BrokeBoi Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 MBB F90 og G90 ved siden av hverandre: Noen av kommentarene under videoen må være kødd😅 mr.pingu, FransEirik og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 Det som slår meg er hvor massiv G60-en ser ut ved siden av F90. Den ser nesten litt Suv-aktig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 På 26.10.2024 den 14.42, BrokeBoi skrev: MBB F90 og G90 ved siden av hverandre: Noen av kommentarene under videoen må være kødd😅 BMW kommer vell aldri til å lage noe penere en F90 tror jeg verdens mest komplette bil i mine øyne som jeg håper å få eie en dag BrokeBoi, m-blå, Fredrik 90 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 1 minutt siden, Snagg30 skrev: BMW kommer vell aldri til å lage noe penere en F90 tror jeg verdens mest komplette bil i mine øyne som jeg håper å få eie en dag Helt enig, jeg vil mene G3x/F90 er peak moderne BMW. På den ene siden har man utvalget av vanlige bensin og dieselversjoner som toppes av M550d og M550i. På den andre siden har man F90 med Competition og CS versjonene. Så kan man hive på Alpina modellene også toppet med B5 GT. Snagg30, BrokeBoi, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 (endret) 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Helt enig, jeg vil mene G3x/F90 er peak moderne BMW. På den ene siden har man utvalget av vanlige bensin og dieselversjoner som toppes av M550d og M550i. På den andre siden har man F90 med Competition og CS versjonene. Så kan man hive på Alpina modellene også toppet med B5 GT. Bingo! Og et design helt unikt, oser BMW og råskap i alle kanter. Se på @Ampera sin individual M5 og @m-blå sin M550i, to helt fantastiske biler. edit: glemte jo @BrokeBoi som er på etterskudd med tråd, mye gromt er gjort med den bilen. Endret Oktober 29 av Snagg30 BrokeBoi, Marius2002, Fredrik 90 og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrokeBoi Skrevet Oktober 29 Share Skrevet Oktober 29 2 hours ago, Snagg30 said: BMW kommer vell aldri til å lage noe penere en F90 tror jeg verdens mest komplette bil i mine øyne som jeg håper å få eie en dag Jeg er nok uten tvil partisk, men er helt enig med deg og @Fredrik 90 angående designet på G30/F90. Spesielt interiøret har en god balanse mellom moderne (touch skjermer, gesture control) og klassisk (girspak, knapper og kontrollere med keramiske innfatninger). Nye biler har rett og slett altfor mye touch skjermer, for lite knapper og føles for meg som en stor nedgradering. Jeg har prøverkjørt både i5 og iX, og interiørmessig føltes det ikke premium i det hele tatt. F10 føles mye mer premium enn disse bilene, og det sier jo litt mtp hvor gammel F10 er. Jeg gidder ikke engang å kommentere på eksteriøret på disse bilene, men krysser fingrene for at BMWs nye designere tar en helomvendig på neste generasjon biler. Spørs om det blir noe av den tråden @Snagg30, føler at jeg har gjort nesten "alt" jeg skal gjøre med bilen allerede, så det blir i så fall bare en arkivtråd. 😅 Har noen småjusteringer igjen, så kanskje jeg starter en tråd med disse endringene. Jeg skulle i utgangspunktet kun eie F90en min i noen år, men med tanke på hvordan alle nye supersedaner ser ut tenker jeg at jeg mest sannsynligvis tar en "@Ampera" og beholder bilen så lenge jeg har førerkort. Så får jeg heller skaffe meg en elbil som pendlerbil i fremtiden og pensjonere F90en, og heller ha den som finværs- eller helgebil. Ampera, Marius2002 og Snagg30 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 8 Share Skrevet November 8 Ikke spesielt oppløftende lesing på kvartalstallene fra BMW. At en splitter ny 5-serie har 14,3% nedgang fra foregående år, må vitne om at markedet er helt uenig med BMW i hvor lista skal ligge. Med en stadig synkende fortjeneste per bil, blir det spennende å se hvor mye flere kostnadskutt vi er nødt til å tåle (ikke det at kostnadskuttene vi allerede har opplevd har bedret resultatet - snarere tvert imot). Det hele vitner om en ekstremt dårlig ledelse og forretningsstrategi. Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 8 Share Skrevet November 8 Disse tallene må bety at Asiamarkedet også er mettet for BMW sin del. Det er jo dette markedet som langt på vei har reddet tallene de siste årene. i Europa begynner det å bli lenge siden salgstoppen. (De lå ganske stabilt høyt frem til 2019). Tilsynelatende brutalt klar tale fra markedet vedr G60 i hvertfall. BMW har vel aldri rapportert om leveringsproblemer på denne, så problemet ligger ikke der. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 8 Share Skrevet November 8 (endret) … jeg leste litt denne saken, mulig jeg misforstår. BMW har økt med 7% i Europa, men det er Asia-markedet som svikter. Selv om BMW har økning i både India og Sør-Korea. BMW har også stor økning innenfor elektriske biler. Det er et krevende marked om dagen og flere bilprodusenter sliter, slik jeg tolker det gjør BMW det særdeles bra tatt markedsituasjonen i betraktning. BMW har lenge jobbet knallhardt mot 2025-målene og videre mot 2030. I rapporten nevner de også at man burde se nærmere på bruken av HVO100 og E25, så det er ikke bare helelektrisk de ser på. Hydrogen skal jeg heller ikke glemme. Innen 2030 er målet 50% elektrisk. BMW har også brukt 2024 på å investert i nye produkt, ny teknologi og i fabrikkene(både nye og gamle) for å stå solid i årene som kommer. Med Neue Klasse rett rundt hjørne så har jeg ståltro på merket. Jeg mener likevel BMW burde slippe mer info, mer specs og mer planer for modellene fremover. Dette rett og slett for å holde sine kunder og fans varme. Hjelper lite at NK X er flott hvis den kun kan dra 750kg henger osv. - ja takk til mer hverdagsspecs Jeg forsvarer ikke BMW. Endret November 8 av Marius2002 Mr. Erling og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 8 Share Skrevet November 8 Dette er jo dessverre litt som å slå inn åpne dører. Europa fokuserer på klima og skal dra inn mye cash fra bilprodusentene. Vi aner konturene av det hos VAG og Tyskland selv som nå går inn i en regjeringskrise. Mens Kina er statsfinansiert og ikke trenger å tenke på miljøet før 2050, så de drar på med tanke på utstyr og specs. Samtidig som de har kontroll på over 80% av batteri produksjonen. EU fortsetter med minimalt med vekst og en mørk horisont fremfor seg - går Kina og USA fremover. BMW er vel det Tyske merket som gjør det minst ille (unntatt P) og de selger jo elbiler i motsetning til MB. Eneste som kan snu denne trenden er EU, men det skjer vel dessverre ikke, idealisme er viktigere enn realitetsorientering og skape arbeidsplasser. Ove67 og Mr. Erling reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 8 Share Skrevet November 8 EU kveler Europa med sin harde linje mot klima, dette er svært alvorlig. Om ikke vi blir frakjørt av Kina og USA fra før så blir vi det iallfall nå. Særlig nå som Trump er tilbake ved roret i USA. Var ikke mange minuttene etter at fyren vant valget før børsene gikk i taket ledet av samtlige amerikanske selskaper og dollaren styrker seg med mange prosent. Man kan si hva man vil om Trump med han er handlekraftig og han får ting gjort der borte. Hans klare motstand mot woke kulturen og klimahysteriet er heller ikke en ulempe i økonomien, for slikt koster samfunnet mange….mange penger. Ove67, Saltkjelen, mr.pingu og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 19 timer siden, Fredrik 90 skrev: EU kveler Europa med sin harde linje mot klima, dette er svært alvorlig. Om ikke vi blir frakjørt av Kina og USA fra før så blir vi det iallfall nå. Særlig nå som Trump er tilbake ved roret i USA. Var ikke mange minuttene etter at fyren vant valget før børsene gikk i taket ledet av samtlige amerikanske selskaper og dollaren styrker seg med mange prosent. Man kan si hva man vil om Trump med han er handlekraftig og han får ting gjort der borte. Hans klare motstand mot woke kulturen og klimahysteriet er heller ikke en ulempe i økonomien, for slikt koster samfunnet mange….mange penger. Trump annonserer handlekraft! Håper at han vil gjennomføre dette i lenken, selv om den er fra 2022🙄 Går rett til roten av problemene våre: globalismens narrativ, så som klima og PK (Woke) med den totalitære sensur av oss! Lytt selv! https://rumble.com/v20tpmc-president-donald-j.-trump-free-speech-policy-initiative.html Fredrik 90 og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 9 Share Skrevet November 9 On 11/8/2024 at 2:59 PM, Marius2002 said: … jeg leste litt denne saken, mulig jeg misforstår. BMW har økt med 7% i Europa, men det er Asia-markedet som svikter. Finnes det statistikk tilgjengelig fordelt på alle landene i Europa slik at man ser hvor eventuell nedgang/oppgang er? Det er skremmende å se hvordan Tyskland er på vei utfor stupet. Det går ikke en uke uten at jeg leser om industrigiganter som legger ned tusenvis av arbeidsplasser i landet. Som en italiensk politiker sa, hvis Europa fortsetter slik vil hele kontinentet ende opp som et irrelevant museum. Ron Jeremy og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 11 Share Skrevet November 11 (endret) På 9.11.2024 den 16.58, Werther skrev: Finnes det statistikk tilgjengelig fordelt på alle landene i Europa slik at man ser hvor eventuell nedgang/oppgang er? Det er skremmende å se hvordan Tyskland er på vei utfor stupet. Det går ikke en uke uten at jeg leser om industrigiganter som legger ned tusenvis av arbeidsplasser i landet. Som en italiensk politiker sa, hvis Europa fortsetter slik vil hele kontinentet ende opp som et irrelevant museum. Jeg er usikker, jeg leste bare BMWs rapport hvor de selv har nevnt noen markeder. BMW Press | Rapport Jeg håper Tyskland ikke detter utenfor stupet. Nå bygger jo BMW fabrikker rundt om i verden. Totalt 5 nye litt her og der. Jeg husker ikke hvor mange i Tyskland. Dette skal gi flere arbeidsplasser. Står litt om den ene her: BMW Press | Fabrikk Endret November 11 av Marius2002 Werther, fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 13 Share Skrevet November 13 Spionbilder av NA0 - neste generasjon i3 (3-serie ICE vil få kodenavn G50). Det er tidlig å bedømme design, men jeg vet ikke om jeg er helt overbevist over silhuetten. Den virker noe stutt i baken (slik som G60) og designet gir meg dessverre litt FWD-vibber med panseret som avslutter så høyt på A-stolpen og at det ser forholdsvis kort ut. Det ser også ut til at panserlinjen er på full vei tilbake i en retning à la G70 7-serie. BimmerFan!, Marius2002, ahj og 3 andre reagerte på dette 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå