markedene som Kina.

 

Det første der satt jeg faktisk å tenkte på selv. Massiv forkrommet grill. Hadde en puttet et Genesis- eller Equus-emblem på denne kunne de ha lurt meg. 

...og det bringer oss over på det du skriver nederst; dette designtrekket er åpenbart for å tekkes det asiatiske markedet - der overnevnte merker også har sitt primærmarked. Hadde resten av bilen vært like vulgær og voldsom som nyrene hadde det på en måte vært ok, men resten er jo ganske så nøktern egentlig, så derfor blir det hele en litt rar mix i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...