Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kjenner jeg fikk akutt lyst på litt mindre BMW med tre liter bensin sekser og manuell. Har liksom gått litt i en sånn V8er tilværelse de siste åra nå med 545i, Camaro SS og nå Alpina B10. Kunne egentlig hatt en E46 330i sedan eller Touring, men E46 har liksom aldri tikka mine bokser. E39 er liksom "The boss" fra denne perioden med BMW (og biler generelt fra denne tiden). Drømmer om en E87 130i, hadde vært så enormt kult å hatt en sånn 😎

Både E87 130i og E46 330i er fantastiske biler. 
Har kjørt begge og 1’ern er mer spicy, men E46 er for meg det E39 er for deg.

Tror kanskje begge bilene er sweetspot ifht kjøreglede og investering fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Både E87 130i og E46 330i er fantastiske biler. 
Har kjørt begge og 1’ern er mer spicy, men E46 er for meg det E39 er for deg.

Tror kanskje begge bilene er sweetspot ifht kjøreglede og investering fremover.

Kjøremessig er E46 med sekser en meget flott sak, særlig imponert ble jeg faktisk over en 320i 2,2 med manuell. Overraskede livlig til å kun være en 320i.  Men 1-serie med sekser fikk jeg virkelig smaken på etter å ha lånt en 125i Cab, selvsagt med manuell. Den ga meg noen følelser som var veldig riktige i BMW sammenheng. E87 130i har jeg ikke kjørt, men kan bare tenke meg at dette er en liten godbit. Men det må være manuell, det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Flere korte eierskap og ikke et pip om at det ligger dobbelt opp med heftelser på fullfinans. 

Alltid morsomt når det kommer "gode grunner" til å selge i tillegg. "Oi, fant ut at jeg egentlig skulle bygge hus, dette to uker etter kjøp av drømmebilen". Eller "aldri vinterkjørt" på en bil som snitter to eiere per år.

Over til noe litt annet. Det kommer stadig opp biler som har vært vraka og som selges uten noen anmerkninger om dette i annonsen. Burde vi ha laget en tråd på dette der slik info kan samles opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, E.C. skrev:

Over til noe litt annet. Det kommer stadig opp biler som har vært vraka og som selges uten noen anmerkninger om dette i annonsen. Burde vi ha laget en tråd på dette der slik info kan samles opp?

Jeg sier kjør på! Jeg var på vei til å handle en hvit M6 en god stund tilbake og da ble den bilen linket i en eller annen tråd hvor så @sveigis kom på banen og linket til en stygt krasjet M6. Firma opplyser ikke om dette i annonsen sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt russisk rulett å kjøpe nyere M bil i Norge føler jeg. Nesten alle er jo full finansiert av unge folk som selger de like fort som de har kjøpt de. Gjelder å ha tunga rett i munn og gjøre grundig research før man bestemmer seg for å handle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Samme her. Flere korte eierskap og ikke et pip om at det ligger dobbelt opp med heftelser på fullfinans. 

Den blir snart kjøpt av en 20 åring på fullfinans, før den krølles rundt en lyktestolpe litt etter det igjen. Det er sånn stort sett alle F82 M4 ender opp her til lands 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.C. skrev:

Samme her. Flere korte eierskap og ikke et pip om at det ligger dobbelt opp med heftelser på fullfinans. 

Alltid morsomt når det kommer "gode grunner" til å selge i tillegg. "Oi, fant ut at jeg egentlig skulle bygge hus, dette to uker etter kjøp av drømmebilen". Eller "aldri vinterkjørt" på en bil som snitter to eiere per år.

Over til noe litt annet. Det kommer stadig opp biler som har vært vraka og som selges uten noen anmerkninger om dette i annonsen. Burde vi ha laget en tråd på dette der slik info kan samles opp?

Hvordan fungerer dobbelt opp med heftelser? Selger A solgte bil med heftelser til Selger B som tok opp enda ett lån med nye heftelser - og i dette tilfellet fjernet ikke Selger A heftelsene etter salg? Isåfall er en bil til 600k belånt dobbelt opp? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Den blir snart kjøpt av en 20 åring på fullfinans, før den krølles rundt en lyktestolpe litt etter det igjen. Det er sånn stort sett alle F82 M4 ender opp her til lands 😅

Forholdsvis lav snittalder på eiere allerede ser det ut til, 26, 22, 21 og 30, han siste der var jo haugammel. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, sanders54 said:

Hvordan fungerer dobbelt opp med heftelser? Selger A solgte bil med heftelser til Selger B som tok opp enda ett lån med nye heftelser - og i dette tilfellet fjernet ikke Selger A heftelsene etter salg? Isåfall er en bil til 600k belånt dobbelt opp? :P

Tror det var en forhandler mellom A og B her, så mulig derfor det ble slik. Aner ikke hvordan dette fungerer for forhandlere, men de har muligens rammekreditt eller nok penger på bok for å kjøpe direkte. Hvis det henger igjen en heftelse fra 3,5 mnd tilbake når forrige salg og heftelse er fra 2,5 mnd tilbake så er det noe som ikke har gått helt knirkefritt her.

Normalt sett så betales heftelsen ut i sin helhet og overskytende går til selger. Hvis salgsprisen er lavere enn heftelsen så vil det være et restlån igjen. Da bør man som kjøper undersøke hvor mye det er snakk om og høre med pantehaveren (banken til selgeren) om dette går over til et forbrukslån for selger og om panten i motorvogn da fjernes. Hvis man låner penger selv så vil nok de fleste oppegående banker også foreslå/kreve å løse inn tidligere heftelse før noen penger går direkte til selger. 

Uansett hvordan man vrir og vender på ting så hadde ikke jeg giddet å ha en heftelse på bilen fra en tidligere eier. Worst case er at du har en nedbetalt bil som hentes av banken fordi tidligere eier skylder en annen bank penger. Det følger ofte med diverse historier på hvordan ting havner dit de har havnet og at ting skal ryddes opp i, men mitt råd er egentlig å styre unna slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Olaandref skrev:

Forholdsvis lav snittalder på eiere allerede ser det ut til, 26, 22, 21 og 30, han siste der var jo haugammel. 🤣

31 år, samme eier snart halvannet år og ingen pant i min F82, må være et unicorn i det norske M4-miljøet jeg da😂

En annen ting jeg legger merke til med mye av F8X er at det styles og herjes over en lav sko med ræl fra eBay, AliBaba og Wish. Skjønner hvis noen vil jazze opp en gammel 3-serie på budsjett, men bare trist å se relativt nye M-biler gjennomgå det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Walkabout skrev:

31 år, samme eier snart halvannet år og ingen pant i min F82, må være et unicorn i det norske M4-miljøet jeg da😂

En annen ting jeg legger merke til med mye av F8X er at det styles og herjes over en lav sko med ræl fra eBay, AliBaba og Wish. Skjønner hvis noen vil jazze opp en gammel 3-serie på budsjett, men bare trist å se relativt nye M-biler gjennomgå det samme.

Ja, for ikke å snakke om meg selv, 41 år, hatt bilen i 4,5, men nå er vel min for gammel for den gjengen der uansett sikkert. 😂😮💨

Men ja, personlig syns jeg dette tar det bort litt av det eksklusive med disse bilene, både de hyppige eierskiftene, men og stylingen som du er inne på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...