Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, *MrB* skrev:

Hva er galt med RWD? Billigere i innkjøp, mindre som kan gå i stykker, slipper tenke på stjernemerking. XDrive er flott det, men veldig få trenger det.

Jeg bor sentralt, men har en bakke jeg må opp hver gang jeg skal ut. På toppen av bakken er det et kryss som alltid er dårlig brøytet. Med drift på to måtte jeg ha kjørt blindt ut i krysset for ikke å stå fast. Med firehjulstrekk kan jeg stoppe og se om det kommer noen først. Bare det er grunn nok for meg til å ha firehjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ser ut som om BMW er litt beskjedene med tallene som vanlig. Ser de oppgir 0-100 for Competition med 510 hk til 4,1 sek. Det er noe bak Stelvio Quadrifoglio og GLC 63 AMG som begge ligger under 4 sek med samme effekt. Ikke at noen hundredeler betyr noe, men i dette segmentet så er det to ting som selger...0-100 tider og hester. De to viktigste skryte faktorene som finnes i dette segmentet.

Bmw er alltid kledelige beskjedne vedr prestanda og effekt, men samtidig slår de stort sett alltid de mest nærliggende konkurrentene som tilsynelatende er mer effektstinne

S58 er nok et beist som leverer, det vil bli plenty av X3M vs alfa og allskens konkurrenter. BMW har nok også gjort hjemmeleksen og testet plenty av disse på bane. 😂😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

Spennende med G31 som hybrid.

Kommer den som 545e, med virtual cockpit og LCI á la 7-serien, så begynner det å bli aktuelt for bilbytte :D 

Kommer 545e med rekkesekser så kan jeg garantere at jeg kjøper en, skal faktisk da koste på meg en splitter ny en 👍Da kan jeg dure på strøm mellom jobb og hjemme og nyte rekkesekseren når jeg skal lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at de gigantiske nyregrillene har vokst på meg i rekordfart. For tre uker siden hata jeg dem, nå synes jeg det nesten er helt riktig på ett flaggskip som 7-serien. Alpina B7 er ett monster av en bil, 0-100 på 3,5 sek og en toppfart på 330 km/t. Dette er en to tonns sedan som kan løpe om kapp med superbiler. Vel er M5 og Tesla P100D raskere til 100, men ingen av de er i nærheten av å nå de sinnsyke hastigheter som denne bilen er kapabel til. I denne bilen kan man kjøre Europa på langs nattestid, i over 200 km/t uten å bli sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida... nyrene er stadig gigantiske og alt for store. Spørsmålet er hvorfor de er så store og svaret er X7, men hvorfor er nyrene på X7 så store? Forklaringen er at dette nå er trenden på store SUV'er i USA. BMW er helt avhengig av det amerikanske markedet når det gjelder X7 og 7-serien - og "if you can't beat them - join them". Dette handler med andre ord ikke om Europa og hva vi trenger eller har bruk for - som om et gigantisk frontareal er fordelaktig på Autobahn. Designet på E31 8-serien gir i denne sammenhengen mye mer mening, men dette er åpenbart for viderekommende BMW entusiaster.... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik skrev:

...som om et gigantisk frontareal er fordelaktig på Autobahn..

Jo det tror jeg kan være veldig nyttig på autobahn, til å "rydde vei" i venstrefeltet. Når du ser denne fronten komme opp bak deg i bakspeilet, da flytter man seg.

"Move over poor people"

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jo det tror jeg kan være veldig nyttig på autobahn, til å "rydde vei" i venstrefeltet. Når du ser denne fronten komme opp bak deg i bakspeilet, da flytter man seg.

"Move over poor people"

Vulgært... og jeg tror heller ikke at veldig mange har suksess med denne teknikken i dag. Hvorfor skal man flytte seg bare fordi det kommer en stor BMW hurtig bakfra. Hold plassen din i køen svarer flere og flere... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

 Hvorfor skal man flytte seg bare fordi det kommer en stor BMW hurtig bakfra. Hold plassen din i køen svarer flere og flere... :)

Du skal flytte deg (ut av venstre fil) for hurtigere trafikk på a-bahn. Så hva "flere og flere" svarer er vel ikke så interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...