Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ganske festlig hvordan flesteparten hyler og klager om forferdelig design på nye biler som ikke er lansert enda. Både G80/82 samt siste utgave av 8eren ble hudflettet over lekkede bilder før lanseringen. Hva med å vente til skikkelige/normale bilder kommer?

Her er et godt eksempel. Dette tok jeg i går av en G80 jeg har inne for behandling 🤪 Lekkert eller? Jeg mener nå hekken på en G80 er rimelig bøs. 

IMG_20221009_203405.thumb.jpg.0f2283e9b312598d9bd8f6134673529d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, StigJ said:

Ganske festlig hvordan flesteparten hyler og klager om forferdelig design på nye biler som ikke er lansert enda. Både G80/82 samt siste utgave av 8eren ble hudflettet over lekkede bilder før lanseringen. Hva med å vente til skikkelige/normale bilder kommer?

Nja. Åtteren (G15) er ikke stygg, men setter du den ved siden av E31 synes jeg den kommer ganske dårlig ut. G80 ser fortsatt grusom ut i mine øyne. Vi kan være enig om å være uenig, men det er mange som synes BMW er ute av kurs designmessig, og det er ikke bare basert på spionbilder og uheldige vinkler. De traff imidlertid bra med nye X1 (U11), så det er ingen tvil om at de kan fortsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Her er et godt eksempel. Dette tok jeg i går av en G80 jeg har inne for behandling 🤪 Lekkert eller? Jeg mener nå hekken på en G80 er rimelig bøs. 

Dette er jeg faktisk helt enig i, man henger seg alt for mye opp i dårlige bilder av kamuflerte biler og dårlige kameravinkler. Det bildet ditt illustrerer bra hva jeg mener, samme så vi av hekken til 8er og nå av nye M2. Dagens biler har så mye aero og vinkler at man kan ta bilder fra vinker som får det til å se litt rart ut. Tiden hvor en BMW så dønn perfekt og velproporsjonert ut fra alle mulige vinker er over (E39 f eks). Dagens krav til luftmotstand og fotgjengersikkerhet gjør at bilene fra noen vinkler kan se litt merkelige ut. Sånn sett synes jeg BMW gjør en god jobb i å forsøke å maskere dette. De som tar disse bildene ulovlig i skjul får betalt av bilpressen for disse bildene, jo mer oppsiktsvekkende de er jo mer klikk vil de bli=høyere pris for bildene. Jeg er enig i at nye M2 kan se litt merkelig ut på de bildene vi så langt har sett, men jeg vil vente til de offisielle bildene med min "dom". Det samme sa jeg om 8er og du verden for en vakker bil det viste seg å være. Jeg tror ikke M2 blir så ille når vi ser den live. 

Nye X2 kan bli bra, med front og interiør fra nye og vellykkede X1 så tror jeg dette kan bli bra. Jeg synes dog at det var litt vel mye "bil" bak bakhjula på bildet til @Saltkjelen men slike proporsjoner forsterkes jo av den kamufleringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla blir ikke lenge enerådende på gaming i bil. Hvor nyttig det er kan diskuteres, men vi er der at bil skal være mer enn bil. Heldigvis produserer BMW kjøremaskiner som er en drøm å kjøre i tillegg, så da går det vel bra. 

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0404246EN/bmw-group-partners-with-airconsole-to-bring-casual-gaming-into-vehicles-in-2023

P90481723_highRes_bmw-group-partners-w.thumb.jpg.4a4c4c3b85845390483cbe8bc977fdc0.jpgP90481724_highRes_bmw-group-partners-w.thumb.jpg.80042cbfcab342dc523c9583f8e694c3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også positivt overrasket.

Utrolig hvor mye det hjalp å få den i en skikkelig farge. 

Hekken ser grei nok ut fra noen vinkler og helt grusom fra andre, men det visste man. 

Skal nok ikke se bort ifra at man eier en sånn om noen få år. Definitivt et par steg opp mtp utstyr/tech kontra F87.

Blir spennende hva de får til med eventuelle C/CS/CSL-modeller etterhvert.

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M2 ble lansert i en «klok» farge, som toner ned mye av de verste kontroversene.
Tviler ikke et sekund på at prestanda og bilens potensial er lagt høyt, det er jo C/CS modeller som vil være ytterligere spisset også. 
Alt i alt, mindre vulgær enn M3/4, men den kunne absolutt være mer elegant og forfinet - i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, nå fikk pipa en annen låt ;) Dette synes jeg ble ganske bra, særlig tatt i betraktning hva vi fryktet ut ifra de lekkede bildene. Fortsatt ett litt småmerkelig design i forhold til utgående M2, men absolutt en tøff bil. Denne er litt mer sportsbil preget synes jeg, særlig i sideprofil. Synd at noen av de BMW typiske karakteristikkene er borte fra designet, men dette tror jeg vi bare må bli vant til.

Også er det herlig å se en bil komme med rekkesekser på langs, bakhjulstrekk og manuell kasse 8) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, fupsaker skrev:

Jeg er som alle positivt overrasket, fortsatt ikke min drømmebil, men blir nok en skikkelig kjøremaskin i "budsjettklassen". :) 

Men det er det som er så fint med M2, både denne og dagens. Jeg får litt E36/E46-vibber. Ikke av utseende eller infotainment såklart, men den er så enkel og rett frem. Manuell(valgfritt), rekkesekser og kompakt i utførelse. En leken maskin. :D 

Edit:

Ikke bare M2 ble vist idag, nye M1000RR og M1000RR Comp også :D 

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0404215EN/the-new-bmw-m-1000-rr

5EB0ABC5-DF8C-4C1D-A41E-F694DD4DB900.thumb.jpeg.00f8232e7bdda5759bc55cc13ed8b148.jpeg3234F9E4-4931-48AE-8FD3-C6849CF10BFA.jpeg.d8109ed20c3c79d12ca98edd9afa8867.jpeg19306D77-0126-4B6E-89BA-4978A3F876E9.jpeg.332bf6dde6703fd67fb6d1a1b38b67c0.jpegABF1E5C0-1195-4171-844A-E615EA465E56.jpeg.5eff4677aa0f4d4d983ee5a7b5287cf4.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...